Bezalkoholni pab
Unatoč uvriježenom mišljenju, nevjerici i podsjmehu, Vaughan Yates i Oisin Davis su svibnja ove godine u Dublinu otvorili pab, pomalo intrigantnog naziva – The Virgin Mary. Ako odbacimo neke od mogućih konotacija, u ovom je slučaju presudno da je Virgin Mary – bezalkoholna verzija čuvenog koktela Bloody Mary te da je ključna riječ koja treba slikovito opisati karakter paba „bezalkoholno“.
Ideja o pabu u kojem će se točiti samo bezalkoholna piva, vina i kokteli, nije, međutim, plod ektravagantnog razmišljanja, već pažljivog promatranja. Svijet se mijenja, navike potrošača s njim. Danas je „moderno živjeti zdravo“, kažu vlasnici paba iz glavnog grada Irske. Već neko vrijeme, naime, primjećivali su da se na menijima sve češće pojavljuju i bezalkoholni kokteli. Statistika, pri tom, pokazuje da četvrtina odraslih Iraca ne pije alkohol te da je prilično zasićena ponudom slatkih, gaziranih pića koja se tradicionalno nude po pabovima. Yates i Davis su, jednostavno, shvatili da postoji solidna tržišna niša za novi poslovni koncept.
Ponuda pića u ovom pabu samo na prvi pogled podsjeća na tradicionalnu ponudu. Svi kokteli, na primjer, po načinu na koji su posluženi te po osjećaju koji stvaraju u ustima, savršeno oponašaju okus i aromu alkohola. Za to je zaslužna menadžerica paba Anna Walsh, koju su dvojica vlasnika angažirala kako bi se uhvatila u koštac s „nemogućim ograničenjem“ – i osmislila niz bezalkoholnih koktela koji će biti podjednako uzbudljivi, ukusni i privlačni kao njihovi alkoholni „dvojnici“.
Iako većina i sada smatra da je odluka dvojice poduzetnika iz zemlje Guinnessa i viskija rizična i hrabra, dosadašnje reakcije potrošača dokazuju da potražnja postoji. Samo nekoliko minuta po otvaranju, pab je bio prepun, a popularnost ni mjesec dana kasnije ne jenjava. Očito, ima dovoljno ljudi koji ne žele konzumirati alkohol, a koji bi se, usto, ili unatoč tome, željeli lijepo provesti u gradu. Vlasnici ipak ne kriju da su se u početku bojali hoće li uspjeti stvoriti i najvažniji „sastojak“ irskog paba – atmosferu. Srećom, od prvog je dana bilo i veselo i dinamično, kao u bilo kojem drugom pabu – nitko ne bi rekao da se nije točio alkohol, kaže menadžerica Anna Walsh.
Hoće li ovaj koncept opstati, hoće li postati dijelom nove kulture življenja, ostaje da se vidi. I vlasnici su oprezni, kažu da znaju da je ovo tek početak te da ih najveći izazovi u poslu tek čekaju. No, ako se u narednih godinu dana The Virgin Mary pokaže kao održiv i profitabilan poslovni koncept, neće biti iznenađenje ako vlasnici, poput većine poslovično poduzetnih Zapadnjaka, ponude i – franšizu.


pročitajte članke

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Najčitanije

Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.