U svim glavnim gradovima Europe
Slovački franšizni lanac slastičarnica La Donuteria, koji je poznat po ponudi slastičarskih krafni, širi franšiznu mrežu usprkos pandemiji i otežanim uvjetima poslovanja. Osim na domaćem tržištu, slastičarnice imaju još na pet tržišta, a cilj je da u doglednoj budućnosti otvore lokale diljem Europe. Kako posluju, kako je pandemija utjecala na biznis te čemu se mogu nadati, otkriva nam Peter Straňák, vlasnik i davatelj franšize ovog koncepta.
Kako se La Donuteria nosi s izazovima pandemije?
Uzimajući u obzir sve okolnosti i položaj u kojem su se našli ugostitelji, mogu reći da naš koncept vrlo dobro funkcionira. Sveukupno, kao mreža s više od 20 slastičarnica, zabilježili smo rast prodaje od 300% u odnosu na prošlu godinu, unatoč situaciji koju je donijela pandemija Kovida-19. Dobro nam ide i na inozemnim tržištima. Nedavno smo otvorili slastičarnicu u Danskoj, a kupci su čak bili spremni čekati u redu i po pola sata kako bi probali naše krafne. Iščekujemo otvarenje lokala i u Münchenu, Stockholmu, Lisabonu, Beču i Budimpešti. Blizu smo potpisivanja franšiznog ugovora za Kanadu, Bahrein i Dubai. Naravno, sve su naše slastičarnice osjetile utjecaj pandemije i mjera, i to se uglavnom vidi u smanjenju broja stranih turista među kupcima.
Još za vrijeme prvog vala pandemije najavili ste da nećete odustati od širenja franšizne mreže. Što se događa po tom pitanju?
Na domaćem tržištu u Slovačkoj, franšizne licence za svih 25 gradova, koje smo označili kao teritorije s velikim potencijalom – već su prodane. Situacija je nešto drugačija u susjednoj Češkoj, gdje smo pokrili približno polovicu tržišta, što znači da su licence i dalje dostupne za potencijalne primatelje naše franšize.
Kako se mreža razvija na tržištima Mađarske i Poljske? Je li uopće moguće pronaći franšizne partnere ovako, „na daljinu“?
U Mađarskoj dovršavamo uređenje lokala u Budimpešti i imamo još dva grada u pripremi. U Poljskoj smo potpisali licence za dva velika grada. Još uvijek smo otvoreni za druge zainteresirane za franšiznu suradnju u tim zemljama.
Vaši su kupci tijekom prve karantene zdušno podržavali rad slastičarnice, a mnogima je La Donuteria postala omiljena marka. Kako to objašnjavate?
Drago nam je da je podrška naših vjernih kupaca opstala. Da, još uvijek vole doći po svoju omiljenu krafnu i kavu, iako trenutno funkcionira jedino take away, to jest, nema sjedenja i boravka u objektima, budući da je sada prioritet smanjiti rizik od moguće infekcije.
Mislim da su dobra pozicija i prihvaćanje branda rezultat kombinacije nekoliko čimbenika – a to su: naš poseban recept za krafne, aktivna komunikacija na društvenim mrežama i stalne inovacije.
Koliko je situacija s pandemijom utjecala, i vjerojatno još uvijek utječe, na poslovanje vaših primatelja franšize?
Već smo spomenuli da je, primjerice, prodaja smanjena zbog slabog turizma. Međutim, naša je strategija uvijek bila otvarati objekte u mjestima gdje postoji raznolika kombinacija kupaca, i mislim da nam je to u ovoj situaciji puno pomoglo. Naravno, trudimo se riješiti svaki problem, neprestano tražimo nova rješenja, prilagođavamo se promjenama i situaciji na tržištu.
Za koja ste tržišta, u smislu daljnjeg razvoja, sada najviše zainteresirani?
Fokisirani smo na dva cilja. Prvo, dovršiti širenje u regiji Središnje i Istočne Europe, stoga, još uvijek tražimo nove primatelje franšize u Češkoj, Mađarskoj i Poljskoj. Druga je da do kraja sljedeće godine imamo slastičarnice u svakoj europskoj prijestolnici. Drago nam je da, sa stajališta potencijalnih primatelja franšize, postoji interes za naš koncept. Mnogi ljudi danas, zapravo, priznaju da bi vođenje ovakve, moderne slastičarnice-kafića bilo ostvarenje njihovih snova i više nego poželjna zamjena za korporativni način života.

pročitajte članke

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Najčitanije

Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu! Na našoj mapi sada se nalazi novi partner iz Poljske, a s ponosom ističemo i učešće na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
– U biznisu, kao i u sportu, liderstvo i smjelost u prihvaćanju određenih izazova jednako su važni. No, važna je i istrajnost i umijeće prihvaćanja poraza, pogrešaka, kao i želja da se ide dalje – kaže Igor Erhartič, srbijanski plivač, olimpijac, vlasnik City hostela iz Novog Sada
Potpuni ili djelomični prekid rada uslijed pandemije koronavirusa naveo je mnoge biznise da razviju nove alate i modele poslovanja. Kako su edukativni sustavi iz ove regije odgovorili na krizu te kako su se prilagodili novim okolnostima?