Pizzerije za poduzetne
U ovom trenutku u Europi pod brandom Pizza Hut posluje 231 primatelj franšize, a restorani se za sada mogu naći u Njemačkoj, Francuskoj, Rusiji, Armeniji, Azerbejdžanu, Poljskoj, Češkoj, Mađarskoj, Slovačkoj. Jedini operator i primatelj master franšize branda Pizza Hut za tržišta Centralne i Istočne Europe poljska je tvrtka AmRest. Ona je, naime, 2016. potpisala ugovor i preuzela obvezu prodavati pojedinačne franšize te tako razvijati mrežu restorana u regiji Centralne i Istočne Europe. Razvojni planovi uključuju i zemlje ove regije – Hrvatsku, Sloveniju i Srbiju.
U Poljskoj je prodaja pojedinačnih franšiznih licenci počela tek odnedavno – prvi je franšizni restoran otvoren 2020, pored toga što sama tvrtka AmRest na tržištu Poljske upravlja mrežom od 152 Pizza Hut restorana.
– Pandemija nije promijenila naše planove širenja, niti u Poljskoj, niti u drugim dijelovima Europe. Intenzivno regrutujemo nove franšizne partnere, optimiziramo poslovni model te planiramo otvaranje više objekata – uvjerava Damian Rybak, globalni direktor franšiznog poslovanja u Pizza Hutu. – Procjenjujemo da samo u Poljskoj ima potencijala za još najmanje 250 restorana – kaže Rybak.
Kako do franšize?
Prema najnovijim planovima, Pizza Hut cilja na gradove s više od 70.000 stanovnika. Idealne lokacije za restoran su neovisni objekti površine 100 m2, ali nisu isključuje ni lokacije u okviru trgovačkih centara.
– Što se idealnih primatelja franšize tiče, tražimo partnere koji će, u doglednoj budućnosti, imati potencijala da otvore i vode veći broj restorana – naglašava Damian Rybak.
U pokretanje Pizza Huta treba uložiti najmanje 125.000 dolara. Ulazna franšizna naknada iznosi 26.700 dolara, dok je mjesečna naknada 6% od prodaje, koliko iznosi i naknada za marketing.
– S druge srane, mi nudimo rješenja za sve opcije – i u slučaju da partner otvara restoran u novom objektu i u slučaju da postojeći restoran „prevodi u franšizu“. Ako je riječ o izgradnji i uređenju novog objekta, nudimo niz usluga podrške. Lokal možemo i sami pripremiti, a potom ga prepustiti primatelju franšize ili pružiti podršku prilikom gradnje. Odluka je na partneru – dodaje Rybak.
– Garantiramo intenzivnu obuku i prijenos celokupnog know-how-a, kontinuiranu podršku i coaching po svim ključnim pitanjima poslovanja i marketinga. Pružit ćemo i sve digitalne alate koji su danas neophodni za uspješno upravljanje prodajom i poslovanjem – navodi Rybak.
Ostati u igri
Kako naglašava naš sugovornik, pandemija je ubrzala određene procese. Među njima, najviše se radi na digitalizaciji i usluzi kućne dostave.
– Ugostitelji koji su razvili i modernizirali postupak naručivanja online i usluge kućne dostave te preuzimanja obroka na licu mjesta, imaju veće šanse za brži rast poslovanja – smatra Damian Rybak. – Danas su ove usluge presudne ne samo za rast, već i za održavanje pozicije na vrlo konkurentnom tržištu, koje se trenutno suočava s ozbiljnim ograničenjima. Tijekom perioda pandemije bili smo spremni prihvatiti ogroman broj narudžbi, zadržavajući pritom sve sigurnosne i higijenske standarde. Trenutno 100 restorana Pizza Huta u Poljskoj nudi uslugu dostave. Vidimo da je to najbrže rastući dio tržišta – naglašava Rybak.
pročitajte članke
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Tko ima želju obogatiti lokalno gastro tržište i pokrenuti uspješan brand ribljeg street food restorana – od sada može uzeti franšizu koncepta Fish Delish. Kakva se prilika nudi franšiznim partnerima?
Najčitanije
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!