Za mene je poslovanje pod franšizom zapravo kao kad imate starijeg brata koji vas štiti. Taj oslonac je u biznisu veoma važan. Istina je da radite za manju maržu, ali gotovo ni o čemu drugom ne razmišljate.Lidija Jovanović
Ponedjeljak
28.01.2013
Dobro prethodno iskustvo poslovanja kroz franšizu navelo je Lidiju Jovanović još jednom postati primateljem franšize.
 

Prije deset godina mlada Aranđelovčanka se zaputila u Beograd riješena dovesti poznati modni brand u svoje rodno mjesto. U jednoj od ulica u centru grada, Jovanovićeva je naišla na dućan koji joj je privukao pozornost. Na njenu sreću, butik kalifornijskog brenda Time Out je tek nekoliko mjeseci prije toga otvoren u glavnom gradu Srbije. Novi brend na tržištu, povoljne cijene i kvaliteta garderobe naveli su je da pomisli: "To je to". - Baš tako nešto je trebalo maloj sredini kakva je Aranđelovac. Prihvatljive cijene, dobar kvalitet, a da brend bude poznat - kaže Jovanović.

O franšizi nije znala mnogo. Samo ono što se u to vrijeme moglo pročitati u tisku, a nije moglo mnogo. No, i bez saznanja o detaljima, svidjela joj se ideja da bude dio neke veće "priče" i da, kako kaže, iza nje "stoji" poznato ime, odnosno, brend. - Za mene je poslovanje pod franšizom zapravo kao kad imate starijeg brata koji vas štiti. Taj oslonac je u biznisu veoma važan. Istina je da radite za manju maržu, ali gotovo ni o čemu drugom ne razmišljate. U slučaju Time Out-a, davatelj svakog tjedna šalje robu, određuje asortiman, politiku cijena, vrijeme i iznose sniženja, što mnogo olakšava poslovanje - objašnjava Jovanović.

Zbog pada kupovne moći građana, ali i porasta broja kineskih butika i prodavaonica s jeftinom garderobom u Aranđelovcu, posao više nije bio rentabilan. Zbog toga je davalac preuzeo franšizu i sada ima vlastiti butik u tržnom centru Fortuna koji je u vlasništvu Lidijinog oca Dragana Jovanovića (o čemu smo već pisali).

Poduzetnički duh, koji je vjerojatno i naslijedila od oca, nije je napustio. Željela je ponovno dovesti modni brend, sada u novootvoreni tržni centar, ali je zainteresiranost bila slaba zbog krize. Nije, međutim, odustajala već je riješila da se okuša u novom biznisu. Početkom prošle godine potpisala je franšizni ugovor s turističkom agencijom Odeon Word Travel, a poslovanje je započela u lipnju. - Moj suprug je turistički vodič i radio je za mnoge poznate agencije. Najviše zbog toga smo se odlučili da se oproba u industriji turizma. Promatrali smo malo i što nedostaje tržištu, pa smo zaključili da nema nijedne poznate agencije u gradu i okolici - priča Jovanović.

Opet se vodila logikom da stane iza prepoznatljivog branda i sustava koji će joj biti oslonac u svakom trenutku. - Možda zarade nisu ogromne kao kad ste sami vlasnik, ali je izvjesno da će kvaliteta usluge i proizvoda, kao i sugurnost putnika, biti osigurani. Dobivate već kreirane aranžmane. Reklamu osigurava također franšizodavac. Pet-šest agencija koje rade subagenturu u Aranđelovcu, tj. prodaju aranžmane drugih agencija, nemaju, primjerice, kataloge koji se mogu podijeliti klijentima. Mi smo u tom pogledu u prednosti, jer znamo da ljudi vole poneti te materijale kući da ih prelistaju - objašnjava Jovanović.

Sa suprugom je izračunala da su za osam mjeseci poslovanja prodavali u prosjeku po jedan aranžman svaki drugi dan. I zadovoljni su. - Ljetna sezona je uvijek bolja od zimske. Trenutno se najviše prodaju aranžmani za terme u Sloveniji i skijanje na Kopaoniku. Već od početka godine ljudi su počeli da se raspituju za ljetovanja, pa očekujemo bolju sezonu nego prošle godine kada smo tek počeli poslovanje - kaže Jovanović.


Popularno na forumu