Sa istom ljubavlju i energijom

Dimitrije Stevanović (prvi slijeva) s Brankom Nešićem (prvi zdesna) i Mihajlom Stevanovićem (drugi zdesna), na svečanom otvorenju Rakia Bara u Zemunu
Kad se pogledaju biografije braće Dimitrija i Mihajla Stevanovića, primatelja franšize Rakia Bara, teško da bi bilo tko očekivao da će zaplivati vodama ugostiteljstva. Mihajlo je diplomirani ekonomist, stručnjak za izravno oglašavanje, ali i bivši srbijanski košarkaški reprezentativac u mlađim kategorijama s internacionalnom karijerom. Dimitrije je diplomirani inženjer-master procesnog kemijskog inženjerstva, odgovorni projektant i certificirani tehnološki broker.
Prije nego su ušli u ugostiteljstvo i franšizing, četiri godine su zajedno vodili Agenciju za online marketing i novinarstvo. U to vrijeme, kako sami kažu, takva je agencija bila pionirski pothvat budući da je internet oglašavanje bilo u samom začetku. Iskustva koja su tada stekli – sada primjenjuju u svom novom poslovnom pothvatu - Rakia Baru u Zemunu.
– Vlasnika franšize smo upoznali na jednom od predavanja u Privrednoj komori Srbije. Bilo je to nekoliko godina prije nego što smo uopće i počeli razmišljati o ugostiteljstvu. Tada smo prvi put čuli sve što treba znati o rakiji, nacionalnom piću, njegovim potencijalima, ali i Rakia Bar konceptu koji je u tom trenutku značajno unaprijedio ugostiteljsku ponudu u Beogradu. Nije prošlo mnogo vremena, a mi smo bili riješeni otvoriti franšizu Rakia Bara u Zemunu – kaže jedan od braće, Dimitrije Stevanović.
Mihajlo se nadovezuje da ih je u ovaj poslovni pothvat najviše uvukla strast koju je Branko Nešić, tvorac Rakia Bara, ulagao u promociju rakije, profesionalnog ugostiteljstva i kvalitete samog branda. – Također, cijenimo doprinos koji je Nešić dao u podizanju razine ugostiteljstva i kulturi ispijanja kvalitetnih domaćih voćnih destilata u cijeloj Srbiji, kao i njegov rad na podizanju svijesti o našem jedinstvenom nacionalnom alkoholnom piću, kojeg smo se dugo stidjeli u ugostiteljstvu. Sve to smo spojili sa poznavanjem lokalnog tržišta. Tek kada malo dublje uđete u svijet rakije i bliže se upoznate sa samom poviješću, načinom proizvodnje i procjenom kvalitete, shvatite koliko je rijetko i zaista teško naići na, popularno rečeno, dobru rakiju. Kad smo se uvjerili u kvalitetu i vjerodostojnost ponude Rakia Bara, jasno nam je bilo koji put ćemo izabrati – kaže Mihajlo.
Franšiza Rakia Bara u Zemunu otvorena je u ožujku 2014. u središnjoj pješačkoj zoni, u blizini Općine Zemun i Zemunskog keja. Ciljna skupina su im stanovnici ne samo Zemuna, već i Novog Beograda – gdje gravitira oko 400.000 ljudi. Bar se prostire na dvije razine i posjeduje ljetnu baštu.
O franšizingu su znali i prije nego su postali primatelji franšize. Kada su počeli razmišljati o ugostiteljstvu, razmatrali su da li da se sami upuste u posao ili da uzmu franšizu. – Nama se zapravo jako svidio koncept Rakia Bara. On se pokazao kao uspješan ne samo u Srbiji, već i drugim zemljama. Pritom, davatelj franšize je imao veliko iskustvo, ne samo u ugostiteljstvu, već i organizaciji Rakia festa, stvaranju branda. Ne manje važna bila je jedinstvena ponuda i tehnička podrška, što znači da smo mogli računati na plansku i organiziranu proizvodnju i snabdevanje. Danas, kad i sami poslujemo kao dio većeg franšiznog sustava, jako nam je važna podrška davaoca, i na polju logistike i edukacije – objašnjava Dimitrije.
– Energije su je jednostavno poklopile. Sjajno se razumijemo s Brankom i stavovi oko ugostiteljstva i kreiranju strategija komunikacije, ponude i prodaje su nam isti – dodaje Mihajlo.
Zahvaljujući predanom radu, ali i već izgrađenom brandu, Stevanovići kažu da uspijevaju ostvariti prethodno zacrtane ciljeve, unatoč konstantnom padu prometa u ugostiteljstvu i životnog standarda. – Kada se franšiza razvija pod jakim brendom, to može biti velika prednost kada krenete osvajati tržište na kojem postoji veliki broj lokalnih konkurenata. Franšiza Rakia Bara nam je omogućila da naš ugostiteljski objekt na lokalnoj karti Zemuna dobije jedinstvenu i zaokruženu ponudu – kaže Dimitrije.
Foto: Rakia Bar Zemun
Franšiza im je donijela brojne prednosti, tako da, kako kažu, od prvog dana odlično prodaju svoj glavni proizvod – rakiju. Osim toga, ne zanemaruju i nezaobilaznu ponudu kava. Rakia Bar se, kako kažu, okreće sve zahtjevnijim potrošačima, dopunjuje i inovira ponudu, ali "ostaje svoj". – U dogovoru s davateljem franšize proširili smo koncept i prilagodili ga navikama lokalnog tržišta, te smo veliku pažnju posvetili i segmentu kava. Opredijelili smo se za "speciallity coffee concept" pripremanja i posluživanja specifične esspresso kave tipa arabika, kao i inovacijama u pripremi domaće kave. Sve smo to objedinili pod radnim nazivom - "R - coffee shop" – dodaju Stevanovići.
U Srbiji je, kako kažu, veliki izazov biti poduzetnik. – Još je teže ako ste u dvadesetim godinama i radite u ugostiteljstvu, u jednom od najkonkurentnijih sektora u Srbiji. Standardni problemi poduzetnika su već poznati, a u našem poslu to je, prije svega, nelojalna konkurencija protiv koje se, zajedno sa franšizodavcem, borimo kvalitetom usluge i proizvoda koje nudimo. Također, država nije ponudila odgovarajuću podršku mladim i malim poduzetnicima, koji u današnje vrijeme pokretanjem poslovanja riskiraju mnogo, da bi stvorili zaista malo. Franšiza će svakako povećati šanse mnogih poduzetnika za uspjeh. Da bi se danas u Srbiji poslovalo uspješno, potrebno je konstantno ulagati sve svoje vrijeme, znanje i ljubav u posao – kaže Dimitrije.
pročitajte članke

Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Tko ima želju obogatiti lokalno gastro tržište i pokrenuti uspješan brand ribljeg street food restorana – od sada može uzeti franšizu koncepta Fish Delish. Kakva se prilika nudi franšiznim partnerima?
Najčitanije

Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.