Franšizing je odavno postao jedan od najefikasnijih načina za širenje biznisa na međunarodnoj razini. Iako većina ljudi u svijetu možda ne zna točno što znači „franšiza“, zasigurno jako dobro zna za McDonald's, Pizzu Hut ili KFC. Općenito, američki brandovi i jesu najzaslužniji za afirmaciju franšiznog poslovanja i svakako predstavljaju uzor.
Zahvaljujući franšizingu, stotine američkih tvrtki proširile su svoje poslovanje na tržišta diljem svijeta. Američki magazin Entrepreneur stoga svake godine objavljuje popis Top Global Franchises sa 200 najuspješnijih američkih franšiza koje aktivno rade na širenju franšizne mreže na inozmenim tržištima.
Ovaj specijalizirani popis sastavljen je na temelju Entrepreneurove godišnje liste 500 najuspješnijih američkih franšiza (Entrepreneur's Franchise 500®), a ključno je da tvrtke traže nove primatelje franšize izvan Sjedinjenih Država, te da već imaju najmanje pet osnovanih franšiznih jedinica u inozemstvu. Kad se uzmu u obzir i drugi relevantni pokazatelji – potrebna ulaganja, naknade za franšizu, razina podrške primatelju, veličina sustava, stopa rasta, financijska moć i stabilnost sustava – dobiva se poredak koji pokazuje koje američke franšize trenutno dominiraju svijetskim tržištima.
Deset najuspješnijih američkih franšiza na globalnoj razini 2021.
- McDonald's (restoran brze usluge)
- KFC (restoran brze usluge)
- 7-Eleven (lanac supermarketa)
- Pizza Hut (restoran brze usluge)
- Dunkin' (restoran brze usluge)
- Taco Bell (restoran brze usluge)
- Century 21 Real Estate (nekretnine)
- Kumon Math & Reading Centres (edukativni centar)
- Anytime Fitness (fitness centar)
- Smoothie King (prodaja smoothiea/sokova, voća)
Cjelokupni popis 2021 Top Global Franchises možete pronaći ovdje.
pročitajte članke

Franšizni sektor raste unatoč izazovima, a prilagodljivost i inovativnost ključne su značajke najuspješnijih franšiza, pokazuje ovogodišnja lista 500 najuspješnijih američkih franšiza koju objavljuje časopis Entrepreneur.
Kako otvoriti restoran s provjereno popularnim jelovnikom? Comparello Bello nudi franšizu.
Franšizna suradnja, kao i svaki drugi poslovni model, ima svoja ograničenja. Koji su to razlozi zbog kojih poduzetnici odustaju od uzimanja franšize?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Cofix, lanac kafića s povoljnim cijenama, pojavio se na tržištu Izraela kao žestoki konkurent Starbucksu. Danas, nakon što su postigli zavidne rezultate na postojećim tržištima, namjeravaju proširiti biznis diljem Europe.
Najčitanije

Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Master franšizu Carwiz rent a cara za tržište Hrvatske kupila je tvrtka ABmobil rent.
Postoji mnogo pogrešnih pretpostavki o franšizingu i nije čudo što ljudi koji razmišljaju o kupnji franšize često u taj proces ulaze s pogrešnim očekivanjima. Ovo su neke od najčešćih zabluda...
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Portugalski brand u području dugotrajnog uklanjanja dlaka DepilConcept otvara prvu franšiznu kliniku u Srbiji. Primatelj master franšize najavljuje širenje mreže i jačanje branda.