Djeca na prvom mjestu
Originalni obrazovni program s LEGO kockicama, koji djecu na zabavan način uvodi u svijet prirode, znanosti i tehnologije, razvija se pod imenom Edukido i nastao je u Poljskoj. Na tom tržištu Edukido ima 59 edukativnih centara, ali su ambicije ovog koncepta neusporedivo veće. Tvrtka želi proširiti svoje poslovanje i na druge europske zemlje te je u potrazi za lokalnim partnerima – primateljima franšize. Kada razmišljaju o mogućim kandidatima, iz tvrtke kažu da ih ne bi iznenadilo da sljedeći partner bude – žena, ako je suditi prema dosadašnjem iskustvu.
Naime, zanimljivi su podaci koje je iznijela direktorica Edukida Anna Stasiuk. – Čak 66 posto centara u Poljskoj, kao i master franšizu u Hrvatskoj – vode žene. Čak i u sjedištu Edukida rade uglavnom žene koje čine gotovo 70 posto zaposlenika – otkriva Stasiuk.
– Primjećujemo da se žene, bez obzira imaju li djecu ili ne, žele baviti poslovima koji su važni, žele donijeti nešto novo i dobro, a to je često u području obrazovanja djece. Edukido je upravo osmišljen u skladu s aktualnim trendovima u odgoju i obrazovanju djece, a naši primatelji franšize to jako dobro znaju – dodaje.
Vođenje Edukido centra nije pretjerano zahtjevan biznis, s obzirom na to da je koncept franšize dobro uspostavljen, a podrška davatelja franšize sveobuhvatna i pravovremena. – Sve to omogućuje primateljima franšize da puno lakše pomire svoje profesionalne ambicije s obiteljskim životom – napominje Stasiuk i dodaje da je to svakako jedan od razloga zašto je među primateljima Edukido franšize nešto više žena.
Među njima su i majke koje su nakon porodiljnog dopusta odlučile napustiti stare poslove te posvetiti se vlastitom biznisu – prvenstveno zbog fleksibilnijeg radnog vremena i veće slobode u rasporedu obveza.– Također, tu su i žene koje su htjele napustiti korporaciju ili državni sustav, promijeniti karijeru i pokrenuti nešto svoje, što je upravo slučaj s našom primateljicom master franšize u Hrvatskoj Ines Slunjski – objašnjava Anna Stasiuk.
No, ova franšiza nije rezervirana isključivo za žene – napominje naša sugovornica. Ono što općenito može privući sve zainteresirane jest činjenica da primatelji franšize ne moraju imati neko posebno poslovno iskustvo. Naravno, iskustvo u radu s djecom je prednost, ali nije obvezno. Primatelj franšize će proći obveznu obuku tijekom koje će steći sva znanja potrebna za vođenje poslovanja pod ovim brendom. To, između ostalog, uključuje marketing, prodaju, ali i proces odabira predavača i instruktora koji će voditi edukativne radionice s djecom. Osim toga, podrška iz centrale pruža primateljima franšize neophodan osjećaj sigurnosti i dobru osnovu za daljnji nesmetan razvoj poslovanja.
Edukido u Hrvatskoj: Priča primateljice master franšize
![](https://img.franchising.pl/pl/c44/eb6/bp302571.jpg)
pročitajte članke
![](https://img.franchising.pl/hr/493/765/profile.jpg)
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Tržište izvannastavnih aktivnosti za djecu konstantno raste. Prilika je to i za koncept Edukido, koji će od ove godine svoje edukativne radionice s LEGO kockama i originalne programe ponuditi i djeci iz ove regije.
Dok traže prve franšizne partnere u inozemstvu, mreža edukativnog koncepta Edukido na domaćem tržištu u Poljskoj raste. Sylwia Golonka, nova primateljica ove franšize, otkriva zašto se odlučila poslovati pod ovim brandom.
„Praksa nam pokazuje da što se više primatelji franšize oslanjaju na naše iskustvo i preporuke, to su im i rezultati poslovanja bolji“, kaže Anna Jurak, menadžerica odjela za poslovne korisnike edukativnog koncepta Edukido
Poljski edukativni koncept Edukido namjerava ubrzati širenje franšizne mreže izvan granica domaćeg tžišta – osim master franšize, od sada se nudi i pojedinačna franšiza.
Najčitanije
![](https://img.franchising.pl/sr/538/965/rysunek-firma-s-1.jpg)
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
„Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni“, kaže Sarah Vuković, zadužena za razvoj mreže škola „Malac Genijalac“ u Hrvatskoj
Saloni ljepote koji nude „sve“, zapravo se ničim posebnim ne izdvajaju na tržištu. Uz DepilConcept smo uspjeli biti drukčiji, kaže Mariusz Włoczkowski, direktor razvoja franšize DepilConcept u Poljskoj
Ovaj Europski etički kodeks ažurna je verzija kodeksa koji je Europska franšizna federacija (EFF) usvojila 1972. godine, a njegove posljednje izmjene usvojene su koncem 2016. godine.