Brzi uspon / Mikel Coffee Company u kratkom je roku postao jedan od najbrže rastućih lanaca u Grčkoj
Petak
26.08.2022
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
 

Priča o MIKEL-u počinje 2008. godine kada je Eleftherios Kyriakakis, tada mladić od 26 godina, u Larissi otvorio kafeteriju koja se po dizajnu, ponudi i kvaliteti usluge mogla mjeriti s mnogo poznatijim svjetskim lancima. Ne samo da je svojim novim konceptom osvojio grad, već i cijelu Grčku. Do kraja 2011. Eleftherios je samostalno otvorio sedam poslovnica, 2012. potpisao prve franšizne ugovore, a širenje se toliko ubrzalo da je krajem 2013. bilo već 60 kafeterija, a krajem 2016. – 135. Većina njih su u rukama primatelja franšize.

Od tog vremena, MIKEL se proširio izvan teritorija Grčke i danas se kafeterije pod ovim brendom nalaze diljem Europe, Bliskog istoka, Australije i Sjeverne Amerike. Prema službenim podacima, u lipnju 2022. MIKEL je imao 334 kafeterije u 15 zemalja. Od nacionalnog franšiznog lanca, MIKEL je izrastao u brend s međunarodnom reputacijom i postao sigurna destinacija za ljubitelje kave.

Ekspanzija se nastavlja

Athanasios Zikiris, financijski direktor MIKEL-a, ističe da su nove poslovnice otvorene u Kuvajtu, Omanu i New Yorku. – Našoj su se mreži tijekom ove godine, i to u vrlo kratkom roku, pridružile kafeterije u Kataru, Iraku, Jordanu i Njemačkoj. Prema trenutnoj stopi interesa za brend MIKEL, očekujemo da ćemo u narednim godinama proširiti svoju prisutnost u najmanje 30 zemalja – kaže Zikiris.

Danas se MIKEL Coffee razvija isključivo kroz franšizni način poslovanja. Primjerice, na tržištima poput Cipra, Turske, Saudijske Arabije i Sjeverne Makedonije, poslovanje vode naši primatelji master franšize – kaže on.

Ove godine smo se suočili s novim problemima na tržištu. Glavni uzrok je rast cijena u cijelom lancu opskrbe, ali i u pogledu dostupnosti proizvoda i logistike. Pandemija, geopolitička previranja i energetska kriza svakako su izazvali zabrinutost, no rezultati koje smo dosad postigli nadmašili su sva naša očekivanja – kaže Zikiris.

BROJ POSLOVNICA

334 jedinice u 15 zemalja
45 vlastitih lokala

  • Grčka – 271
  • Cipar – 26
  • Turska - 10
  • Saudijska Arabija - 5
  • UAE – 3
  • Bugarska - 3
  • SAD – 3
  • Australija - 2
  • Kanada – 2
  • Sjeverna Makedonija - 2
  • Rumunjska – 1
  • Egipat - 1
  • Kuvajt - 1
  • Oman – 1

PODRŠKA PRIMATELJIMA FRANŠIZE

  • Brzo i fleksibilno postavljanje/uređenje prostora
  • Jamstvo kvalitete (ISO 22000)
  • Opsežna obuka osoblja
  • Usluge podrške
  • Podrška u marketinškim aktivnostima

OSNOVNI ZAHTJEVI SUSTAVA

  • Dine In – klasična kafeterija, nudi usluge take awaya i dostave (+120m2)
  • Spot – samoposlužna mala kafeterija; take away i dostava (+50m2)
  • Cantina – mobilna kafeterija; take away (<50m2)

INVESTICIJE

  • Do 250.000 € za klasičnu (single unit) franšizu
  • Od 750.000 € za regionalnu franšizu (Area Franchise)
  • Od 1.500.000 € za master franšizu
  • Povrat investicije: 18 mjeseci
  • Prosječni mjesečni promet: 50.000-80.000 €
  • Redovna franšizna naknada: 5% mjesečnog prihoda
  • Ulazna franšizna naknada: 55.000 USD
  • Ostala izdvajanja: 2% godišnjeg prihoda za marketinške svrhe, dostupno primateljima franšize
  • Break-even: oko 2 godine

Kako je nastao lanac MIKEL?


Franšizne kafeterije mogu se otvoriti u tri različita formata – Dine In, Spot i Cantina – te mogu zauzimati od 50m2 do 3000m2

Popularno na forumu