U svim glavnim gradovima Europe
Slovački franšizni lanac slastičarnica La Donuteria, koji je poznat po ponudi slastičarskih krafni, širi franšiznu mrežu usprkos pandemiji i otežanim uvjetima poslovanja. Osim na domaćem tržištu, slastičarnice imaju još na pet tržišta, a cilj je da u doglednoj budućnosti otvore lokale diljem Europe. Kako posluju, kako je pandemija utjecala na biznis te čemu se mogu nadati, otkriva nam Peter Straňák, vlasnik i davatelj franšize ovog koncepta.
Kako se La Donuteria nosi s izazovima pandemije?
Uzimajući u obzir sve okolnosti i položaj u kojem su se našli ugostitelji, mogu reći da naš koncept vrlo dobro funkcionira. Sveukupno, kao mreža s više od 20 slastičarnica, zabilježili smo rast prodaje od 300% u odnosu na prošlu godinu, unatoč situaciji koju je donijela pandemija Kovida-19. Dobro nam ide i na inozemnim tržištima. Nedavno smo otvorili slastičarnicu u Danskoj, a kupci su čak bili spremni čekati u redu i po pola sata kako bi probali naše krafne. Iščekujemo otvarenje lokala i u Münchenu, Stockholmu, Lisabonu, Beču i Budimpešti. Blizu smo potpisivanja franšiznog ugovora za Kanadu, Bahrein i Dubai. Naravno, sve su naše slastičarnice osjetile utjecaj pandemije i mjera, i to se uglavnom vidi u smanjenju broja stranih turista među kupcima.
Još za vrijeme prvog vala pandemije najavili ste da nećete odustati od širenja franšizne mreže. Što se događa po tom pitanju?
Na domaćem tržištu u Slovačkoj, franšizne licence za svih 25 gradova, koje smo označili kao teritorije s velikim potencijalom – već su prodane. Situacija je nešto drugačija u susjednoj Češkoj, gdje smo pokrili približno polovicu tržišta, što znači da su licence i dalje dostupne za potencijalne primatelje naše franšize.
Kako se mreža razvija na tržištima Mađarske i Poljske? Je li uopće moguće pronaći franšizne partnere ovako, „na daljinu“?
U Mađarskoj dovršavamo uređenje lokala u Budimpešti i imamo još dva grada u pripremi. U Poljskoj smo potpisali licence za dva velika grada. Još uvijek smo otvoreni za druge zainteresirane za franšiznu suradnju u tim zemljama.
Vaši su kupci tijekom prve karantene zdušno podržavali rad slastičarnice, a mnogima je La Donuteria postala omiljena marka. Kako to objašnjavate?
Drago nam je da je podrška naših vjernih kupaca opstala. Da, još uvijek vole doći po svoju omiljenu krafnu i kavu, iako trenutno funkcionira jedino take away, to jest, nema sjedenja i boravka u objektima, budući da je sada prioritet smanjiti rizik od moguće infekcije.
Mislim da su dobra pozicija i prihvaćanje branda rezultat kombinacije nekoliko čimbenika – a to su: naš poseban recept za krafne, aktivna komunikacija na društvenim mrežama i stalne inovacije.
Koliko je situacija s pandemijom utjecala, i vjerojatno još uvijek utječe, na poslovanje vaših primatelja franšize?
Već smo spomenuli da je, primjerice, prodaja smanjena zbog slabog turizma. Međutim, naša je strategija uvijek bila otvarati objekte u mjestima gdje postoji raznolika kombinacija kupaca, i mislim da nam je to u ovoj situaciji puno pomoglo. Naravno, trudimo se riješiti svaki problem, neprestano tražimo nova rješenja, prilagođavamo se promjenama i situaciji na tržištu.
Za koja ste tržišta, u smislu daljnjeg razvoja, sada najviše zainteresirani?
Fokisirani smo na dva cilja. Prvo, dovršiti širenje u regiji Središnje i Istočne Europe, stoga, još uvijek tražimo nove primatelje franšize u Češkoj, Mađarskoj i Poljskoj. Druga je da do kraja sljedeće godine imamo slastičarnice u svakoj europskoj prijestolnici. Drago nam je da, sa stajališta potencijalnih primatelja franšize, postoji interes za naš koncept. Mnogi ljudi danas, zapravo, priznaju da bi vođenje ovakve, moderne slastičarnice-kafića bilo ostvarenje njihovih snova i više nego poželjna zamjena za korporativni način života.

pročitajte članke

Fine Food, proizvođač peciva, drugih pekarskih proizvoda i poslastica i vlasnik 12 objekata u Sarajevu u kojima se ti proizvodi prodaju, odnedavno nudi franšizu u regionu, ali i zemljama EU. U svojoj mreži imaju već dve franšizne jedinice.
Priča o „Jeti fritulama“ iz Makarske dobar je primjer kako se od malog obiteljskog biznisa može napraviti franšiza. Kako se gradio ovaj koncept, što je potrebno za profitabilno poslovanje i tko bi bili poželjni primatelji franšize?
Lanac Surf'n'Fries, poznat po pomfritu, neobičnim umacima i originalnoj ambalaži, ulazi na jedno od najzahtjevnijih tržišta – američko. Kako su tekle pripreme i kakve su realne mogućnosti za razvoj, otkriva Andrija Čolak
Alessandro Lazzaroni, primatelj master franšize branda Domino's za tržište Italije, otkriva kako izgleda razvijati mrežu američkih pizzerija u zemlji koja je – „izmislila“ pizzu
Lanac obiteljskih restorana iz Latvije, Steiku Haoss, planira se proširiti izvan granica domaćeg tržišta. Franšiza se nudi i poduzetnicima iz ove regije.
Najčitanije

Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirne šalove. Potražnja je i tijekom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da na javnim mestima usta i nos budu pokriveni.
– Mislili smo da ćemo u ovaj posao barem jedno vrijeme morati dodatno ulagati novac. Srećom, to se dosad nije dogodilo! – kaže Maja Bohosiewicz, poznata poljska glumica, koja je prije nekoliko godina sa zaručnikom u Varšavi otvorila luksuznu cvjećarnicu Flower Store
ProfitApp International, vlasnik istoimene aplikacije koja se temelji na programu lojalnosti, povezujući tvrtke iz različitih industrija i kupce, prva je crnogorska franšiza koja je započela širenje u regiji.
Kad kupuju franšizu, poduzetnici računaju da će u zamjenu za dio samostalnosti lakše i uspješnije pokrenuti i voditi biznis. Koje su dobre, a koje manje atraktivne strane ovog poslovnog modela?
Razmišljate o širenju poslovanja davanjem franšize? Pitate se što je potrebno za izgradnju stabilnog franšiznog sustava? Za početak – tim koji će se ovim zadatkom baviti.