Pizzerije za poduzetne
U ovom trenutku u Europi pod brandom Pizza Hut posluje 231 primatelj franšize, a restorani se za sada mogu naći u Njemačkoj, Francuskoj, Rusiji, Armeniji, Azerbejdžanu, Poljskoj, Češkoj, Mađarskoj, Slovačkoj. Jedini operator i primatelj master franšize branda Pizza Hut za tržišta Centralne i Istočne Europe poljska je tvrtka AmRest. Ona je, naime, 2016. potpisala ugovor i preuzela obvezu prodavati pojedinačne franšize te tako razvijati mrežu restorana u regiji Centralne i Istočne Europe. Razvojni planovi uključuju i zemlje ove regije – Hrvatsku, Sloveniju i Srbiju.
U Poljskoj je prodaja pojedinačnih franšiznih licenci počela tek odnedavno – prvi je franšizni restoran otvoren 2020, pored toga što sama tvrtka AmRest na tržištu Poljske upravlja mrežom od 152 Pizza Hut restorana.
– Pandemija nije promijenila naše planove širenja, niti u Poljskoj, niti u drugim dijelovima Europe. Intenzivno regrutujemo nove franšizne partnere, optimiziramo poslovni model te planiramo otvaranje više objekata – uvjerava Damian Rybak, globalni direktor franšiznog poslovanja u Pizza Hutu. – Procjenjujemo da samo u Poljskoj ima potencijala za još najmanje 250 restorana – kaže Rybak.
Kako do franšize?
Prema najnovijim planovima, Pizza Hut cilja na gradove s više od 70.000 stanovnika. Idealne lokacije za restoran su neovisni objekti površine 100 m2, ali nisu isključuje ni lokacije u okviru trgovačkih centara.
– Što se idealnih primatelja franšize tiče, tražimo partnere koji će, u doglednoj budućnosti, imati potencijala da otvore i vode veći broj restorana – naglašava Damian Rybak.
U pokretanje Pizza Huta treba uložiti najmanje 125.000 dolara. Ulazna franšizna naknada iznosi 26.700 dolara, dok je mjesečna naknada 6% od prodaje, koliko iznosi i naknada za marketing.
– S druge srane, mi nudimo rješenja za sve opcije – i u slučaju da partner otvara restoran u novom objektu i u slučaju da postojeći restoran „prevodi u franšizu“. Ako je riječ o izgradnji i uređenju novog objekta, nudimo niz usluga podrške. Lokal možemo i sami pripremiti, a potom ga prepustiti primatelju franšize ili pružiti podršku prilikom gradnje. Odluka je na partneru – dodaje Rybak.
– Garantiramo intenzivnu obuku i prijenos celokupnog know-how-a, kontinuiranu podršku i coaching po svim ključnim pitanjima poslovanja i marketinga. Pružit ćemo i sve digitalne alate koji su danas neophodni za uspješno upravljanje prodajom i poslovanjem – navodi Rybak.
Ostati u igri
Kako naglašava naš sugovornik, pandemija je ubrzala određene procese. Među njima, najviše se radi na digitalizaciji i usluzi kućne dostave.
– Ugostitelji koji su razvili i modernizirali postupak naručivanja online i usluge kućne dostave te preuzimanja obroka na licu mjesta, imaju veće šanse za brži rast poslovanja – smatra Damian Rybak. – Danas su ove usluge presudne ne samo za rast, već i za održavanje pozicije na vrlo konkurentnom tržištu, koje se trenutno suočava s ozbiljnim ograničenjima. Tijekom perioda pandemije bili smo spremni prihvatiti ogroman broj narudžbi, zadržavajući pritom sve sigurnosne i higijenske standarde. Trenutno 100 restorana Pizza Huta u Poljskoj nudi uslugu dostave. Vidimo da je to najbrže rastući dio tržišta – naglašava Rybak.

pročitajte članke

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Najčitanije

„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.