Danijela Kraljević
Danijela Kraljević / Franšizni menadžer je, zapravo, spona između primatelja i davatelja i radi u interesu obje strane. Važno je da postoji netko tko će se posvetiti cijeloj mreži, netko čiji je posao usmjeren isključivo na poslovanje partnera
Četvrtak
21.06.2018
Kako se postaje franšizni menadžer te koliko je komunikacija s primateljima franšize važna, priča Danijela Kraljević, franšizni menadžer tvrtke Direct Booker
 

Poslovni odnosi se prije svega temelje na povjerenju, pa je važno da primatelji franšize znaju da u svakom trenutku imaju podršku osobe koja je zadužena za franšizno djelovanje, i da uvijek imaju nekog kome se mogu obratiti, nekoga tko je s njima od samog početka. Franšizni menadžer je tu da bi pratio njihov rad, usmjerio ih, ukazao na greške, te bio podrška novim primateljima prilikom pokretanja posla – kaže na početku razgovora Danijela Kraljević, franšizni menadžer u tvrtki za iznajmljivanje privatnog smještaja Direct Booker. U tvrtkama koje namjerava širiti poslovanje kroz franšizu, mora postojati osoba zadužena za komunikaciju s primateljima franšize, ističe ona.

Zašto je važno da jedan ozbiljan franšizni sustav, ili barem onaj koji to želi biti,  ima poziciju franšiznog menadžera?

S primateljima franšize trudite se da gradite kvalitetan odnos kako bi iz svega na kraju proizišli dobri poslovni odnosi i rezultati. Zato je ova funkcija iznimno važna jer je franšizni menadžer osoba koja prenosi informacije, poslovnu strategiju, način prodaje i promocije... On je, zapravo, spona između primatelja i davatelja i radi u interesu obje strane.

Važno je, zatim, da postoji netko tko će se posvetiti cijeloj mreži, netko čiji je posao usmjeren isključivo na poslovanje partnera, jer od trenutka potpisivanja ugovora i ulaska u posao, primatelj franšize postaje krajni korisnik, kupac –  i to kupac franšize, i tako ga se treba i tretirati – s velikim poštovanjem i razumijevanjem.

Spomenuli ste komunikaciju s primateljima – zašto je ona toliko važna?

Neupućeni bi rekli da se s kupnjom franšize, prijenosom osnovnog znanja i obukom, komunikacija završava. Međutim, iz svog dosadašnjeg iskustva, znam da je dobra i stalna komunikacija presudna za dobro poslovanje, bez obzira o kojem poslu se radi. Bez dobre i trajne komunikacije, često zna doći do nesporazuma ili manjka informacija, što se može nepovoljno odraziti na poslovanje primatelja, ali i sustava u cjelini. Stoga, mi u Direct Bookeru pokušavamo ostvariti poseban odnos s primateljima franšize jer želimo da se osjećaju kao dio naše zajednice.

Dobra komunikacija je postavljanje dobrih temelja u poslu, isto kao što je primateljima franšize puno lakše poslovati kad imaju jednu osobu koja je zadužena za njih i koju mogu kontaktirati u bilo kojem trenutku.  Ako ne postoji dobra komunikacija, teško da će taj odnos uspjeti, a time i posao.

Već ste ponešto spomenuli, no, koje su sve vaše nadležnosti kada je riječ o franšiznoj mreži?

Posao franšiznog menadžera je da znanje koncepta – know how i poslovnu tajnu – prenese na primatelja franšize. On je potpora primateljima, te je na njemu da im ukaže na pogreške, i da im da smjernice kako bi izbjegli početne greške u koracima, koje bi možda učinili kad bi sami krenuli u pokretanje posla od samih početaka.

S druge strane, važno je organizirati i obuke za primatelje, tako da imaju priliku ne samo naučiti praktični dio posla, već od drugih kolega skupiti iskustva i savjete. Znači, franšizni menadžer je tu da konstantno pruža podršku, treninge i podijeli sve važne informacije koje su krucijalne za odrađivanje posla.

Što vas je motiviralo da se bavite poslom franšiznog menadžera? Koliko su trajali edukacija i pripreme za tu poziciju i što su sve pripreme podrazumijevale?

Budući da sam došla iz druge branše – svijeta obrazovanja, gdje sam pet godina radila kao akademska savjetnica na jednom privatnom fakultetu – sam početak na poziciji franšiznog menadžera je bio poprilično težak, ali nijedan početak nije lagan. Svakako, iskustvo koje sam ranije stekla pomaže mi u obavljanju trenutnog posla jer su svi moji poslovni odnosi uvijek bili bazirani na otvorenoj i iskrenoj komunikaciji, te temeljeni na povjerenju, a to je ono što mi je i danas presudno u rukovođenju franšizama. Moram naglasiti da su mi najveća podrška, kako i na početku, tako i danas, moje izvrsne kolege.

Posao franšiznog menadžera je zanimljiv i dinamičan, ali i jako odgovoran jer se nikada ne smijete dovesti u situaciju da nemate rješenje na neko pitanje ili nastali problem. Pa tako sa sigurnošću mogu reći da je ovaj posao prepun svakodnevnih izazova.

Godinu dana sam radila na raznim pozicijama unutar tvrtke i prošla kroz razne odjele kako bi se upoznala s funkcijama drugih odjela, potom sam prešla na poziciju franšiznog menadžera i tu ulogu danas obavljam u potpunosti.

Prostora za napredovanje uvijek ima jer je Direct Booker tvrtka koja nastoji pratiti trendove i stalno raditi na novim projektima u svrhu poboljšanja poslovanja, tako da još uvijek učim i razvijam se u poslovnom smislu. Svakako, nisam u svemu sama, uz podršku franšiznog konzultanta lakše je pratiti razvoj franšiznog projekta. Jednostavno, trebate početi razmišljati na drugačiji način.

Za što Vam se sve partneri obraćaju, kakva im je pomoći potrebna?

Ulaskom u novi posao uvijek postoji određena doza opreza sa strane primatelja franšize, tako da u ranim počecima imaju raznih pitanja. Sva su opravdana, jer oni žele biti sigurni da rade po pravilima ili, jednostavno, trebaju neki savjet.

S obzirom na iskustvo naše agencije, koja na području Hrvatske radi već 7 godina, očekivano je da će zvati i imati pitanja, mislim da ne bi bilo dobro da nemaju pitanja, pogotovo u početku.

Mi se, stoga, držimo filozofije kako nema glupih pitanja, pogotovo u poslu, i da je bolje da nas pitaju nego da rade nešto sami ako nisu sigurni u to.

Pomoć im je najviše potrebna u svakodnevnom radu, jer su ipak krenuli u nešto potpuno novo i drugačije. Pitanja su pak razne prirode, od savjeta za prodaju, računovodstva, korištenja sustava i channel managera, komunikacije s iznajmljivačima i gostima, te kako pristupiti nekom rješenju problema. Uglavnom, sva su to pitanja s kojima smo se i mi susretali u počecima.

Kolege i ja se trudimo odgovoriti u što kraćem roku, ja sam dostupna 24 sata, sedam dana u tjednu, na e-mailu i mobitelu, a ako je potrebno, organiziramo i Skype sastanke i dodatne treninge.


Popularno na forumu