„Mala kuća“ putujuća
Poljska tvrtka Sweet Gallery posjeduje i franšizno razvija nekoliko gastronomskih biznisa: sladoled i Kürtoskalács prodaju se pod brandom Lodolandia & Kołacz na Okrągło, craft sladoled pod nazivom SiGelato, a turski specijalitet sličan grčkom girosu prodaje se kao Bafra Kebab. Osim što posluju pod kapom iste tvrtke, ove brendove spaja još jedna zajednička karakteristika – sve prodajne jedinice ovih koncepata su mobilne. Sweet Gallery je, zapravo, najveći i najvažniji igrač na poljskom tržištu u sektoru mobilne gastronomije.
Iskustvo koje su stekli razvojem raznih mobilnih ugostiteljskih objekata odlučili su prenijeti u novo područje – turizam. Prošle je godine tvrtka pokrenula projekt mobilnih kućica „za sva godišnja doba“ – Tiny House by Sweet Gallery.
Krzysztof Olesiak, član uprave tvrtke, kaže da se ovaj koncept savršeno uklapa u aktualni stil „usporavanja dinamike života“. – Ljudi sve češće odustaju od hotelskog smještaja i biraju boravak u mjestima koja su udaljena od gužve, a bliža prirodi. Mir, tišina i priroda sada su najvažniji atributi odmora. Stoga smo odlučili predložiti nešto svoje, a kako imamo iskustva s mobilnim konstrukcijama, izradili smo vlastiti dizajn cjelogodišnjih mobilnih kućica – objašnjava Krzysztof Olesiak.
– Tiny House odlična je prilika za ljude koji žele imati svoje posebno mjesto za odmor, ali i koji bi željeli zaraditi iznajmljivanjem smještaja – kažu u tvrtki. Kako pojašnjava Olesiak, koncept je podjednako namijenjen individualnim korisnicima i turističkim centrima koji žele obogatiti svoju smještajnu ponudu.
– Iznajmljivanje putujućih kućica za odmor može biti vrlo unosan biznis – uvjerava naš sugovornik. Pod pretpostavkom da prostor dosegne 80% popunjenosti godišnje, procjenjuje se da iznajmljivač može ostvariti prihod do 1.500 eura (7.000 zlota) mjesečno, odnosno, 18.000 eura (84.000 zlota) godišnje. Kako kuća može primiti do šest osoba, to uvelike povećava mogućnosti za najam. – Mobilnost svakako dodatno utječe na atraktivnost objekta – kažu u tvrtki, ističući da se kuća može premještati s jedne lokacije na drugu ovisno o vremenskim uvjetima i godišnjem dobu.
Što nudi Tiny House?
Idealne lokacije za Tiny House su mjesta u blizini jezera, šuma, planina. Dizajnirane su tako da se mogu koristiti kao mjesto za odmor, rad, pa čak i boravak tijekom cijele godine, zahvaljujući ekonomičnom podnom grijanju. Kako bi bila u potpunosti funkcionalna, kuća ipak treba imati pristup tekućoj vodi, struji i kanalizaciji.
– Kuće su dobro poslovale i u ljetnoj i u zimskoj sezoni. Jedna od njih jako dobro funkcionira na Zieleniec Ski Areni, u blizini grada Duszniki Zdrój na jugozapadu Poljske. Postavili smo ga u prosincu 2021, a nalazi se doslovno 150 metara od najveće skijaške staze. Interes je velik, popunjenost takođe – kaže Olesiak.
Kućice ovog tipa također su savršene za uređene kampove, lokacije uz pansione i hotele, seoski i vikend turizam. Na taj način iznajmljivači smještaja mogu proširiti svoju ponudu, predlažući boravak u kućicama koje su bliže prirodi, a udaljene od hotelske vreve. – Tijekom ljeta jedna od naših kuća nalazila se u predjelu jezera na sjeveru Poljske. Vlasnici kuće prvo su imali partnerski odnos s nama, da bi je na kraju sezone odlučili kupiti – kaže Olesiak.
Kaže kako, općenito, velik interes vlada među poduzetnicima. Ističe kako je čak 97% korisnika dalo iznimno visoke ocjene za funkcionalnost i udobnost prostora, dok je 90% izrazilo želju investirati u vlastitu Tiny House by Sweet Gallery.
Pandemija je presudno utjecala na promjenu životnog ritma, kaže Olesiak, a rad na daljinu otvorio je nove mogućnosti – ljudi češće putuju, istražuju svoju zemlju, traže „skrivene bisere“ i mirna utočišta. – Tiny House se savršeno uklapa u ovaj trend – kaže Olesiak.
Površina kućice je do 25 m2. Dizajnirane su po skandinavskim standardima, s puno drveta koje daje posebnu toplinu interijeru. Kućica ima potpuno opremljenu čajnu kuhinju, kupaonicu s tušem, wc, perilicu rublja, četiri kreveta, pomoćni ležaj na razvlačenje za dvije osobe, ekonomično podno grijanje i TV opremu.
Dragocjeno iskustvo
Tvrtka Sweet Gallery je, kao što smo već spomenuli, u ovaj projekt ušla koristeći dugogodišnje iskustvo u izgradnji mobilnih ugostiteljskih objekata. Sva tri gastro brenda ove tvrtke (Lodolandia & Kołacz na Okrągło, SiGelato i Bafra Kebab) djeluju u segmentu ulične hrane, s prodajnim objektima u obliku prikolica. Sweet Gallery u ovom trenutku ima više od 700 mobilnih jedinica.
– Znamo kako dizajnirati mobilne konstrukcije na kotačima koje će biti i funkcionalne i udobne. Naše dosadašnje iskustvo s ovog projekta uvjerava nas da će Tiny House biti vrlo popularna među korisnicima. Ponuda je namijenjena kako individualnim klijentima koji žele ostati bliže prirodi, tako i investitorima zainteresiranim za proširenje postojeće smještajne baze – kaže Krzysztof Olesiak.
----
Tekst je izvorno objavljen na portalu Franchising.pl
Priredila:
pročitajte članke
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Gdje će biti otvorene nove franšize, kako biraju partnere i što je sve potrebno za pokretanje posla, reći će nam Boban Melkus, suvlasnik tvrtke RoomEscape
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Nakon Maribora, Ljubljane i Zagreba, nedavno je i Beograd dobio slovensku franšizu – pekaru za pse „Hov-Hov“.
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
LG Laundry Lounge, lanac samoposlužnih praonica rublja, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davatelj franšize savjetuje svoje primatelje da se u vrijeme COVIDa-19 obvezno pridržavaju i određenih pravila.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?