Isplati se poslušati
Kreativne radionice na kojima se koriste posebni setovi LEGO kockica kako bi djeca došla do najrazličitijih saznanja iz svijeta prirode, tehnike i znanosti, predstavljaju osnovu edukativnog koncepta Edukido. Na domaćem tržištu u Poljskoj, Edukido već ima više od 60 edukativnih centara – najveći broj među njima su podružnice koji rade pod franšizom. Od ove godine, razvoj se usmjerava i na inozemna tržišta te primatelje franšize traže i među poduzetnim ljudima iz ove regije. Kakve su perspektive za razvoj, tko je idealan kandidat za ovu franšizu te na kakvu podršku mogu računati budući primatelji franšize, otkriva nam Anna Jurak, menadžerica odjela za poslovne korisnike edukativnog koncepta Edukido.
Je li ovo dobar trenutak za biznise iz područja edukacije?
Tržište edukacije već nekoliko godina bilježi rast. Sve je više edukativnih tvrtki i koncepata koji nude širok spektar usluga. Mislim i na male lokalne i na velike međunarodne brandove. Istodobno, raste i konkurencija u pojedinačnim područjima obrazovanja. Zahvaljujući kumulativnom efektu kampanja svih ovih sustava – i svijest kod roditelja raste, pa su izgledi za razvoj vrlo povoljni. Treba napomenuti da porast broja tržišnih igrača dovodi do svojevrsne profesionalizacije – kvaliteta postaje presudna. Roditelji su spremni platiti više, ali samo za kvalitetne aktivnosti.
S druge strane, primjećuje se zamor kod djece koja imaju previše izvannastavnih aktivnosti. Tjedan ima samo sedam dana i ne može biti duži. Zbog toga roditelji moraju pažljivo birati tečajeve i školice koje će njihova djeca pohađati izvan redovne škole. Mi u Edukidu garantiramo kvalitetnu nastavu, vrlo zanimljive i kreativne programe, zbog čega smo i uspjeli privući veliki broj polaznika.
Tko može postati primatelj Edukido franšize?
Idealan kandidat za Edukido franšizu je osoba s menadžerskim vještinama i iskustvom. Međutim, ne tražimo osobu kojoj će jedino biti važno zaraditi novac, već posvećenu ososbu koja će željeti ostvariti i viši cilj. Bilo bi dobro da je imala iskustva u radu s djecom, iako to nije nužan uvjet. Može to biti poduzetnik, nastavnik, ljudi koji su radili u korporacijama. I što je vrlo važno, za ovu vrstu koncepta ne trebaju imati poseban poslovni prostor. Primatelj franšize može, na primjer, organizirati radionice u okviru vrtića i škola, drugih obrazovnih ili sličnih ustanova.
Da bi posao bio profitabilan, koliki teritorij treba pokrivati franšiza?
Primatelj franšize može poslovati u gradovima s najmanje 10.000 stanovnika ili općinama s najmanje 20.000 stanovnika. Međutim, praksa pokazuje da posao dobro funkcionira i u ruralnim područjima. Smatramo da najveći teritorij na kojem primatelj franšize može djelovati treba imati do 140.000 stanovnika.
Već imate razvijenu mrežu na domaćem tržištu u Poljskoj te isto planirate u drugim zemljama. Kako nadgledate rad primatelja franšize: kako poštuje pravila, drži li se zacrtanih standarda kvalitete…?
Ne trudimo se toliko kontrolirati rad koliko mu pomažemo da uspješno vodi posao i upravlja centrom. Uvjeti i standardi našeg franšiznog sustava jasno su definirani, ali uspjeh poslovanja ipak najviše ovisi o primatelju franšize. Mi nudimo paket alata i podršku kroz stalna unapređenja i razvoj ponude i edukativnih programa. Međutim, primatelj franšize treba pokazati volju i želju. Dešava se da jedan partner bude 100% predan i uspunjava sve zahtjeve sustava, dok drugi to radi u manjoj mjeri. I pored toga, vrlo se rijetko pozivamo na strogo poštivanje uvjeta iz ugovora. Jednom godišnje posjećujemo svaki od centara i razgovaramo o svim poslovnim pitanjima, pri čemu se rad centra prethodno analizira uz pomoć jedna interne ankete. Primatelj, naime, odgovara na 100 pitanja u vezi sa standardima mreže, a za krajnu procjenu se uzimaju i analize e-alata i drugih pokazatelja – CRM sustava podružnice, obujma i kvalitete promidžbe, održavanja kvalitete usluge, količine naručenih materijala i proizvoda za nastavu.
Ovakva analiza aktivnosti primatelja, u kombinaciji s podacima koje dobivamo kroz razgovor na licu mjesta, daju cjelovitu sliku poslovanja i pomažu nam doći do konkretnih preporuka i rješenja za datu podružnicu koja će se primjenjivati sljedećih šest ili dvanaest mjeseci.
Naravno, primatelji franšize i svakodnevno mogu računati na podršku našeg odjela za rad s poslovnim korisnicima. Najzad, broj klijenata ukazuje je li se primatelj pridržavao naših standarda. Praksa pokazuje da što se više primatelji franšize oslanjaju na naše iskustvo i preporuke, to su im i rezultati poslovanja bolji.
pročitajte članke
U franšiznom sustavu Edukido većina primatelja franšize su žene. Zašto je to tako?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Tržište izvannastavnih aktivnosti za djecu konstantno raste. Prilika je to i za koncept Edukido, koji će od ove godine svoje edukativne radionice s LEGO kockama i originalne programe ponuditi i djeci iz ove regije.
Dok traže prve franšizne partnere u inozemstvu, mreža edukativnog koncepta Edukido na domaćem tržištu u Poljskoj raste. Sylwia Golonka, nova primateljica ove franšize, otkriva zašto se odlučila poslovati pod ovim brandom.
Poljski edukativni koncept Edukido namjerava ubrzati širenje franšizne mreže izvan granica domaćeg tžišta – osim master franšize, od sada se nudi i pojedinačna franšiza.
Najčitanije
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Ugovor o franšizingu temelj je na kojem se gradi odnos između davatelja i primatelja franšizinga.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.