Novo ime u svijetu kave
Priča o MIKEL-u počinje 2008. godine kada je Eleftherios Kyriakakis, tada mladić od 26 godina, u Larissi otvorio kafeteriju koja se po dizajnu, ponudi i kvaliteti usluge mogla mjeriti s mnogo poznatijim svjetskim lancima. Ne samo da je svojim novim konceptom osvojio grad, već i cijelu Grčku. Do kraja 2011. Eleftherios je samostalno otvorio sedam poslovnica, 2012. potpisao prve franšizne ugovore, a širenje se toliko ubrzalo da je krajem 2013. bilo već 60 kafeterija, a krajem 2016. – 135. Većina njih su u rukama primatelja franšize.
Od tog vremena, MIKEL se proširio izvan teritorija Grčke i danas se kafeterije pod ovim brendom nalaze diljem Europe, Bliskog istoka, Australije i Sjeverne Amerike. Prema službenim podacima, u lipnju 2022. MIKEL je imao 334 kafeterije u 15 zemalja. Od nacionalnog franšiznog lanca, MIKEL je izrastao u brend s međunarodnom reputacijom i postao sigurna destinacija za ljubitelje kave.
Ekspanzija se nastavlja
Athanasios Zikiris, financijski direktor MIKEL-a, ističe da su nove poslovnice otvorene u Kuvajtu, Omanu i New Yorku. – Našoj su se mreži tijekom ove godine, i to u vrlo kratkom roku, pridružile kafeterije u Kataru, Iraku, Jordanu i Njemačkoj. Prema trenutnoj stopi interesa za brend MIKEL, očekujemo da ćemo u narednim godinama proširiti svoju prisutnost u najmanje 30 zemalja – kaže Zikiris.
– Danas se MIKEL Coffee razvija isključivo kroz franšizni način poslovanja. Primjerice, na tržištima poput Cipra, Turske, Saudijske Arabije i Sjeverne Makedonije, poslovanje vode naši primatelji master franšize – kaže on.
– Ove godine smo se suočili s novim problemima na tržištu. Glavni uzrok je rast cijena u cijelom lancu opskrbe, ali i u pogledu dostupnosti proizvoda i logistike. Pandemija, geopolitička previranja i energetska kriza svakako su izazvali zabrinutost, no rezultati koje smo dosad postigli nadmašili su sva naša očekivanja – kaže Zikiris.
BROJ POSLOVNICA
334 jedinice u 15 zemalja
45 vlastitih lokala
- Grčka – 271
- Cipar – 26
- Turska - 10
- Saudijska Arabija - 5
- UAE – 3
- Bugarska - 3
- SAD – 3
- Australija - 2
- Kanada – 2
- Sjeverna Makedonija - 2
- Rumunjska – 1
- Egipat - 1
- Kuvajt - 1
- Oman – 1
PODRŠKA PRIMATELJIMA FRANŠIZE
- Brzo i fleksibilno postavljanje/uređenje prostora
- Jamstvo kvalitete (ISO 22000)
- Opsežna obuka osoblja
- Usluge podrške
- Podrška u marketinškim aktivnostima
OSNOVNI ZAHTJEVI SUSTAVA
- Dine In – klasična kafeterija, nudi usluge take awaya i dostave (+120m2)
- Spot – samoposlužna mala kafeterija; take away i dostava (+50m2)
- Cantina – mobilna kafeterija; take away (<50m2)
INVESTICIJE
- Do 250.000 € za klasičnu (single unit) franšizu
- Od 750.000 € za regionalnu franšizu (Area Franchise)
- Od 1.500.000 € za master franšizu
- Povrat investicije: 18 mjeseci
- Prosječni mjesečni promet: 50.000-80.000 €
- Redovna franšizna naknada: 5% mjesečnog prihoda
- Ulazna franšizna naknada: 55.000 USD
- Ostala izdvajanja: 2% godišnjeg prihoda za marketinške svrhe, dostupno primateljima franšize
- Break-even: oko 2 godine

pročitajte članke

Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Tko ima želju obogatiti lokalno gastro tržište i pokrenuti uspješan brand ribljeg street food restorana – od sada može uzeti franšizu koncepta Fish Delish. Kakva se prilika nudi franšiznim partnerima?
Najčitanije

Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab.
Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu! Na našoj mapi sada se nalazi novi partner iz Poljske, a s ponosom ističemo i učešće na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšiza je oblik suradnje između neovisnih poduzetnika. Franšizodavac nudi svoj "know-how" i brand, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primatelja franšize, koji tom naknadom stječu pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.