Zdrava hrana, dobra investicija
Zasićeni jednom te istom ponudom „brze hrane“, četiri prijatelja iz Rumunjske – Dan Isai, Radu Lupaş, Daniel Lar i Vlad Lupaş – odlučuju uložiti u novi gastronomski koncept te 2012. lansiraju Salad Box. Ideja je bila vrlo jednostavna: ponuditi potrošačima u Rumunjskoj zdraviju alternativu tipičnoj brzoj hrani – jela koja će se brzo pripremati, ali koja će biti nutritivno bogata i bazirana na svježim sastojcima. Sve to, po pristupačnim cijenama.
Prvi restoran otvoren je u Cluju, drugom po veličini gradu u Rumunjskoj. Vrlo se brzo pokazalo da su dobro detektirali goruću potrebu na tržištu. Salat Box postao je toliko popularan da je tvrtka u roku od godinu dana otvorila još 12 lokacija – pri čemu su tri restorana bila otvorena pod franšizom.
Naime, brzi razvoj franšize i afirmacija suradnje s drugim poduzetnicima zainteresiranima za ovaj koncept dodatno su ubrzali širenje lanca na lokalnoj i međunarodnoj razini. Danas, pod brandom Salad Box posluje više od 70 restorana – u Rumunjskoj, Mađarskoj, Francuskoj, Malti, Bugarskoj, Italiji, Sloveniji, Češkoj, Velikoj Britaniji, Irskoj, Sjedinjenim Državama, Kanadi i Alžiru.
Govoreći o ciljevima i vizijama tvrtke, Radu Lupas, suosnivač Salad Boxa, kaže da su svjesni da potreba za jednim ovakvim konceptom postoji na gotovo svim tržištima svijeta. Stoga su i usmjereni na međunarodnu ekspanziju, a u ovoj su fazi razvoja uglavnom okrenuti tržištima Istočne Europe. Zainteresirani su i za tržišta ove regije.
– Tražimo franšiznog partnera koji ima liderske vještine, koji ima kapacitet slijediti pravila uređenog sustava, poslovne procese i procedure koje takav sustav podrazumijeva. Kandidat treba biti motiviran, uporan i spreman usredotočiti se na razvoj ovog posla. Naravno, podrazumijeva se da je ljubitelj zdrave hrane te da želi konstantno napredovati na ovom području – opisuje Lupaş profil idealnog primatelja franšize.
PODRŠKA PRIMATELJIMA FRANŠIZE
Prije otvaranja:
- Savjetovanje i podrška
- Posredovanje u svim upitima između primatelja franšize i odjela za podršku
- Definiranje rokova za sprovođenja zadataka, prema GANTT-u
- Tjedni sastanci
- Posjeta partneru
Otvaranje:
- Obuka za vlasnika i menadžera
- Obuka za zaposlenike/podrška pri otvaranju
- 2D planovi (uključujuće i sve neophodne izmjene predloženog plana)
- 3D renderi (građevinski planovi)
- Detaljni plan opremanja
- Profesionalna podrška u procesu građevinskih radova na uređenju prostora
- Procjena investicije
- Opskrba proizvodima
- Organizacija dostave i preuzimanja
- Tehnička podrška - prije samog otvaranja
Tekuća podrška:
- Ažuriran asortiman proizvoda
- Specifikacije i detalji za sve proizvode
- Operativni priručnik koji uključuje recepte i upute za zaposlenike
- Online digitalni materijali
- Dizajn i proizvodnja marketinškog materijala
- Društvene mreže
- Istraživanja tržišta
- Prijedlozi za marketinški miks
- E-mail adrese
- Lokalna domena
- Izrada web-stranice
OČEKIVANI IZNOS INVESTICIJA
70.000 - 50.000 eura, ovisno o lokaciji

pročitajte članke

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Najčitanije

Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab.
Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu! Na našoj mapi sada se nalazi novi partner iz Poljske, a s ponosom ističemo i učešće na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.