Biznis za neumorne
Lukas Lenzinger je za franšizni sustav Surf'n'Fries saznao sasvim slučajno, tijekom odmora u Hrvatskoj – na plaži u Zrću na pokretnom kisoku Surf'n'Fries-a svakoga je dana, kako kaže, kupovao bar jedan obrok.
– Postao sam veliki ljubitelj njihovog pakiranja. Sosevi odvojeni od pomfrija zapravo je nešto što sam oduvijek želio, ali je tako nešto bilo teško pronaći. Zaista mi se svidio koncept i budući da je Surf'n'Fries cool i mlad brand, pomislio sam da može uspjeti bilo gdje – kaže Lenzinger.
Oduvijek je želio osnovati svoju tvrtku, a gastronomija je bila oblast u kojoj je želio raditi. – Kad sam se vratio u Beč, nije prošla niti jedna nedelja da nisam razmišljao o Surf'n'Fries. Početkom 2013. pozvao sam Andriju Čolaka, jednog od vlasnika, kako bih prikupio više detalja o mogućnosti uzimanja franšize za Austriju – priča Lenzinger kako je sve počelo.
Danas, Lenzinger ima dva mobilna objekta, a tržište pokriva tako što posjećuje sve veće festivale u Austriji.
Prije nego je postao primatelj franšize, Lukas Lenzinger je radio kao samozaposleni promoter raznih događaja koje je organizirao po bečkim noćnim klubovima. – Drago mi je što sam uzeo franšizu, jer kad god mi je potrebna potpora, mogu se obratiti davateljima franšize, na čemu sam veoma zahvalan – kaže on.
Foto: Surf'n'Fries Mobile
Kao prednost ovog sustava ističe i to što postoji dvosmjerna komunikacija. S jedne strane, uvijek dobije odgovarajući savjet od davatelja franšize, ali se isto tako ne ustručava i sam sugerirati određene stvari kada je riječ o tržištu na kojem djeluje. – Svaki franšizni sustav razvija svoje "povjerljive informacije" i proizvode. Često mijenjanje toga uništilo bi suštinu, no, kada se daje franšiza za neku drugu zemlju, svaki bi sustav trebao biti spreman poslušati sugestije primatelja franšize i usvojiti određene stvari kako bi se zadovoljile navike lokalnih potrošača. U Surf'n'Fries-u toga su svjesni od samog početka, te mi, svakako, konceptu u Austriji dajemo osobni pečat. Andrija i Denis svjesni su da mi najbolje poznajemo navike Austrijanaca i dozvoljavaju nam da koncept, u tom smislu, prilagodimo. Do sada se nikada nije dogodilo da su bili nezadovoljni našim odlukama – kaže Lenzinger.
Prosječnom Austrijancu je, prema njegovim riječima, potrebno određeno vrijeme za nove stvari i moraju ih na neki način istražiti više puta. – Uslužili smo na desetke tisuća potrošača, međutim, nije nam se dogodilo da netko nije bio oduševljen Surf'n'Fries pakiranjem i proizvodima – ističe on.
pročitajte članke
Krilca za uspešan biznis
/10.03.2025
Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Najčitanije
My way: Subway
/11.03.2014
Da je savjet prijatelja ponekad zlata vrijedan, reći će i Iztok Levac, mladi poduzetnik iz Slovenije koji je poslušao prijedlog prijatelja i počeo razmišljati o franšizi američkog fast-food lanca Subway.
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Kako se postaje franšizni menadžer te koliko je komunikacija s primateljima franšize važna, priča Danijela Kraljević, franšizni menadžer tvrtke Direct Booker
Primatelj master franšize Mobile Outfittersa, koncepta za zaštitu i stiliziranje mobitela, prepustiće novim partnerima svoje dobro razrađene podružnice u Srbiji. Ujedno, „master“ najavljuje i širenje u Hrvatskoj.
KiDS Escape Room je u kratkom roku postao najtraženije mjesto za dječje proslave rođendana u Rijeci. Je li ovo dobra poslovna prilika i za poduzetne iz drugih gradova regiona i što je potrebno za uzimanje franšize?