Više od talijanskog restorana
Comparello Bello sicilijanski je izraz koji se može prevesti kao „moj prijatelj“ i oslikava duh u kojem su tri dobra prijatelja po završetku fakulteta odlučila udružiti svoje resurse i pokrenuti zajednički projekt. Tako su 2015. godine u Messini na Siciliji otvorili Comparello Bello, restoran koji spaja klasično i moderno, a ideja je bila ponuditi širokoj bazi potrošača i autentična talijanska jela i popularna internacionalna jela i pića – po pristupačnim cijenama. Kako je popularnost restorana brzo rasla, u roku od nekoliko godina otvorene su još dvije lokacije – u Messini i Palermu (franšiza). Dobre su rezultate postizali čak i tijekom karantene, a vlasnici koncepta sada imaju ambiciju pokrenuti franšizne restorane diljem Europe.
O počecima, strategiji razvoja i poželjnim primateljima franšize govori direktor prodaje Claudio D'Agata.
Odakle ideja za Comparello Bello?
Poput mnogih drugih sjajnih projekata, i Comparello Bello nastao je slučajno. Jednom prilikom, dok smo svi skupa sjedili za stolom i pričali, javila se ideja kako bi bilo dobro otvoriti nešto novo, neku pomalo drugačiju pivnicu, jer smo upravo pronašli prostor koji nam se jako svidio. No, prostor je bio prevelik za pivnicu, pa smo – umjesto da nađemo manji lokal – proširili koncept! Mogli bismo reći da je lokacija diktirala sadržaj koncepta, a ne obrnuto. Pomno smo istražili destinaciju, uvidjeli da ova zona grada privlači raznolike potrošače, različitih dobi, statusa i tipova. Riječ je o povijesnom i poslovnom centru grada, ali i obiteljskoj destinaciji, koja svakodnevno privlači veliki broj ljudi, tako da je prometno i danju i noću. Stoga smo i odlučili da naši restorani rade 18 sati dnevno kako bismo uvijek svima bili na usluzi.
Kako ste se prilagodili situaciji kada je izbila pandemija?
Odlučili smo se za strategiju koja je bila dominantna od samog početka – lokacija je od vitalnog značaja. Primjerice, potpuno smo preuredili restoran u Palermu. Ponudili smo suradnju tvrtkama i biznisima iz okolice te naš restoran pretvorili u poslovnu menzu. Ako ste voljni, čak i najgoru situaciju možete maksimalno iskoristiti. Lockdown je dakako diktirao i sljedeće korake – dok smo razvijali online platformu, fokusirali smo se na take away i dostavu. Sve su ove promjene odrađene s najvećom pažnjom, što nije bilo previše teško jer imamo izvrsnu suradnju i izgrađen odnos povjerenja sa svojim dobavljačima .
Gdje biste željeli vidjeti franšize restorana?
Je li „svugdje“ prihvatljiv odgovor? Postavili smo visoke ciljeve; to je naša tajna. Možete se zadovoljiti s tri restorana, mi želimo 10! Trenutno nam je cilj pokrenuti franšizu u Poljskoj, tržištu koje je drugačije od našeg, ali koje se ističe po poduzetničkom duhu, težnji za uspjehom i otvorenošću za nove ideje.
Koje kvalitete tražite kod primatelja franšize?
Ima ih mnogo, ali ne previše! Tražimo partnere mladalačkog duha, godine nisu bitne. Važno je da imaju britak i dinamičan način razmišljanja, da su otvoreni za promjene, budući da uvijek podržavamo nove ideje, a preziremo monotoniju. Tražimo transparentnost, poštenje, međusobno povjerenje i poduzetničku hrabrost.
Nakon kojeg vremena primatelj franšize može očekivati profit?
„Očekivati“ možda nije prava riječ. Želimo aktivno raditi i surađivati s primateljima franšize, pomoći jedni drugima u postizanju zajedničkog cilja. Taj proces uključuje i detaljno istraživanje tržišta, identifikaciju ciljnih skupina potrošača, oslanjanje na dosadašnja iskustva, ali i nove ideje. Ako sve bude napravljeno kako treba, dobit će doći prije nego kasnije.
Comparello Bello – ključne brojke i zahtjevi sustava
- Ukupna investicija za otvaranje franšiznog restorana: 150.000 € - 200.000 €
- Pogodan prostor: najmanje 200 m2
- Davatelj franšize ne naplaćuje ulaznu franšiznu naknadu
- Primatelji franšize izdvajaju za redovitu franšiznu naknadu 4% dvomjesečnog prometa u prve dvije godine, a 5% u sljedećim godinama poslovanja
pročitajte članke
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Tko ima želju obogatiti lokalno gastro tržište i pokrenuti uspješan brand ribljeg street food restorana – od sada može uzeti franšizu koncepta Fish Delish. Kakva se prilika nudi franšiznim partnerima?
Najčitanije
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Ugovor o franšizingu temelj je na kojem se gradi odnos između davatelja i primatelja franšizinga.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.