Pet preduvjeta za uspjeh
Prvi kafić pod imenom „5 to go“ otvoren je 2015. godine u Bukureštu. U manje od dvije godine, vlasnici koncepta razvili su franšizu, otvorili 30 kafića, a „5 to go“ postao je ugostiteljski brand br. 1 u Rumunjskoj. Prije svega, popularnost su stekli politikom fiksnih cijena. Naime, većina proizvoda na meniju ovih kafića, poput kave, bezalkoholnih i energetskih pića te kolača, imaju jedinstvenu cijenu od 5 leja (1 euro). Kako je broj 5 sastavni dio branda, vlasnici koncepta definirali su i pet temeljnih vrijednosti koje su, kako kažu, zaslužne za uspjeh lanca: vrhunski okus proizvoda, profesionalnost, brzina, raznolikost i ambicija.
Danas se kafići pod brandom „5 to go“ mogu naći u 34 grada, na 280 lokacija – većina ih je na domaćem tržištu u Rumunjskoj, no koncept je kroz franšizu lansiran i na tržišta Francuske, Belgije i Velike Britanije.
Ambiciozni planovi razvoja
Posljednjih se godina tempo širenja ubrzao te „5 to go“ danas otvora u prosjeku 16 novih kafića mjesečno. Samo od siječnja 2022. godine otvorena su 64 nova kafića, dok je 17 u fazi priprema za otvaranje. Samim time, „5 to go“ postao je daleko najveći lanac kafića na rumunjskom tržištu, s udjelom od 48,7% (prema Allegra World Coffee Portalu). Usporedbe radi, drugi po redu je poznati međunarodni lanac s tržišnim udjelom od 9,6%.
– Postavili smo visoke ciljeve za 2022. Rezultati s početka godine nas ohrabruju i uvjeravaju da ćemo ovu godinu završiti sa 100% ostvarenim ciljem – s 200 novih jedinica otvorenih na lokalnoj razini – kaže Radu Savopol, jedan od osnivača branda „5 to go“.
S ovakvim tempom širenja i ambicioznim ciljevima, u Rumunjskoj bi u sljedećih pet godina trebalo biti 1.000 kafića, potvrđuje Savopol.
– Veliko je postignuće što smo ove godine postavili i okvir za međunarodnu ekspanziju. Definirali smo model širenja kroz franšizu, koji je već uspješno lansiran na tri međunarodna tržišta. Uskoro, pokrećemo poslovanje i na četvrtom – kaže Savopol.
U lipnju 2022. na mapi gradova u kojima posluje „5 to go“ naći će se i glavni grad Mađarske – Budimpešta. Suradnja je pokrenuta s uspješnim domaćim poduzetnikom koji je potpisao ugovor o master franšizi. Prema planu razvoja, primatelj master franšize do kraja ove godine trebao bi otvoriti pet kafića. No, šansa se nudi i drugim poduzetnim ljudima iz Mađarske, koji mogu uzeti single unit franšizu i otvoriti svoj „5 to go“, uz svu potrebnu podršku i know-how davatelja franšize.
pročitajte članke
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Kako otvoriti restoran s provjereno popularnim jelovnikom? Comparello Bello nudi franšizu.
Tko ima želju obogatiti lokalno gastro tržište i pokrenuti uspješan brand ribljeg street food restorana – od sada može uzeti franšizu koncepta Fish Delish. Kakva se prilika nudi franšiznim partnerima?
Najčitanije
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab.