Manje osoblja, manje briga
Dobra zarada, stabilan rast i posao koji se vodi s lakoćom – ovako se, u najkraćem, potencijalnim primateljima franšize predstavljaju letonski gastro barovi Easy Beer i Easy Wine. A što je posebno zanimljivo, za vođenje jednog od ovih koncepata ne treba, kako se to obično očekuje, veliki broj zaposlenika.
– Većina restorana ima velike troškove vezane za zaposlenike. Easy koncepti su ustrojeni tako da su ti troškovi minimizirani bez utjecaja na kvalitetu usluge. Primatelj franšize treba imati jednog ili dva zaposlenika za rad u kuhinji i najviše dvoje ljudi u baru– objašnjava Juris Roganovs, franšizni menadžer zadužen za međunarodni razvoj Easy Wine i Easy Beer koncepta. Rješenje se, naime, „krije“ u samoposluživanju.
U praksi to izgleda ovako: kada uđe u jedan od Easy restorana, gost dobiva magnetsku karticu s virtualnim novcem, što mu omogućuje da sam toči piće s posebno dizajniranog zida s pićima. To znači da ne mora čekati na uslugu konobara, a za precizno odmjeravanje natočenog pića koristi se automatizirani sustav za doziranje i točenje. Gost, stoga, dobiva priliku natočiti pića onoliko koliko želi, pa bilo da je riječ o minimalnim količinama, tek za kušanje. Natočena količina određuje cijenu, a gost sve plaća na kraju večeri. – Pokazalo se da je samoposluživanje brže i isplativije, jer smanjuje potrebu za dodatnim osobljem, pored toga što se svaki mililitar natočenog pića precizno bilježi. Primatelj franšize na taj način prati i količine zaliha i naplatu potrošenog, što dodatno olakšava posao – kaže Roganovs.
On podsjeća da su Easy Wine i Easy Beer inovativni i funkcionalni koncepti upravo zbog pametnih rješenja i IT sustava koji su omogućili samoposluživanje, automatizaciju i kontrolu potrošnje, plaćanja, programa lojalnosti... – Takvi biznisi, dakako, više privlače i poduzetnike zainteresirane za franšizu – kaže Roganovs.
Osim restorana u Rigi, Easy Wine se može naći i u Tbilisiju (Gruzija), a sredinom kolovoza 2019. prvi franšizni Easy Beer otvoren je u Kopru u Sloveniji. Za ovu godinu, najavljeno je i otvorenje franšiznog Easy Winea u Mađarskoj, u Budimpešti. – Potraga za novim partnerima se nastavlja – potvrđuje Roganovs i dodaje da bi ovi koncepti vrlo lako mogli proći te postići uspjeh bilo gdje u Europi.
Za poduzetnike koji se odluče kupiti Easy franšiza, olakšica će biti i to što su svi poslovni procesi detaljno opisani i unijeti u operativni priručnik, što su razvijeni i testirani razni alati za potporu te programi obuke. Mjesta s velikim protokom ljudi, kako kaže Roganovs, jesu i idealne lokacije za Easy koncepte – to mogu biti shopping mallovi, zračne luke, mjesta u centralnim gradskim zonama te destinacije koje privlače turiste ili lokalno stanovništvo. Preporučuju se lokali od 150 do 500 m2.
Easy Wine nudi 60 različitih vina, različitih cjenovnih kategorija, a Easy Beer oko 200 različitih piva. Za svako piće, osoblje restorana gostu preporučuje i odgovarajući gurmanski obrok.
pročitajte članke
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Kao što im je i u samo ime „upisano“, Easy Beer i Easy Wine predstavljaju inovativne ugostiteljske koncepte koji „s lakoćom“ privlače klijente. Vlasnici kažu – i primatelje franšize.
Easy Beer i Easy Wine su jednostavni, inovativni i profitabilni koncepti - kaže Juris Roganovs, franšizni menadžer ovih ugostiteljskih franšiza iz Latvije. S kime bi podijelili tajnu uspjeha?
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.