Sara Fashion / Partnerstvo koje je izgrađeno na maksimalnom povjerenju, iskrenosti i profesionalizmu
Ponedjeljak
18.11.2019
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
 

Na makedonskom tržištu već punih 20 godina djeluje i razvija se maloprodajna mreža branda Sara Fashion – branda koji je postao sinonim te nezaobilazna „destinacija“ za kupnju čarapa, tajica, donjeg rublja, kupaćih kostima ili modnih dodataka. Ovaj brand, u vlasništvu obiteljske tvrtke De-Ta, još prije deset godina razvio je te ponudio franšizu, što čak i u današnjim uvjetima predstavlja pravi kuriozitet. U ovom trenutku, Sara Fashion ima 25 franšiznih dućana na tržištu Sjeverne Makedonije, a spada i među rijetke makedonske tvrtke koje su uspjele proširiti svoje poslovanje u inozemstvo.

Iz potrebe do franšize

Kada su 2009. krenuli u franšizni razvoj, jedan od prvih primatelja ove franšize bio je Đorđi Zorzić iz Kavadaraca, mjesta s juga Sjeverne Makedonije.

Za Saru Fashion, priča nam ovaj poduzetnik, zainteresirao se nakon jednog „internog“ istraživanja tržišta. Razmišljajući, naime, o pokretanju privatnog posla, Zorzić se raspitivao za kojim to brandovima postoji potražnja, a koji još uvijek nisu bili zastupljeni na lokalnom tržištu. Tako se izdvojila Sara Fashion. – Proizvodi ovog branda bili su tada, i još uvijek su, vrlo traženi na našem tržištu. Međutim, iako je potražnja bila velika, tih proizvoda nije bilo u dovoljnoj mjeri. Upravo iz želje da proširimo asortiman te zadovoljimo potrebe potrošača, rodila se i želja da uzmemo franšizu. Dućan je otvoren 2009. godine u Kavadarcima – priča nam Zorzić.

Prije no što je započeo suranju s tvrtkom De-Ta, Zorzić je, pak, bio zaposlen u jednoj lokalnoj tvornici. Radio je s velikim brojem zaposlenika te je kroz razgovore s kolegama dobio ključne informacije i ideju za biznis.
Shvatio sam koliko ljudima trebaju proizvodi koje Sara Fashion nudi – donje rublje, pidžame, čarape, kupaći kostimi, i to mi je saznanje bilo ključno kada sam odlučio pokrenuti vlastitu priču i biznis – objašnjava Zorzić. Odluka o ulasku u poduzetništvo morala je, kako kaže, biti opravdana stvarnim potrebama i dobrim razlozima.

Kako do uspješne poslovne priče?

Prvi korak u suradnji, kao i kod svih franšiza ovog tipa, bilo je uređenje interijera dućana prema standardima Sara Fashion sustava. Davatelj je franšize, kaže Zorzić, pomogao pri odabiru i sortiranju asortimana te po pitanju marketinga i promidžbe dućana. Od tada pa do danas, ovo se partnerstvo gradi na maksimalnom povjerenju, iskrenosti i profesionalizmu, ističe Zorzić. Najjača potvrda ovih riječi sigurno je i činjenica da Zorzić danas vodi čak pet Sara Fashion dućana.

Međutim, da bi posao bio profitabilan na duže staze, trebalo je ispuniti nekoliko uvjeta.
Jedan od najvažnijih za ovaj posao, a vjerujem i za sve ostale biznise koji su vezani za prodaju, jeste dobra lokacija – napominje Zorzić. Kada je otvarao prvi dućan još 2009. godine, posebnu je pažnju posvetio ovom aspektu. – Potrudili smo se da naš prvi dućan bude otvoren na vrlo promjetnom mjestu, što je i bilo presudno za uspjeh – kaže Zorzić.

Osim toga, mi smo naš dućan u potpunosti opremili po zahtjevima franšize. Završne su pripreme trajale gotovo mjesec dana. Pomoć koju smo od davatelja dobili na početku u vezi s asortimanom, oglašavanjem i promidžbom, u istoj se mjeri održava i danas. Davatelj je uvijek tu da nam pomogne oko narudžbi, kolekcija i sortiranja, obuke naših prodavača, organiziranja akcija i promidžbi, medijskog oglašavanja i mnogih drugih aktivnosti koje su od velike koristi za primatelja franšize – kaže Zorzić.

Zbog toga se ni danas ne moraju previše brinuti o pravovremenoj procjeni potražnje i potreba kupaca, budući da se time bavi franšizna menadžerica tvrtke Sara Fashion. – Za određivanje i kontrolu asortimana te količina proizvoda, zadužena je kolegica Violeta Jargić koja radi s primateljima franšize. Njeno višegodišnje iskustvo daje joj nepogrešivu moć procjene potreba svakog od dućana. Kako se broj naših prodajnih mjesta povećavao, tako se i procjena asortimana i količina proizvoda mjenjala s velikom pažnjom i zato svaki artikl u našoj ponudi ima svoje mjesto – ukazuje Zorzić još jednom na potporu koju dobiva „iz centrale“.  

No, zna Zorzić da nijedan biznis nije „sigurna oklada“ te da se za najbolje rezultate poduzetnik mora neprestano boriti – čak i kada su posrijedi uhodani i dokazani sustavi poput franšize. – Ključni preduvjeti za uspjeh jesu ogromno osobno zalaganje, odgovornost, poštenje i inovativnost. Međutim, smatram da će uspjeh doći sam od sebe ako čovek voli ono što radi. Rezultati u tom slučaju ne mogu izostati. Sve što sam do sada postigao radeći kao primatelj Sara Fashion franšize donijelo mi je veliko zadovoljstvo i mnoštvo pozitivnih iskustava – rezimira Zorzić.

Upravo to iskustvo, koje je stekao tijekom posljednjih deset godina, daje mu danas za pravo posavjetovati i druge ljude koji razmišljaju o uzimanju franšize. Tko god se odluči za taj put ulaska u poduzetništvo, neće pogriješiti, kaže Zorzić, bitno je samo ne zaboraviti ono najvažnije. – Uz naporan rad, dobri rezultati brzo dođu. Od ovog se posla, inače, može lijepo živjeti, a potencijal za prodaju konstantno raste – dodaje on.

Vjetar u leđa

No, svaki je početak težak. Da bi ostao na pravom putu, svakom poduzetniku treba dati „malo vjetra u leđa“. Za primatelje franšize, tu je davatelj. Violeta Jargić, kao predstavnik franšiznog sustava Sara Fashion, kaže da su svojim primateljima „ucrtali put koji samo trebaju slijediti“. – Oni dobivaju jasne smjernice za vođenje biznisa. U suštini, imaju pred sobom uspostavljen sustav koji samo trebaju slijediti. A preuzeti provjeren sustav poslovanja znači eliminirati rizike s kojima bi se ljudi inače mogli susresti ako bi sami započeli posao. Pored toga, mi kao davatelji franšize, kontroliramo, usmjeravamo te nastojimo osigurati da se primatelji franšize pridržavaju naših smjernica i standarda. Znamo, zapravo, da se potrošači osjećaju sigurno kad kupuju proizvode poznatih brandova i tvrtki u koje imaju povjerenja, poput Sare Fashion – kaže Jargić.

Može li se od ovog posla dobro živjeti te što potencijalni primatelji franšize mogu očekivati? Violeta Jargić kaže da pristupanje franšiznom sustavu Sara Fashion podrazumijeva da će partneri dobiti istinsku priliku rasti zajedno s brandom. – O tome možda najbolje svjedoče naši primatelji koji su otvorili i vode nekoliko prodajnih mjesta. Tvrtka je, usto, usvojila strategiju intenzivnog širenja na tržišta u regiji i to je ono čime smo trenutno okupirani. Otvaramo dućan na Kosovu, u Srbiji već imamo jednu vlastitu trgovine i jednu franšizu, a imamo i ponude za suradnju iz Albanije i Grčke. Poželjni partneri su svi ljudi koji žele stvarati, jer je kreacija dio procesa koji vodi do uspjeha sve dok ste istinski i u potpunosti predani realizaciji planova i ciljeva – zaključuje Violeta Jargić.


Đorđi Zorzić, primatelj Sara Fashion franšize / „Smatram da će uspjeh doći sam od sebe ako čovek voli ono što radi. Sve što sam do sada postigao radeći kao primatelj Sara Fashion franšize donijelo mi je veliko zadovoljstvo i mnoštvo pozitivnih iskustava.“

Najčitanije

Plivati na duge staze /07.01.2019

– U biznisu, kao i u sportu, liderstvo i smjelost u prihvaćanju određenih izazova jednako su važni. No, važna je i istrajnost i umijeće prihvaćanja poraza, pogrešaka, kao i želja da se ide dalje – kaže Igor Erhartič, srbijanski plivač, olimpijac, vlasnik City hostela iz Novog Sada

Franšiza kao sigurna luka /21.04.2020

„Kriza neće izbrisati franšize s lica zemlje. Kada pandemija prođe, davatelje franšiza čeka dobar period za razvoj mreže“, kaže Grzegorz Morawski, franšizni menadžer IT škola Coders Lab iz Poljske

Netipična cvjećarnica Maje Bohosiewicz /08.01.2019

– Mislili smo da ćemo u ovaj posao barem jedno vrijeme morati dodatno ulagati novac. Srećom, to se dosad nije dogodilo! – kaže Maja Bohosiewicz, poznata poljska glumica, koja je prije nekoliko godina sa zaručnikom u Varšavi otvorila luksuznu cvjećarnicu Flower Store

Od hokeja do Subwaya /09.01.2019

– Na početku, javila se i bojazan – kako ćemo ući u posao kojim se nikad nismo bavili! No, shvatili smo da kupnja Subway franšize znači da ćemo imati stalnu pomoć i potporu regionalnog agenta za razvoj. Za nekoga tko tek ulazi u posao, ovo je bila ključna prednost i olakšica – kaže Peter Frühauf, poznati slovački hokejaš koji je nedavno postao i primatelj Subway franšize

Uz DepilConcept do vlastitog biznisa /23.07.2019

Od travnja 2019. u Srbiji posluje DepilConcept, portugalski franšizni sustav specijaliziran za epilaciju. Primatelji master franšize za ovo tržište otkrivaju po čemu se DepilConcept izdvaja od drugih – kao koncept i biznis prilika.

Popularno na forumu