Kako odoljeti? / Primatelji franšize La Donuteria mogu računati na lijepu zaradu koja, na mjesečnoj razini, za objekte u manjim gradovima, može iznositi od tri do pet tisuća eura, a u većim gradovima, i do 10 tisuća eura.
Ponedjeljak
30.11.2020
Kako se razvija poslovanje u uvjetima pandemije te gdje se još može očekivati otvaranje franšiznih slastičarnica pod brandom La Donuteria, odgovara vlasnik ovog koncepta Peter Straňák
 

Slovački franšizni lanac slastičarnica La Donuteria, koji je poznat po ponudi slastičarskih krafni, širi franšiznu mrežu usprkos pandemiji i otežanim uvjetima poslovanja. Osim na domaćem tržištu, slastičarnice imaju još na pet tržišta, a cilj je da u doglednoj budućnosti otvore lokale diljem Europe. Kako posluju, kako je pandemija utjecala na biznis te čemu se mogu nadati, otkriva nam Peter Straňák, vlasnik i davatelj franšize ovog koncepta.

Kako se La Donuteria nosi s izazovima pandemije?

Uzimajući u obzir sve okolnosti i položaj u kojem su se našli ugostitelji, mogu reći da naš koncept vrlo dobro funkcionira. Sveukupno, kao mreža s više od 20 slastičarnica, zabilježili smo rast prodaje od 300% u odnosu na prošlu godinu, unatoč situaciji koju je donijela pandemija Kovida-19. Dobro nam ide i na inozemnim tržištima. Nedavno smo otvorili slastičarnicu u Danskoj, a kupci su čak bili spremni čekati u redu i po pola sata kako bi probali naše krafne. Iščekujemo otvarenje lokala i u Münchenu, Stockholmu, Lisabonu, Beču i Budimpešti. Blizu smo potpisivanja franšiznog ugovora za Kanadu, Bahrein i Dubai. Naravno, sve su naše slastičarnice osjetile utjecaj pandemije i mjera, i to se uglavnom vidi u smanjenju broja stranih turista među kupcima.

Još za vrijeme prvog vala pandemije najavili ste da nećete odustati od širenja franšizne mreže. Što se događa po tom pitanju?

Na domaćem tržištu u Slovačkoj, franšizne licence za svih 25 gradova, koje smo označili kao teritorije s velikim potencijalom – već su prodane. Situacija je nešto drugačija u susjednoj Češkoj, gdje smo pokrili približno polovicu tržišta, što znači da su licence i dalje dostupne za potencijalne primatelje naše franšize.

Kako se mreža razvija na tržištima Mađarske i Poljske? Je li uopće moguće pronaći franšizne partnere ovako, „na daljinu“?

U Mađarskoj dovršavamo uređenje lokala u Budimpešti i imamo još dva grada u pripremi. U Poljskoj smo potpisali licence za dva velika grada. Još uvijek smo otvoreni za druge zainteresirane za franšiznu suradnju u tim zemljama.

Vaši su kupci tijekom prve karantene zdušno podržavali rad slastičarnice, a mnogima je La Donuteria postala omiljena marka. Kako to objašnjavate?

Drago nam je da je podrška naših vjernih kupaca opstala. Da, još uvijek vole doći po svoju omiljenu krafnu i kavu, iako trenutno funkcionira jedino take away, to jest, nema sjedenja i boravka u objektima, budući da je sada prioritet smanjiti rizik od moguće infekcije.

Mislim da su dobra pozicija i prihvaćanje branda rezultat kombinacije nekoliko čimbenika – a to su: naš poseban recept za krafne, aktivna komunikacija na društvenim mrežama i stalne inovacije.

Koliko je situacija s pandemijom utjecala, i vjerojatno još uvijek utječe, na poslovanje vaših primatelja franšize?

Već smo spomenuli da je, primjerice, prodaja smanjena zbog slabog turizma. Međutim, naša je strategija uvijek bila otvarati objekte u mjestima gdje postoji raznolika kombinacija kupaca, i mislim da nam je to u ovoj situaciji puno pomoglo. Naravno, trudimo se riješiti svaki problem, neprestano tražimo nova rješenja, prilagođavamo se promjenama i situaciji na tržištu.

Za koja ste tržišta, u smislu daljnjeg razvoja, sada najviše zainteresirani?

Fokisirani smo na dva cilja. Prvo, dovršiti širenje u regiji Središnje i Istočne Europe, stoga, još uvijek tražimo nove primatelje franšize u Češkoj, Mađarskoj i Poljskoj. Druga je da do kraja sljedeće godine imamo slastičarnice u svakoj europskoj prijestolnici. Drago nam je da, sa stajališta potencijalnih primatelja franšize, postoji interes za naš koncept. Mnogi ljudi danas, zapravo, priznaju da bi vođenje ovakve, moderne slastičarnice-kafića bilo ostvarenje njihovih snova i više nego poželjna zamjena za korporativni način života.


Peter Straňák, vlasnik koncepta La Donuteria / „Do kraja sljedeće godine želimo imati barem po jednu slastičarnicu u svakoj europskoj prijestolnici. Trenutno radimo na otvaranju lokala u Stockholmu, Lisabonu, Beču i Budimpešti.“

Popularno na forumu