U svim glavnim gradovima Europe
Slovački franšizni lanac slastičarnica La Donuteria, koji je poznat po ponudi slastičarskih krafni, širi franšiznu mrežu usprkos pandemiji i otežanim uvjetima poslovanja. Osim na domaćem tržištu, slastičarnice imaju još na pet tržišta, a cilj je da u doglednoj budućnosti otvore lokale diljem Europe. Kako posluju, kako je pandemija utjecala na biznis te čemu se mogu nadati, otkriva nam Peter Straňák, vlasnik i davatelj franšize ovog koncepta.
Kako se La Donuteria nosi s izazovima pandemije?
Uzimajući u obzir sve okolnosti i položaj u kojem su se našli ugostitelji, mogu reći da naš koncept vrlo dobro funkcionira. Sveukupno, kao mreža s više od 20 slastičarnica, zabilježili smo rast prodaje od 300% u odnosu na prošlu godinu, unatoč situaciji koju je donijela pandemija Kovida-19. Dobro nam ide i na inozemnim tržištima. Nedavno smo otvorili slastičarnicu u Danskoj, a kupci su čak bili spremni čekati u redu i po pola sata kako bi probali naše krafne. Iščekujemo otvarenje lokala i u Münchenu, Stockholmu, Lisabonu, Beču i Budimpešti. Blizu smo potpisivanja franšiznog ugovora za Kanadu, Bahrein i Dubai. Naravno, sve su naše slastičarnice osjetile utjecaj pandemije i mjera, i to se uglavnom vidi u smanjenju broja stranih turista među kupcima.
Još za vrijeme prvog vala pandemije najavili ste da nećete odustati od širenja franšizne mreže. Što se događa po tom pitanju?
Na domaćem tržištu u Slovačkoj, franšizne licence za svih 25 gradova, koje smo označili kao teritorije s velikim potencijalom – već su prodane. Situacija je nešto drugačija u susjednoj Češkoj, gdje smo pokrili približno polovicu tržišta, što znači da su licence i dalje dostupne za potencijalne primatelje naše franšize.
Kako se mreža razvija na tržištima Mađarske i Poljske? Je li uopće moguće pronaći franšizne partnere ovako, „na daljinu“?
U Mađarskoj dovršavamo uređenje lokala u Budimpešti i imamo još dva grada u pripremi. U Poljskoj smo potpisali licence za dva velika grada. Još uvijek smo otvoreni za druge zainteresirane za franšiznu suradnju u tim zemljama.
Vaši su kupci tijekom prve karantene zdušno podržavali rad slastičarnice, a mnogima je La Donuteria postala omiljena marka. Kako to objašnjavate?
Drago nam je da je podrška naših vjernih kupaca opstala. Da, još uvijek vole doći po svoju omiljenu krafnu i kavu, iako trenutno funkcionira jedino take away, to jest, nema sjedenja i boravka u objektima, budući da je sada prioritet smanjiti rizik od moguće infekcije.
Mislim da su dobra pozicija i prihvaćanje branda rezultat kombinacije nekoliko čimbenika – a to su: naš poseban recept za krafne, aktivna komunikacija na društvenim mrežama i stalne inovacije.
Koliko je situacija s pandemijom utjecala, i vjerojatno još uvijek utječe, na poslovanje vaših primatelja franšize?
Već smo spomenuli da je, primjerice, prodaja smanjena zbog slabog turizma. Međutim, naša je strategija uvijek bila otvarati objekte u mjestima gdje postoji raznolika kombinacija kupaca, i mislim da nam je to u ovoj situaciji puno pomoglo. Naravno, trudimo se riješiti svaki problem, neprestano tražimo nova rješenja, prilagođavamo se promjenama i situaciji na tržištu.
Za koja ste tržišta, u smislu daljnjeg razvoja, sada najviše zainteresirani?
Fokisirani smo na dva cilja. Prvo, dovršiti širenje u regiji Središnje i Istočne Europe, stoga, još uvijek tražimo nove primatelje franšize u Češkoj, Mađarskoj i Poljskoj. Druga je da do kraja sljedeće godine imamo slastičarnice u svakoj europskoj prijestolnici. Drago nam je da, sa stajališta potencijalnih primatelja franšize, postoji interes za naš koncept. Mnogi ljudi danas, zapravo, priznaju da bi vođenje ovakve, moderne slastičarnice-kafića bilo ostvarenje njihovih snova i više nego poželjna zamjena za korporativni način života.

pročitajte članke

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Najčitanije

„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.