Uskočiti u biznis
– Parkovi s trampolinima vrlo su brzo postali omiljena destinacija za rekreaciju i zabavu te jednako privlače i djecu i odrasle – kaže vlasnik Jump Planeta Bartosz Śledziński, govoreći o svojim iskustvima s tržišta Poljske, gdje trenutno radi devet parkova ovoga branda. – Ovo je branša koje se tek razvija i očekujem da će biznis još dugi niz godina biti iznimno profitabilan – kaže Śledziński, a u razgovoru nam otkriva i čime će privući veći broj posjetitelja, što se u konceptu promijenilo, tko je idealni primatelj franšize te koliko će morati uložiti u pokretanje posla ako se odluči za kupnju franšize.
Kako ste istaknuli, parkovi s trampolinima vrlo su popularni. Ipak, postoji rizik da broj posjetitelja neće uvijek biti ovako visok?
Naše iskustvo pokazuje da ljudi obožavaju trampoline, a statistika iz naših poslovnica najbolji je dokaz za to. Činjenica da su parkovi prebukirani tijekom vikenda više nije nikakvo iznenađenje, ali sve češće nam se dešava da nemamo dovoljno mjesta za sve ljude koji dolaze tijekom radnih dana. Ovo je vrlo popularan vid zabave, koji ne privlači samo djecu i mlade, već i odrasle. Zahvaljujući, između ostalog, i tome što nudimo i organiziramo akrobatske radionice i fitness. Stoga i smatram da parkovi neće ostati bez posjetitelja. Naprotiv! Sve dok tržište nije zasićeno, broj će posjetitelja i dalje rasti.
Najavili ste da će koncept biti modificiran. Što se mijenja?
Puno toga. Želimo proširiti ponudu kako bismo privukli nove skupine posjetitelja. Planiramo dodati teretanu za odrasle, a za djecu – interaktivne tematske parkove. Osim toga, otvorit ćemo i restoran, što će biti savršeno rješenje za cijelu obitelj. Na taj način, naši objekti postaju sveobuhvatni parkovi koji kombiniraju dobru zabavu s tjelesnom aktivnošću. Bit će to prvi takav koncept u Europi.
Po čemu se Jump Planet izdvaja od konkurencije?
Naša je prednost upravo u spomenutoj inovativnoj i sveobuhvatnoj ideji koja se polako ostvaruje u praksi. Nitko u Europi ne nudi tako širok i komplementaran spektar usluga. Naš je cilj doprijeti do što više korisnika i pružiti im uslugu na najvišoj razini.
Osim četiri vlastita parka, u Poljskoj trenutno imate i pet franšiznih jedinica. Tko su idealni primatelji ove franšize?
Zapravo, svatko tko se želi baviti ovim poslom ili, jednostavno, želi pametno uložiti novac u privatni posao – može postati primatelj naše franšize. Ne zahtijevamo da to budu vlasnici nekretnina, jer imamo tim stručnjaka koji radi na pronalaženju odgovarajućih lokacija i objekata. Mi smo zaduženi i za razvoj projekta, obuku primatelja i njihovih zaposlenika te za pomoć u marketingu. Pomažemo i savjetujemo tijekom svakodnevnog poslovanja. Zbog toga je Jump Planet odličan izbor za sve poduzetnike koji traže inovativnu ideju za pokretanje posla.
Koliko novca treba uložiti u ovaj biznis, odnosno, kupnju franšize?
Za otvorenje parka pod brandom Jump Planet treba uložiti od 115 do 230 eura po jednom četvornom metru trampolina. U ovu su cijenu uključeni i troškovi projektiranja i montaže. No, tome treba dodati troškove kupnje ili iznajmljivanja dvorane. Ovdje se cijene uvelike razlikuju te ovise o mnogim faktorima, poput stanja objekta ili njegove lokacije. Ako se park postavlja u shopping centru, najčešće treba dati i depozit. S druge strane, i profit je značajan, jer često ostane i do 7.000 eura neto zarade mjesečno, i to nakon odbitka svih troškova. Ulaganje u teretanu, interaktivni park za djecu i restoran također zahtjeva dodatne troškove. Ipak, treba imati na umu da je u tom slučaju i dobit znatno veća.
pročitajte članke
Lanac centara za rukovođenje i održavanje tjelesne težine Body Creator ove godine obilježava 18 godina poslovanja i najavljuje jače širenje u regiji. Zašto je ova franšiza idealna za žene poduzetnice?
Centar za njegu ljepote Cacao otvorio je franšiznu poslovnicu u Banjaluci. Tko su primatelji franšize za ovo područje te kako su u njezi ljepote prepoznali dobru priliku za obiteljski biznis?
Epidemija koronavirusa sigurno utječe i na biznise iz sektora njege ljepote. Kako se franšizni sustavi nose s novom situacijom? Dijelimo neka iskustva iz Poljske.
Početak godine je, u pravilu, vrijeme za analizu prethodnog poslovanja. Što je obelježilo portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, govori vlasnik branda Alexandre Lourenço
Franšizni centri iz područja njege ljepote i fitnessa također su pogođeni krizom. Kako davatelji mogu pomoći svojim primateljima franšize te koja su rješenja primijenili za nastavak poslovanja?
Najčitanije
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Ugovor o franšizingu temelj je na kojem se gradi odnos između davatelja i primatelja franšizinga.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.