Veliki napor ulažemo kako bismo probudili svijest kod primateljima da su oni i njihovi zaposlenici zadnja karika u franšiznom lancu. U njihovom prodajnom objektu se finalizira proizvod, peče na licu mjesta, oni su lice Mini Panija, jer potrošač s njima dolazi u izravan kontakt. Kod njih se završava proces proizvodnje i od njih kreće ispunjavanje zahtjeva tržišta i poticanje potražnje.
Kornelia Šild-Ferenc
Ponedjeljak
29.07.2013
Širenje franšizne mreže, noviteti u poslovanju, problemi i očekivanja primatelja, neke su od tema o kojima razgovaramo s Korneliom Šild-Ferenc.
 

Srbijanska tvrtka za proizvodnju peciva Mini Pani je samo od početka ove godine svoju prodajnu mrežu proširila za 50 novih franšiza. Tvrtka je započela poslovanje i na novom tržištu - Mađarskoj - a za sljedeću godinu sprema se za nove poslovne poduhvate i nova tržišta. Svoju ponudu stalno proširuju kako bi svojim primateljima franšize olakšali poslovanje u kriznim vremenima. Sa Korneliom Šild-Ferenc, rukovoditeljicom direkcije za prodaju i marketing tvrtke Mini Pani, razgovaramo o razvoju franšizne mreže, navikama potrošača, problemima s kojima se susreću primatelji, ali i o budućim planovima.

Kako biste ocijenili dosadašnje poslovanje Mini Panija budući da su se promjene i rebrandiranje unutar same tvrtke odigrale u prilično teškim uvjetima ekonomske krize?

Postoje i dobre stvari u krizi - izloženi su joj i drugi, te se tako vrši prirodna selekcija, samo najjači opstaju. Zato nije loše biti među jačima, među onima koji su spremni i imaju mogućnost na veće zaokrete i promjene. U našoj tvrtki nužnost promjene se osjećala na svim razinama. Sa novim brandom došle su i nove mogućnosti, i to u svim segmentima poslovanja, i kada je u pitanju razvoj i kvaliteta proizvoda, širenje franšizne mreže na neograničen broj tržišta, te u samom marketinškim pristupu i komunikaciji s potrošačima. Shvatili smo da je naša obveza održati cjelinu, da se još više integriramo. A to znači kontaktirati s dobavljačima, primateljima i potrošačima, održavati zajedništvo s njima, pojasniti im situaciju. U ovim situacijama, iskreni odnosi, iskreni odgovori i povjerenje prave posao. Nama je to uspjelo.

Na što vam se primatelji najčešće žale? Što ih najviše muči u poslovanju? I kako im pomažete prevladati probleme?

Prilagođavajući se otežanim tržišnim uvjetima, dozvolili smo primateljima kombinirati našu franšizu s drugim oblikom - distribucijom dijela asortimana koji mi još nemamo u ponudi, s tim da ne izgube svoj primarni identitet. Ogroman rad ulažemo u to da ovo bude samo kratkotrajno, privremeno rješenje, i većinu tog dodatnog asortimana osiguramo mi sami, da bi potrošač u Mini Pani trgovini mogao naći sve ono što je do sada kupovao na 3-4 različita prodajna mjesta. Na pravom smo putu, pošto već sada, pored standardne ponude, imamo mini burek u tri okusa, mini kroasane... Snabdevamo primatelje i pomfritom, a od jeseni ćemo u ponudi imati i pizza parče, kao i prazne pekarske proizvode - a to znači da potrošač neće imati potrebu odlaziti do burekdžijske radnje, do fast-fooda, do pekare, jer bilo što da zaželi, moći će pronaći u Mini Pani trgovini.

Od rujna uvodimo sasvim novi tip ambalaže koja je osmišljena tako da se određeni proizvodi mogu konzumirati sa željenim topping-om, a i dalje jesti u hodu.

Koliko je Mini Pani franšiza otvoreno od početka ove godine? I koliko franšiza imate sad?

Možemo se pohvaliti da smo ove godine otvorili 50 novih franšiznih jedinica, tako da sada našu franšiznu mrežu čini više od 400 prodajnih mjesta. I ova brojka pokazuje da je naša franšiza vrlo suvremena i "dostupna", jer se radi o financijski jako povoljnoj franšizi, pošto se s minimalnim ulaganjem pokreće mini biznis i to u vrlo kratkom vremenskom roku.

Kada usporedite ​​tržišta na kojima poslujete, koliko se navike potrošača razlikuju? Postoje li, recimo, razlike u tome što vole potrošači u Crnoj Gori, što u Bosni, a što u Srbiji, odnosno, Makedoniji i Mađarskoj?

Iako se efekti ekonomske krize uveliko osjećaju u zemljama regiona, stare potrošačke navike se ne mijenjaju, jedino potrošači manje troše za svoje zadovoljstvo. Proizvodi Mini Panija su, s obzirom na povoljnije cijene u odnosu na druge kanale, najpristupačniji način prehrane izvan kuće i radnog mjesta. To su potrošači primijetili svugdje, bilo u Crnoj Gori, Bosni, Makedoniji ili Srbiji. Na tržištima ovog regiona bitnih razlika u potrošačkim navikama nema. Potrošači preferiraju slana peciva. Od ukupne potrošnje naših proizvoda 70 posto čine slana peciva. U Mađarskoj je, međutim, situacija sasvim drukčija. Slatki program je u ukupnoj ponudi prisutan sa 70 posto, s obzirom da je potražnja za njim neusporedivo veća.

Na kojem tržištu su primatelji franšiza najambicioziniji i najoptimističniji što se tiče poslovanja, a na kom se najviše osjeća teret krize?

O tome se može općenito govoriti. U zemljama gdje smo prisutni, problem je nepoznavanje poslovnog modela kroz koji funkcionira franšiza i načina na koji se treba iskoristiti. Primatelji su vrlo komotni, bilo da su postojeći ili potencijalni. Svi oni očekuju da s ulaskom u franšizu rješavaju posao, da ne moraju, osim onog malog financijskog uloga, uložiti dodatni trud da bi posao uspio. Činjenica je da veći dio posla odradimo mi, kao davatelji franšize, ali veliki napor ulažemo kako bismo probudili svijest kod primatelja da su oni i njihovi zaposlenici zadnja karika u franšiznom lancu. U njihovom prodajnom objektu se finalizira proizvod, peče na licu mjesta, oni su lice Mini Panija, jer potrošač s njima dolazi u izravan kontakt. Kod njih se završava proces proizvodnje i od njih kreće ispunjavanje zahtjeva tržišta i poticanje potražnje.

Početkom godine započeli ste poslovanje u Mađarskoj. Kako protiču prvi mjeseci poslovanja?

U Mađarskoj postoje druge franšize slične našoj, ta smo, baš zbog toga, nastupili sa sasvim drukčijim konceptom, tj. nismo prisutni u formi kao na matičnom tržištu. U Mađarskoj postoji master primatelj Mini Pani franšize s kojim smo zajedno stvorili franšiznu ponudu koja je prilagođena ugostiteljskim objektima, kojima je, zbog zakonskih restrikcija, uskraćen jedan dio dosadašnjeg izvora profita. Recimo, ukinuto im je pravo na prodaju cigareta i zabranjeno je držanje aparata za igre na sreću. Ugostitelji su otvoreni za bilo koju drugu dodatnu soluciju, a osobito je rado prihvaćaju kada je ona vrlo laka za implementaciju u njihov već postojeći profil. Mini Pani je, praktično, prisutan kao corner franšiza u tim ugostiteljskim objektima.

Naša ponuda, pravljena isključivo za spomenuti sektor, ima pozitivan odjek. Na taj način, zadovoljili smo, a samim tim i osvojili, sasvim novi segment tržišta i potrošača.

Da li ove godine planirate ući na još neko novo tržište?

Ova godina je već odrađena što se tiče novih tržišta. Naravno, ne isključujemo neki novi projekt, naprotiv, on i postoji, ali je planiran za sljedeću godinu. Trenutno se fokusiramo na poboljšanje postojeće mreže, jačanje lojalnosti potrošača i pridobivanje novih kupaca.


Popularno na forumu