Biznis za neumorne

Lukas Lenzinger je za franšizni sustav Surf'n'Fries saznao sasvim slučajno, tijekom odmora u Hrvatskoj – na plaži u Zrću na pokretnom kisoku Surf'n'Fries-a svakoga je dana, kako kaže, kupovao bar jedan obrok.
– Postao sam veliki ljubitelj njihovog pakiranja. Sosevi odvojeni od pomfrija zapravo je nešto što sam oduvijek želio, ali je tako nešto bilo teško pronaći. Zaista mi se svidio koncept i budući da je Surf'n'Fries cool i mlad brand, pomislio sam da može uspjeti bilo gdje – kaže Lenzinger.
Oduvijek je želio osnovati svoju tvrtku, a gastronomija je bila oblast u kojoj je želio raditi. – Kad sam se vratio u Beč, nije prošla niti jedna nedelja da nisam razmišljao o Surf'n'Fries. Početkom 2013. pozvao sam Andriju Čolaka, jednog od vlasnika, kako bih prikupio više detalja o mogućnosti uzimanja franšize za Austriju – priča Lenzinger kako je sve počelo.
Danas, Lenzinger ima dva mobilna objekta, a tržište pokriva tako što posjećuje sve veće festivale u Austriji.
Prije nego je postao primatelj franšize, Lukas Lenzinger je radio kao samozaposleni promoter raznih događaja koje je organizirao po bečkim noćnim klubovima. – Drago mi je što sam uzeo franšizu, jer kad god mi je potrebna potpora, mogu se obratiti davateljima franšize, na čemu sam veoma zahvalan – kaže on.
Foto: Surf'n'Fries Mobile
Kao prednost ovog sustava ističe i to što postoji dvosmjerna komunikacija. S jedne strane, uvijek dobije odgovarajući savjet od davatelja franšize, ali se isto tako ne ustručava i sam sugerirati određene stvari kada je riječ o tržištu na kojem djeluje. – Svaki franšizni sustav razvija svoje "povjerljive informacije" i proizvode. Često mijenjanje toga uništilo bi suštinu, no, kada se daje franšiza za neku drugu zemlju, svaki bi sustav trebao biti spreman poslušati sugestije primatelja franšize i usvojiti određene stvari kako bi se zadovoljile navike lokalnih potrošača. U Surf'n'Fries-u toga su svjesni od samog početka, te mi, svakako, konceptu u Austriji dajemo osobni pečat. Andrija i Denis svjesni su da mi najbolje poznajemo navike Austrijanaca i dozvoljavaju nam da koncept, u tom smislu, prilagodimo. Do sada se nikada nije dogodilo da su bili nezadovoljni našim odlukama – kaže Lenzinger.
Prosječnom Austrijancu je, prema njegovim riječima, potrebno određeno vrijeme za nove stvari i moraju ih na neki način istražiti više puta. – Uslužili smo na desetke tisuća potrošača, međutim, nije nam se dogodilo da netko nije bio oduševljen Surf'n'Fries pakiranjem i proizvodima – ističe on.
pročitajte članke

Lanac Surf'n'Fries, poznat po pomfritu, neobičnim umacima i originalnoj ambalaži, ulazi na jedno od najzahtjevnijih tržišta – američko. Kako su tekle pripreme i kakve su realne mogućnosti za razvoj, otkriva Andrija Čolak
Ana i Dražen Toić su prije pet godina odselili iz Hrvatske u Irsku, a početkom ove godine na to su tržište „doveli“ i Surf’n’Fries.
Što je ključno za Surf’n’Fries koncept koji posluje na 16 tržišta, koje sve modele suradnje nude te kako kontroliraju sada već veliki franšizni sustav, govori Andrija Čolak
Lanac restorana Surf’n’Fries, poznat po pomfritu, neobičnim umacima te origanalnoj ambalaži, stigao je u Srbiju. Prvi restoran ovog franšiznog lanca otvoren je u Beogradu.
Davatelji franšize sve češće priznaju da zahtjevi poput veličine, položaja ili izgleda franšiznog objekta ne mogu biti isti za sve zemlje u kojima se šire. Svako tržište je posebno, a prilagodba je neminovna.
Najčitanije

Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.