Izvan domaćeg tržišta / „5 to go“ je kroz franšizu prisutan na tržištima Francuske, Belgije i Velike Britanije, uskoro i Mađarske
Utorak
02.08.2022
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
 

Prvi kafić pod imenom „5 to go“ otvoren je 2015. godine u Bukureštu. U manje od dvije godine, vlasnici koncepta razvili su franšizu, otvorili 30 kafića, a „5 to go“ postao je ugostiteljski brand br. 1 u Rumunjskoj. Prije svega, popularnost su stekli politikom fiksnih cijena. Naime, većina proizvoda na meniju ovih kafića, poput kave, bezalkoholnih i energetskih pića te kolača, imaju jedinstvenu cijenu od 5 leja (1 euro). Kako je broj 5 sastavni dio branda, vlasnici koncepta definirali su i pet temeljnih vrijednosti koje su, kako kažu, zaslužne za uspjeh lanca: vrhunski okus proizvoda, profesionalnost, brzina, raznolikost i ambicija.

Danas se kafići pod brandom „5 to go“ mogu naći u 34 grada, na 280 lokacija – većina ih je na domaćem tržištu u Rumunjskoj, no koncept je kroz franšizu lansiran i na tržišta Francuske, Belgije i Velike Britanije.

Ambiciozni planovi razvoja

Posljednjih se godina tempo širenja ubrzao te „5 to go“ danas otvora u prosjeku 16 novih kafića mjesečno. Samo od siječnja 2022. godine otvorena su 64 nova kafića, dok je 17 u fazi priprema za otvaranje. Samim time, „5 to go“ postao je daleko najveći lanac kafića na rumunjskom tržištu, s udjelom od 48,7% (prema Allegra World Coffee Portalu). Usporedbe radi, drugi po redu je poznati međunarodni lanac s tržišnim udjelom od 9,6%. 

– Postavili smo visoke ciljeve za 2022. Rezultati s početka godine nas ohrabruju i uvjeravaju da ćemo ovu godinu završiti sa 100% ostvarenim ciljem – s 200 novih jedinica otvorenih na lokalnoj razini – kaže Radu Savopol, jedan od osnivača branda „5 to go“.

S ovakvim tempom širenja i ambicioznim ciljevima, u Rumunjskoj bi u sljedećih pet godina trebalo biti 1.000 kafića, potvrđuje Savopol.

– Veliko je postignuće što smo ove godine postavili i okvir za međunarodnu ekspanziju. Definirali smo model širenja kroz franšizu, koji je već uspješno lansiran na tri međunarodna tržišta. Uskoro, pokrećemo poslovanje i na četvrtom – kaže Savopol.

U lipnju 2022. na mapi gradova u kojima posluje „5 to go“ naći će se i glavni grad Mađarske – Budimpešta. Suradnja je pokrenuta s uspješnim domaćim poduzetnikom koji je potpisao ugovor o master franšizi. Prema planu razvoja, primatelj master franšize do kraja ove godine trebao bi otvoriti pet kafića. No, šansa se nudi i drugim poduzetnim ljudima iz Mađarske, koji mogu uzeti single unit franšizu i otvoriti svoj „5 to go“, uz svu potrebnu podršku i know-how davatelja franšize.


Definirane vrijednosti branda / Vrhunski okus proizvoda, profesionalnost, brzina, raznolikost i ambicija

Najčitanije

Pekara – bez glutena /27.06.2017

Kupaca s intolerancijom na gluten te alergijama na hranu nema mnogo, ali se svakako ne mogu ignorirati. Oni će uvijek kupovati posebno primpremljenu hranu jer – ne mogu drukčije. Małgorzata Dąbrowska, poduzetnica iz Varšave, vidjela je u tome dobru poslovnu priliku te otvorila prvu certificiranu bezglutensku pekaru u Poljskoj.

Karika bez koje se (ne) može? /21.06.2018

Kako se postaje franšizni menadžer te koliko je komunikacija s primateljima franšize važna, priča Danijela Kraljević, franšizni menadžer tvrtke Direct Booker

Kroz igru do znanja /01.10.2021

Raditi s djecom i uživati u poslu kojim se bavite bilo je ostvarenje snova, kaže Sandra Bilić-Kandić, primateljica master franšize koncepta Tinker Labs. Cilj joj je podijeliti iskustvo i proširiti franšiznu mrežu škola u Srbiji i Crnoj Gori.

Moja lutka Pepetuška /28.07.2020

„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.

Biznis i franšiza „3u1“ /27.05.2020

Ljudi koji vole životinje, a žele pokrenuti posao koji će im donijeti puno zadovoljstva i dobru zaradu, trebali bi razmisliti o franšizi „Dog & Style“, poručuje vlasnik ovog koncepta. Što se sve dobiva ulaskom u ovaj sustav, a što se, pak, očekuje od primatelja franšize?

Popularno na forumu