"Torte i to" u gradu baklava

Kada su Sandra Jelin-Kadrić ii Emina Kadrić u jesen 2005. krenule u posjet prijateljici Martini Bračić u Zagreb, nisu ni slutile da će se iz tog druženja izroditi i uspješna poslovna suradnja. Naime, Martina je već imala svoj biznis – slastičarnicu "Torte i to", a Sandra i Emina su gotovo u trenu dobile želju istu vrstu posla pokrenuti i u Sarajevu.
– Ugodan vikend dobio je svoj pečat kada nas je Martina uz kavu poslužila svojom savršenom tortom od sira. Prva nas je degustacija ove delicije impresionirala toliko da smo vrlo brzo odlučile ne prepustiti još jednu ideju onom "mogle bismo, trebalo bi, bilo bi dobro, jednom ćemo". Od tog prvog zalogaja poželjele smo "Torte i to" donijeti u Sarajevo. Ne samo kao jednu zapakiranu slasticu – nego kao koncept! – objašnjava Jelin-Kadrić kako je franšiza "Torte i to" našla svoj put do Bosne i Hercegovine.
Do ljeta 2006, a prije no što je došla na "slatku" obuku u Zagreb, Sandra Jelić-Kadrić je radila u državnoj tvrtki kao inženjer hortikulture. Upisala je i magistarski studij, ali su se okolnosti u međuvremenu promijenile. –Pojavio se adrenalin i apsolutni izazov pod imenom "Torte i to". Martina je bila oduševljena idejom da otvorimo "Torte i to" u Sarajevu, ali jedan od osnovnih zahtjeva je bio da mi, kao primatelji franšize, budemo aktivno uključeni u posao. Nekako, bez puno razmišljanja i dilema, odluka je pala – ja dajem otkaz u svojoj tvrtki i krećem u "slatke vode". Neobično, prije obuke sam u životu napravila nekoliko torti, ali oduvijek sam voljela kuhati i eksperimentirati s hranom – kaže ona.
Foto: Torte i to Sarajevo
U početku je kod određenog broja ljudi iz njenog najbiližeg okruženja, roditelja i nekolicine prijatelja, postojala nevjerica, pa čak i, kako sama kaže, zabrinutost u ispravnost odluke. S druge strane, njezin suprug, Emina i ona su bili odlučni i puni optimizma. – Danas smo odlično uigrani tim koji stoji iza koncepta "Torte i to" Sarajevo – kaže ona.
Sarajevska slastičarnica je ujedno i prva franšiza poslovnog koncepta iz Zagreba. Franšizni paket je, kako kaže Sandra Jelin-Kadrić, dogovoren još te 2006. kada su otišli na obuku u Hrvatsku. – Suradnja još traje i vjerujem da će tako ostati još dugo vremena. Naša iskustva s davateljem franšize su izuzetno pozitivna. Mi smo prije svega prijatelji s Martinom, pa tek onda poslovni partneri. Naučile smo odvojiti poslovna pitanja od privatnih. Vrlo lako rješavamo nepredviđene situacije i moguće prepreke na koje naiđemo. Poštujemo jedni druge i njegujemo naš odličan odnos i komunikaciju – kaže.
Sandra Jelin-Kadrić i Emina Kadrić (na slici) u jesen 2005. krenule su u posjet prijateljici Martini Bračić u Zagreb, a nisu ni slutile da će se iz tog druženja izroditi i uspješna poslovna suradnja. Martina je već imala svoj biznis – slastičarnicu "Torte i to", a Sandra i Emina su gotovo u trenu dobile želju istu vrstu posla pokrenuti i u Sarajevu.
Zaštitni znak, torta od sira, odlično se prodaje i u "gradu baklava" i ona je "apsolutni hit", najprodavanija torta. –Mnogi ljudi su prilikom prve degustacije bili skeptični i poprilično rezervirani, jer su očekivali da torta od sira ima pravi "sirasti" okus, ali vrlo brzo je upravo cheesecake mnogima postao favorit. Nema ništa ljepše od mogućnosti izbora. Nekada vam je nepce apsolutno spremno za zalivene kolače, a onda imate periode kada bi kremaste delicije. Na našim koordinatama baklava i cheesecake se super slažu – objašnjava ona.
Gotove recepte dobivaju od tvorca koncepta Martine Bračić. Svakako mogu dati prijedloge, ali, ipak, provjerena receptura dolazi iz Zagreba. – Nerjetko pričamo o novim receptima, što nam se jede, koja kombinacija bi mogla biti fina i slično, ali Martina je zadužena za finalni recept – kaže ona.
Za njihov posao, kako kaže, najbolja promocija jeste preporuka mušterija. – Mi smo na samom početku pokretanja koncepta "Torte i to" u Sarajevu podijelili mnogo torti. I danas to činimo. Većinom jednu tortu proba bar četiri-pet ljudi. Ukoliko su oni zadovoljni proizvodom, dobar glas se brzo širi. Mi se jako mnogo trudimo da kvaliteta bude kontinuirano isti. Nema variranja. Kvaliteta proizvoda je kod nas konstanta! – kaže Sandra. –Naravno, bilo je i dosta intervjua, naših sponzorstava i podrške mnogih projekata. Promocije nikada dosta –dodaje.
pročitajte članke

Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Tko ima želju obogatiti lokalno gastro tržište i pokrenuti uspješan brand ribljeg street food restorana – od sada može uzeti franšizu koncepta Fish Delish. Kakva se prilika nudi franšiznim partnerima?
Najčitanije

Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.