Pet preduvjeta za uspjeh
Prvi kafić pod imenom „5 to go“ otvoren je 2015. godine u Bukureštu. U manje od dvije godine, vlasnici koncepta razvili su franšizu, otvorili 30 kafića, a „5 to go“ postao je ugostiteljski brand br. 1 u Rumunjskoj. Prije svega, popularnost su stekli politikom fiksnih cijena. Naime, većina proizvoda na meniju ovih kafića, poput kave, bezalkoholnih i energetskih pića te kolača, imaju jedinstvenu cijenu od 5 leja (1 euro). Kako je broj 5 sastavni dio branda, vlasnici koncepta definirali su i pet temeljnih vrijednosti koje su, kako kažu, zaslužne za uspjeh lanca: vrhunski okus proizvoda, profesionalnost, brzina, raznolikost i ambicija.
Danas se kafići pod brandom „5 to go“ mogu naći u 34 grada, na 280 lokacija – većina ih je na domaćem tržištu u Rumunjskoj, no koncept je kroz franšizu lansiran i na tržišta Francuske, Belgije i Velike Britanije.
Ambiciozni planovi razvoja
Posljednjih se godina tempo širenja ubrzao te „5 to go“ danas otvora u prosjeku 16 novih kafića mjesečno. Samo od siječnja 2022. godine otvorena su 64 nova kafića, dok je 17 u fazi priprema za otvaranje. Samim time, „5 to go“ postao je daleko najveći lanac kafića na rumunjskom tržištu, s udjelom od 48,7% (prema Allegra World Coffee Portalu). Usporedbe radi, drugi po redu je poznati međunarodni lanac s tržišnim udjelom od 9,6%.
– Postavili smo visoke ciljeve za 2022. Rezultati s početka godine nas ohrabruju i uvjeravaju da ćemo ovu godinu završiti sa 100% ostvarenim ciljem – s 200 novih jedinica otvorenih na lokalnoj razini – kaže Radu Savopol, jedan od osnivača branda „5 to go“.
S ovakvim tempom širenja i ambicioznim ciljevima, u Rumunjskoj bi u sljedećih pet godina trebalo biti 1.000 kafića, potvrđuje Savopol.
– Veliko je postignuće što smo ove godine postavili i okvir za međunarodnu ekspanziju. Definirali smo model širenja kroz franšizu, koji je već uspješno lansiran na tri međunarodna tržišta. Uskoro, pokrećemo poslovanje i na četvrtom – kaže Savopol.
U lipnju 2022. na mapi gradova u kojima posluje „5 to go“ naći će se i glavni grad Mađarske – Budimpešta. Suradnja je pokrenuta s uspješnim domaćim poduzetnikom koji je potpisao ugovor o master franšizi. Prema planu razvoja, primatelj master franšize do kraja ove godine trebao bi otvoriti pet kafića. No, šansa se nudi i drugim poduzetnim ljudima iz Mađarske, koji mogu uzeti single unit franšizu i otvoriti svoj „5 to go“, uz svu potrebnu podršku i know-how davatelja franšize.

pročitajte članke

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Tko ima želju obogatiti lokalno gastro tržište i pokrenuti uspješan brand ribljeg street food restorana – od sada može uzeti franšizu koncepta Fish Delish. Kakva se prilika nudi franšiznim partnerima?
Najčitanije

Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab.
Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu! Na našoj mapi sada se nalazi novi partner iz Poljske, a s ponosom ističemo i učešće na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.