Bezalkoholni pab
Unatoč uvriježenom mišljenju, nevjerici i podsjmehu, Vaughan Yates i Oisin Davis su svibnja ove godine u Dublinu otvorili pab, pomalo intrigantnog naziva – The Virgin Mary. Ako odbacimo neke od mogućih konotacija, u ovom je slučaju presudno da je Virgin Mary – bezalkoholna verzija čuvenog koktela Bloody Mary te da je ključna riječ koja treba slikovito opisati karakter paba „bezalkoholno“.
Ideja o pabu u kojem će se točiti samo bezalkoholna piva, vina i kokteli, nije, međutim, plod ektravagantnog razmišljanja, već pažljivog promatranja. Svijet se mijenja, navike potrošača s njim. Danas je „moderno živjeti zdravo“, kažu vlasnici paba iz glavnog grada Irske. Već neko vrijeme, naime, primjećivali su da se na menijima sve češće pojavljuju i bezalkoholni kokteli. Statistika, pri tom, pokazuje da četvrtina odraslih Iraca ne pije alkohol te da je prilično zasićena ponudom slatkih, gaziranih pića koja se tradicionalno nude po pabovima. Yates i Davis su, jednostavno, shvatili da postoji solidna tržišna niša za novi poslovni koncept.
Ponuda pića u ovom pabu samo na prvi pogled podsjeća na tradicionalnu ponudu. Svi kokteli, na primjer, po načinu na koji su posluženi te po osjećaju koji stvaraju u ustima, savršeno oponašaju okus i aromu alkohola. Za to je zaslužna menadžerica paba Anna Walsh, koju su dvojica vlasnika angažirala kako bi se uhvatila u koštac s „nemogućim ograničenjem“ – i osmislila niz bezalkoholnih koktela koji će biti podjednako uzbudljivi, ukusni i privlačni kao njihovi alkoholni „dvojnici“.
Iako većina i sada smatra da je odluka dvojice poduzetnika iz zemlje Guinnessa i viskija rizična i hrabra, dosadašnje reakcije potrošača dokazuju da potražnja postoji. Samo nekoliko minuta po otvaranju, pab je bio prepun, a popularnost ni mjesec dana kasnije ne jenjava. Očito, ima dovoljno ljudi koji ne žele konzumirati alkohol, a koji bi se, usto, ili unatoč tome, željeli lijepo provesti u gradu. Vlasnici ipak ne kriju da su se u početku bojali hoće li uspjeti stvoriti i najvažniji „sastojak“ irskog paba – atmosferu. Srećom, od prvog je dana bilo i veselo i dinamično, kao u bilo kojem drugom pabu – nitko ne bi rekao da se nije točio alkohol, kaže menadžerica Anna Walsh.
Hoće li ovaj koncept opstati, hoće li postati dijelom nove kulture življenja, ostaje da se vidi. I vlasnici su oprezni, kažu da znaju da je ovo tek početak te da ih najveći izazovi u poslu tek čekaju. No, ako se u narednih godinu dana The Virgin Mary pokaže kao održiv i profitabilan poslovni koncept, neće biti iznenađenje ako vlasnici, poput većine poslovično poduzetnih Zapadnjaka, ponude i – franšizu.
pročitajte članke
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Tko ima želju obogatiti lokalno gastro tržište i pokrenuti uspješan brand ribljeg street food restorana – od sada može uzeti franšizu koncepta Fish Delish. Kakva se prilika nudi franšiznim partnerima?
Najčitanije
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?