Ozbiljan pristup

Branko Nešić, Rakia bar
(Foto: Branko Nešić)
Sredinom prosinca u Beogradu će biti održan Rakia fest "Najjači ukusi Srbije", u organizaciji Rakia bara i Udruge proizvođača prirodnih voćnih rakija. Nedavno je s radom počeo i prvi franšizni Rakia bar "preko bare" - u Kanadi. Razgovaramo s Brankom Nešićem, direktorom Rakia festa i vlasnikom Rakia bara o vezi ova dva događaja, kao i rezultatima u Kanadi.
Približava se Rakia fest. Da li takav događaj, koji ima sajamski karakter, na bilo koji način stvara benefite i za razvoj franšizne mreže?
Rakia fest je mnogo širi koncept od Rakia bara. Povezali smo oboje na simboličan način, a da ne pravimo Rakia bar fest. Rakia fest je promocija rakije kao pića na kojoj nastupa i Rakia bar. Kao organizatori dajemo informacije o samom poslovanju Rakia bara i franšiznim mogućnostima. Dobar dio informacija dat je u katalogu Rakia festa. Ipak, Rakia fest nije promocija isključivo Rakia bara, već rakije.
Jedna od ključnih stvari u našem biznisu je opskrba. Rakia bar nije samo bar sa gomilom rakija na jednom mjestu. Nakon uspjeha naše "priče" mnogi vlasnici lokala su počeli obogaćivati rakijsku kartu pića. Uvidjeli smo koliko je veliko nepoznavanje suštine stvari: što je to dobra rakija, kako se konzumira, s čim se slaže. Na Rakia festu pričamo baš tu priču. Na Festu gostuju strani predavači, organiziramo razne radionice, najveće nacionalno natjecanje u ocjenjivanju rakije odvija se na Festivalu. Približili smo potrošačima samu rakiju i kako razlikovati dobru od loše. Zahvaljujući tome, sporednim putem utječemo i na našu franšiznu ponudu. Na Rakia festu postoji fantastična selekcija dobrih i loših proizvođača, novih okusa. Uz to, stječemo nova saznanja koja implementiramo u franšizno poslovanje. Svi naši primatelji franšize dolaze na taj događaj. Potencijalni partner iz Beča će doći ove godine, kao i veleposlanik Kanade koji se zainteresovao da upozna ljude koji na kreativan način povezuju Srbiju i Kanadu.
Prošlo je nekoliko mjeseci od pokretanja franšiznog Rakia bara u Kanadi. Kakva su iskustva?
Franšizna jedinica u Torontu pozitivno posluje od samog početka, što je sjajno.
Tržište Kanade za nas predstavlja najveći izazov do sada, budući da prvi put radimo u tako velikoj zemlji. Kanada je i vrlo specifična, jer u njoj živi veliki broj nacija, pa smo željeli da vidimo koliko je Rakia bar uopće multikulturalno prihvatljiv. Rakia bar, bez obzira što je vezan za rakiju, nema u svom konceptu izražene etničke detalje poput ćilima, sarmi i slično. Rezultat je da su polovica gostiju Kanađani, a polovica naši ljudi koji žive tamo.
Kada se radi o samom poslovanju, reakcije su fantastične. Franšiza, kao koncept poslovanja, u Kanadi je mnogo jednostavan i razumljiv model. U Srbiji, gdje god sam bio, prvo sam morao da objašnjavam šta je franšiza, pa tek onda da dam informacije o samom franšiznom konceptu. Bilo je već upita iz Vancouvera i razmišljamo o otvaranju drugog Rakia bara u Torontu. Neophodno je, međutim, po kanadskim zakonima, da prvi lokal radi godinu dana da bi širenje mreže moglo nastaviti.
pročitajte članke

Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Tko ima želju obogatiti lokalno gastro tržište i pokrenuti uspješan brand ribljeg street food restorana – od sada može uzeti franšizu koncepta Fish Delish. Kakva se prilika nudi franšiznim partnerima?
Najčitanije

Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.