The Virgin Mary / Prvi bezalkoholni pab u Irskoj otvoren je u svibnju 2019. u Dublinu
Utorak
04.06.2019
Kome bi na um palo otvoriti pab u kojem se toče samo bezalkoholna pića? Bila bi tipična reakcija ljudi, iz bilo kojeg kraja svijeta. No...
 

Unatoč uvriježenom mišljenju, nevjerici i podsjmehu, Vaughan Yates i Oisin Davis su svibnja ove godine u Dublinu otvorili pab, pomalo intrigantnog naziva – The Virgin Mary.  Ako odbacimo neke od mogućih konotacija, u ovom je slučaju presudno da je Virgin Mary – bezalkoholna verzija čuvenog koktela Bloody Mary te da je ključna riječ koja treba slikovito opisati karakter paba „bezalkoholno“.

Ideja o pabu u kojem će se točiti samo bezalkoholna piva, vina i kokteli, nije, međutim, plod ektravagantnog razmišljanja, već pažljivog promatranja. Svijet se mijenja, navike potrošača s njim. Danas je „moderno živjeti zdravo“, kažu vlasnici paba iz glavnog grada Irske. Već neko vrijeme, naime, primjećivali su da se na menijima sve češće pojavljuju i bezalkoholni kokteli. Statistika, pri tom, pokazuje da četvrtina odraslih Iraca ne pije alkohol te da je prilično zasićena ponudom slatkih, gaziranih pića koja se tradicionalno nude po pabovima. Yates i Davis su, jednostavno, shvatili da postoji solidna tržišna niša za novi poslovni koncept.

Ponuda pića u ovom pabu samo na prvi pogled podsjeća na tradicionalnu ponudu. Svi kokteli, na primjer, po načinu na koji su posluženi te po osjećaju koji stvaraju u ustima, savršeno oponašaju okus i aromu alkohola. Za to je zaslužna menadžerica paba Anna Walsh, koju su dvojica vlasnika angažirala kako bi se uhvatila u koštac s „nemogućim ograničenjem“ – i osmislila niz bezalkoholnih koktela koji će biti podjednako uzbudljivi, ukusni i privlačni kao njihovi alkoholni „dvojnici“.  

Iako većina i sada smatra da je odluka dvojice poduzetnika iz zemlje Guinnessa i viskija rizična i hrabra, dosadašnje reakcije potrošača dokazuju da potražnja postoji. Samo nekoliko minuta po otvaranju, pab je bio prepun, a popularnost ni mjesec dana kasnije ne jenjava. Očito, ima dovoljno ljudi koji ne žele konzumirati alkohol, a koji bi se, usto, ili unatoč tome, željeli lijepo provesti u gradu. Vlasnici ipak ne kriju da su se u početku bojali hoće li uspjeti stvoriti i najvažniji „sastojak“ irskog paba – atmosferu. Srećom, od prvog je dana bilo i veselo i dinamično, kao u bilo kojem drugom pabu – nitko ne bi rekao da se nije točio alkohol, kaže menadžerica Anna Walsh.

Hoće li ovaj koncept opstati, hoće li postati dijelom nove kulture življenja, ostaje da se vidi. I vlasnici su oprezni, kažu da znaju da je ovo tek početak te da ih najveći izazovi u poslu tek čekaju. No, ako se u narednih godinu dana The Virgin Mary pokaže kao održiv i profitabilan poslovni koncept, neće biti iznenađenje ako vlasnici, poput većine poslovično poduzetnih Zapadnjaka, ponude i – franšizu.  


The Virgin Mary / Ponuda pića u ovom pabu samo na prvi pogled podsjeća na tradicionalnu ponudu koktela, piva i vina. Ovdje su, naime, sva pića bezalkoholna.
N.B.

Najčitanije

Plivati na duge staze /07.01.2019

– U biznisu, kao i u sportu, liderstvo i smjelost u prihvaćanju određenih izazova jednako su važni. No, važna je i istrajnost i umijeće prihvaćanja poraza, pogrešaka, kao i želja da se ide dalje – kaže Igor Erhartič, srbijanski plivač, olimpijac, vlasnik City hostela iz Novog Sada

Franšiza kao sigurna luka /21.04.2020

„Kriza neće izbrisati franšize s lica zemlje. Kada pandemija prođe, davatelje franšiza čeka dobar period za razvoj mreže“, kaže Grzegorz Morawski, franšizni menadžer IT škola Coders Lab iz Poljske

Netipična cvjećarnica Maje Bohosiewicz /08.01.2019

– Mislili smo da ćemo u ovaj posao barem jedno vrijeme morati dodatno ulagati novac. Srećom, to se dosad nije dogodilo! – kaže Maja Bohosiewicz, poznata poljska glumica, koja je prije nekoliko godina sa zaručnikom u Varšavi otvorila luksuznu cvjećarnicu Flower Store

Od hokeja do Subwaya /09.01.2019

– Na početku, javila se i bojazan – kako ćemo ući u posao kojim se nikad nismo bavili! No, shvatili smo da kupnja Subway franšize znači da ćemo imati stalnu pomoć i potporu regionalnog agenta za razvoj. Za nekoga tko tek ulazi u posao, ovo je bila ključna prednost i olakšica – kaže Peter Frühauf, poznati slovački hokejaš koji je nedavno postao i primatelj Subway franšize

Uz DepilConcept do vlastitog biznisa /23.07.2019

Od travnja 2019. u Srbiji posluje DepilConcept, portugalski franšizni sustav specijaliziran za epilaciju. Primatelji master franšize za ovo tržište otkrivaju po čemu se DepilConcept izdvaja od drugih – kao koncept i biznis prilika.

Popularno na forumu