Novo ime u svijetu kave
Priča o MIKEL-u počinje 2008. godine kada je Eleftherios Kyriakakis, tada mladić od 26 godina, u Larissi otvorio kafeteriju koja se po dizajnu, ponudi i kvaliteti usluge mogla mjeriti s mnogo poznatijim svjetskim lancima. Ne samo da je svojim novim konceptom osvojio grad, već i cijelu Grčku. Do kraja 2011. Eleftherios je samostalno otvorio sedam poslovnica, 2012. potpisao prve franšizne ugovore, a širenje se toliko ubrzalo da je krajem 2013. bilo već 60 kafeterija, a krajem 2016. – 135. Većina njih su u rukama primatelja franšize.
Od tog vremena, MIKEL se proširio izvan teritorija Grčke i danas se kafeterije pod ovim brendom nalaze diljem Europe, Bliskog istoka, Australije i Sjeverne Amerike. Prema službenim podacima, u lipnju 2022. MIKEL je imao 334 kafeterije u 15 zemalja. Od nacionalnog franšiznog lanca, MIKEL je izrastao u brend s međunarodnom reputacijom i postao sigurna destinacija za ljubitelje kave.
Ekspanzija se nastavlja
Athanasios Zikiris, financijski direktor MIKEL-a, ističe da su nove poslovnice otvorene u Kuvajtu, Omanu i New Yorku. – Našoj su se mreži tijekom ove godine, i to u vrlo kratkom roku, pridružile kafeterije u Kataru, Iraku, Jordanu i Njemačkoj. Prema trenutnoj stopi interesa za brend MIKEL, očekujemo da ćemo u narednim godinama proširiti svoju prisutnost u najmanje 30 zemalja – kaže Zikiris.
– Danas se MIKEL Coffee razvija isključivo kroz franšizni način poslovanja. Primjerice, na tržištima poput Cipra, Turske, Saudijske Arabije i Sjeverne Makedonije, poslovanje vode naši primatelji master franšize – kaže on.
– Ove godine smo se suočili s novim problemima na tržištu. Glavni uzrok je rast cijena u cijelom lancu opskrbe, ali i u pogledu dostupnosti proizvoda i logistike. Pandemija, geopolitička previranja i energetska kriza svakako su izazvali zabrinutost, no rezultati koje smo dosad postigli nadmašili su sva naša očekivanja – kaže Zikiris.
BROJ POSLOVNICA
334 jedinice u 15 zemalja
45 vlastitih lokala
- Grčka – 271
- Cipar – 26
- Turska - 10
- Saudijska Arabija - 5
- UAE – 3
- Bugarska - 3
- SAD – 3
- Australija - 2
- Kanada – 2
- Sjeverna Makedonija - 2
- Rumunjska – 1
- Egipat - 1
- Kuvajt - 1
- Oman – 1
PODRŠKA PRIMATELJIMA FRANŠIZE
- Brzo i fleksibilno postavljanje/uređenje prostora
- Jamstvo kvalitete (ISO 22000)
- Opsežna obuka osoblja
- Usluge podrške
- Podrška u marketinškim aktivnostima
OSNOVNI ZAHTJEVI SUSTAVA
- Dine In – klasična kafeterija, nudi usluge take awaya i dostave (+120m2)
- Spot – samoposlužna mala kafeterija; take away i dostava (+50m2)
- Cantina – mobilna kafeterija; take away (<50m2)
INVESTICIJE
- Do 250.000 € za klasičnu (single unit) franšizu
- Od 750.000 € za regionalnu franšizu (Area Franchise)
- Od 1.500.000 € za master franšizu
- Povrat investicije: 18 mjeseci
- Prosječni mjesečni promet: 50.000-80.000 €
- Redovna franšizna naknada: 5% mjesečnog prihoda
- Ulazna franšizna naknada: 55.000 USD
- Ostala izdvajanja: 2% godišnjeg prihoda za marketinške svrhe, dostupno primateljima franšize
- Break-even: oko 2 godine

pročitajte članke

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Najčitanije

Da je savjet prijatelja ponekad zlata vrijedan, reći će i Iztok Levac, mladi poduzetnik iz Slovenije koji je poslušao prijedlog prijatelja i počeo razmišljati o franšizi američkog fast-food lanca Subway.
LG Laundry Lounge, lanac samoposlužnih praonica rublja, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davatelj franšize savjetuje svoje primatelje da se u vrijeme COVIDa-19 obvezno pridržavaju i određenih pravila.
Priča o „Jeti fritulama“ iz Makarske dobar je primjer kako se od malog obiteljskog biznisa može napraviti franšiza. Kako se gradio ovaj koncept, što je potrebno za profitabilno poslovanje i tko bi bili poželjni primatelji franšize?
Malo je tvrtki koje su specijalizirane za izgradnju i rekonstrukciju sportskih terena, a još je manje onih koje uz to daju franšizu. Tvrtka Inteko, osim što je jedna od najuglednijih na ovom polju, planira razviti mrežu franšiznih partnera i tako odgovoriti na sve veću potražnju za sportskim podlogama.
Ugovor o franšizingu temelj je na kojem se gradi odnos između davatelja i primatelja franšizinga.