Vuna kao vrijedan resurs
Već desetljećima stočari u Rumunjskoj ovčju vunu tretiraju kao otpad – ili je bacaju ili spaljuju, budući da se, sa slabljenjem tekstilne industrije, vuna odavno ne otkupuljuje. Međutim, početkom 2020. dvoje mladih iz Sibiua, Lioara Vasilescu i Marius Laabs, osnovali su tvrtku za proizvodnju peleta od ovčje vune, sugestivnog naziva – Naked Sheep. Dobili su sve potrebne dozvole, uključujući ekološke, a oprema je isporučena iz Njemačke. Pogon za proizvodnju peleta, prvi takve vrste u Rumunjskoj, trebao je početi raditi „punom parom“ u veljači 2020. godine, no zbog pandemije koronavirusa, njemački su inženjeri odgodili dolazak u Sibiu. Zbog toga je kapacitet proizvodnje i dalje manji od planiranog.
– Za sada proizvodimo deset tona peleta mjesečno, ali bližimo se kapacitetu od 25 tona. Kad uvedemo dvije smjene, proizvodni će kapacitet biti i oko 50 tona mjesečno. Procijenili smo da će prodaja u prvoj godini iznositi 1,8 milijuna eura, a cilj nam udvostručiti prodaju u 2021. – kaže Marius Laabs, jedan od osnivača tvrtke Naked Sheep.
– Sirovine nabavljamo preko otkupnog centra, ali i od samih stočara. Umjesto da bude izvor prihoda, ovčja vuna već godinama predstavlja veliki problem za mnoge stočare širom Rumunjske. Čini se da smo sada pronašli izuzetno korisno rješenje, koje je, usto, i ekološko – kaže Lioara Vasilescu.
Tijekom godina, naime, razni istraživači iz svijeta, uključujući i znanstvenike sa Sveučilišta za poljoprivredu i veterinu u Bukureštu, otkrili su da ovčja vuna značajno doprinosi poboljšanju fizičko-kemijskih i mikrobioloških svojstava tla te povećanju otpornosti biljaka. Osim što usporava rast korova i odbija štetočine, vuna se također pokazala kao vrlo dobro gnojivo. Utvrđeno je da redovita upotreba peletirane vune u tlu povećava vrijednosti dušika, kalija, fosfora i drugih minerala potrebnih za zdrav rast i dobar prinos biljaka.
Peleti od ovčje vune koje proizvodi Naked Sheep potpuno su ekološki, organski, biorazgradivi proizvod. U tlu ostaju do pola godine, neprestano hraneći biljku korisnim tvarima. Proizvođači kažu da upotreba ovog eko-gnojiva također smanjuje potrebu za navodnjavanjem, jer peleti mogu apsorbirati do četiri puta više vode od svoje težine. Najčešće se koriste za uzgoj povrća, voća, sobnog bilja, a ovisno o kulturi, potrebno je od 10 do 150 grama peleta po četvornom metru.
– Naš je proizvod pogodan za sve vrste usjeva, bez obzira uzgaja li se u stakleniku ili na polju. Naročito se preporučuje u sušnom razdoblju ili na mjestama gdje su usjevi zahvaćeni pedološkom sušom – dodaje Lioara Vasilescu.
Peleti se prodaju u pakiranjima različite težine (450 grama, jedan kilogram, kao i pet, 15, 25 i 500 kilograma). Za kilogram peleta treba izdvojiti 10 eura, ali cijena značajno opada s povećanjem količine kupljene robe.
– Ovim smo projektom željeli, između ostalog, pokazati poljoprivrednicima širom Rumunjske, ali i cijele balkanske regije, da imamo vrijedan prirodni resurs koji se može dobro iskoristiti te donijeti profit – istaknuli su osnivači tvrtke Naked Sheep.
pročitajte članke
Poljska tvrtka Sweet Gallery do sada je isključivo razvijala biznise u području gastronomije. Sada ulazi u sektor turizma. Što je „Tiny House“ i kako se na ovom formatu može zaraditi?
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirne šalove. Potražnja je i tijekom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da na javnim mestima usta i nos budu pokriveni.
Branko Nešić želio je sačuvati stari zanat, ali i ponuditi drugima priliku da imaju „svoju rakiju“. U njegovoj gradskoj destileriji u Beogradu ljubitelji rakije mogu napraviti vlastiti „blend“ koji bi zatim čuvali u – Banci rakije.
Kome bi na um palo otvoriti pab u kojem se toče samo bezalkoholna pića? Bila bi tipična reakcija ljudi, iz bilo kojeg kraja svijeta. No...
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
LG Laundry Lounge, lanac samoposlužnih praonica rublja, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davatelj franšize savjetuje svoje primatelje da se u vrijeme COVIDa-19 obvezno pridržavaju i određenih pravila.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Koji biznis? Postoji li tržište za ovo što želim raditi/ponuditi? Imam li dovoljno novca za pokretanje biznisa? Hoće li se ovaj posao na kraju isplatiti?