Bezalkoholni pab
Unatoč uvriježenom mišljenju, nevjerici i podsjmehu, Vaughan Yates i Oisin Davis su svibnja ove godine u Dublinu otvorili pab, pomalo intrigantnog naziva – The Virgin Mary. Ako odbacimo neke od mogućih konotacija, u ovom je slučaju presudno da je Virgin Mary – bezalkoholna verzija čuvenog koktela Bloody Mary te da je ključna riječ koja treba slikovito opisati karakter paba „bezalkoholno“.
Ideja o pabu u kojem će se točiti samo bezalkoholna piva, vina i kokteli, nije, međutim, plod ektravagantnog razmišljanja, već pažljivog promatranja. Svijet se mijenja, navike potrošača s njim. Danas je „moderno živjeti zdravo“, kažu vlasnici paba iz glavnog grada Irske. Već neko vrijeme, naime, primjećivali su da se na menijima sve češće pojavljuju i bezalkoholni kokteli. Statistika, pri tom, pokazuje da četvrtina odraslih Iraca ne pije alkohol te da je prilično zasićena ponudom slatkih, gaziranih pića koja se tradicionalno nude po pabovima. Yates i Davis su, jednostavno, shvatili da postoji solidna tržišna niša za novi poslovni koncept.
Ponuda pića u ovom pabu samo na prvi pogled podsjeća na tradicionalnu ponudu. Svi kokteli, na primjer, po načinu na koji su posluženi te po osjećaju koji stvaraju u ustima, savršeno oponašaju okus i aromu alkohola. Za to je zaslužna menadžerica paba Anna Walsh, koju su dvojica vlasnika angažirala kako bi se uhvatila u koštac s „nemogućim ograničenjem“ – i osmislila niz bezalkoholnih koktela koji će biti podjednako uzbudljivi, ukusni i privlačni kao njihovi alkoholni „dvojnici“.
Iako većina i sada smatra da je odluka dvojice poduzetnika iz zemlje Guinnessa i viskija rizična i hrabra, dosadašnje reakcije potrošača dokazuju da potražnja postoji. Samo nekoliko minuta po otvaranju, pab je bio prepun, a popularnost ni mjesec dana kasnije ne jenjava. Očito, ima dovoljno ljudi koji ne žele konzumirati alkohol, a koji bi se, usto, ili unatoč tome, željeli lijepo provesti u gradu. Vlasnici ipak ne kriju da su se u početku bojali hoće li uspjeti stvoriti i najvažniji „sastojak“ irskog paba – atmosferu. Srećom, od prvog je dana bilo i veselo i dinamično, kao u bilo kojem drugom pabu – nitko ne bi rekao da se nije točio alkohol, kaže menadžerica Anna Walsh.
Hoće li ovaj koncept opstati, hoće li postati dijelom nove kulture življenja, ostaje da se vidi. I vlasnici su oprezni, kažu da znaju da je ovo tek početak te da ih najveći izazovi u poslu tek čekaju. No, ako se u narednih godinu dana The Virgin Mary pokaže kao održiv i profitabilan poslovni koncept, neće biti iznenađenje ako vlasnici, poput većine poslovično poduzetnih Zapadnjaka, ponude i – franšizu.


pročitajte članke

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Najčitanije

„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Malo je tvrtki koje su specijalizirane za izgradnju i rekonstrukciju sportskih terena, a još je manje onih koje uz to daju franšizu. Tvrtka Inteko, osim što je jedna od najuglednijih na ovom polju, planira razviti mrežu franšiznih partnera i tako odgovoriti na sve veću potražnju za sportskim podlogama.
Voditi Esports Arenu može biti dobra poslovna prilika, pogotovo ako se uzima franšiza dokazanog koncepta. Što nudi sustav Friendly Fire te koje uvjete trebaju ispuniti potencijalni primatelji ove franšize, otkriva vlasnik koncepta David Kosir.