Ključna riječ – specijalizacija
Pod brandom DepilConcept već duže od deset godina razvija se lanac salona za epilaciju (trajnu depilaciju) i fotopodmlađivanje. Koncept potječe iz Portugala, ali su kroz franšizu svoje usluge te način poslovanja prenijeli u još nekoliko zemalja Europe i svijeta. Osim Portugala, najveću mrežu franšiznih poslovnica za sada imaju u Poljskoj (35). Što je utjecalo na rast i razvoj ovog koncepta te tko su najpogodniji kandidati za primatelja franšize, objašnjava Mariusz Włoczkowski, direktor DepilConcepta u Poljskoj.
Za početak, kako se razvija tržište kozmetičkih usluga u Poljskoj?
Vrlo brzo. Ovo je jedno od najbržerastućih tržišta u našoj zemlji. Procjenjuje se da je dostiglo vrijednost od 1,4 milijarde zlota (330 milijuna eura) te da raste po stopi od oko 10% godišnje.
Reklo bi se da vlada velika konkurencija... Ima li mjesta za nove brandove i koncepte?
Na tržištu u Poljskoj posluje nekoliko desetaka tisuća različitih salona za njegu ljepote, i to su uglavnom male tvrtke koje opstaju zahvaljujući redovitim i lojalnim klijentima. U takvim salonima, većinu poslova vodi jedna te ista osoba, koja je u isto vrijeme i kozmetičar i voditelj poslovnice, ali s vrlo malo poslovnog iskustva. U određenom smislu, vlada mišljenje da je najvažnije imati što širi spektar usluga te da se uz specijalizaciju jedva može preživjeti. Mi tvrdimo suprotno – salon koji ponudi „sve“, zapravo se ničim posebnim ne izdvaja na tržištu. Današnji su klijenti mnogo više informirani, obrazovaniji su te zahtjevniji. Oni, stoga, očekuju temeljito, stručno znanje i zato biraju DepilConcept – tako pokazuju da traže suvremeni salon s uslugom na najvišoj razini i tretmanima koji su u skladu s najnovijim trendovima te saznanjima iz područja kozmetike. Da su takvi saloni potrebni na tržištu te da ima mjesta za njih, pokazuje i ogroman interes koji vlada za DepilConcept franšizom, kao i broj naših primatelja franšize koji su otvorili više od jednog salona.
Trebaju li primatelj DepilConcept franšize imati znanja i iskustva iz ove branše?
Ne. Idealni kandidat za primatelja franšize zapravo je osoba koja je radila puno radno vrijeme u nekoj tvrtki ili korporaciji te koja je svjesno odlučila da želi – vlastiti posao. U pravilu, takve su osobe najviše motivirane i spremne su uložiti energiju i vrijeme u pokretanje privatnog biznisa, iako znaju da neće biti kao do sad, niti da će biti lako. U DepilConceptu, međutim, imamo i ljude koji su razvijali svoj biznis, ali nisu uspjeli, jer im je u jednom trenutku „ponestalo“ znanja ili podrške.
Koje su, onda, najvažnije odlike dobrog primatelja franšize?
Prije svega, odlučnost. Odluka o pokretanju privatnog posla u potpunosti mora biti – svjesna odluka. U franšizingu je, također, neizmjerno važna i predanost – primatelj franšize ne smije zaboraviti da je ovo njegov posao te da nitko i ništa ne može zamijeniti njegovo osobno zalaganje. S druge strane, primatelj franšize treba i znati da neće moći po svojoj volji mijenjati sustav ili selektivno primjenjivati prenijeti know-how. Franšizing podrazumijeva prenošenje skupa dokazanih poslovnih praksi, kojima se jamči uspjeh, ali samo ako se dosljedno provedu te ako se svakodnevno obavljaju točno određeni zadaci.
pročitajte članke
Od travnja 2019. u Srbiji posluje DepilConcept, portugalski franšizni sustav specijaliziran za epilaciju. Primatelji master franšize za ovo tržište otkrivaju po čemu se DepilConcept izdvaja od drugih – kao koncept i biznis prilika.
Uspjeh koji je DepilConcept, portugalski franšizni sustav za epilaciju, postigao u Poljskoj može poslužiti kao odličan primjer plodonosne franšizne suradnje – posebno što DepilConcept uskoro stiže i u ovu regiju.
Epidemija koronavirusa sigurno utječe i na biznise iz sektora njege ljepote. Kako se franšizni sustavi nose s novom situacijom? Dijelimo neka iskustva iz Poljske.
Početak godine je, u pravilu, vrijeme za analizu prethodnog poslovanja. Što je obelježilo portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, govori vlasnik branda Alexandre Lourenço
Franšizni centri iz područja njege ljepote i fitnessa također su pogođeni krizom. Kako davatelji mogu pomoći svojim primateljima franšize te koja su rješenja primijenili za nastavak poslovanja?
Najčitanije
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Koji biznis? Postoji li tržište za ovo što želim raditi/ponuditi? Imam li dovoljno novca za pokretanje biznisa? Hoće li se ovaj posao na kraju isplatiti?
Kada kupe master franšizu, primatelji franšize ulaze u „ozbiljnu igru“ od samog početka. Iako je profit u tom slučaju veći, neusporedivo su veće i obveze.
Zašto se Paysera odlučila za franšizing, kakve partnere traže te što nude u franšiznom paketu, objašnjava Liudas Kanapienis, direktor tvrtke specijalizirane za e-plaćanja