Obilje u jednom zalogaju
Sve je počelo kao mali obiteljski biznis kada je, sada već daleke, 1992. godine u Novom Sadu otvorena prva Caribic Pizza. Danas, gotovo tri desetljeća kasnije, pod ovim brandom posluje 14 pizzerija, u Beogradu, Novom Sadu i Nišu. U Srbiji, kao i bilo gdje u svijetu, pizzerija ima gotovo na svakom koraku, ali ono što je Caribic izdvojilo iz, kako kažu, „mora osrednjih ponuda“ bili su kvaliteta i inovacije. – Stekli smo povjerenje potrošača jer su sastojci za naše pizze uvijek bili kvalitetni i svježi – kažu u tvrtki MMM Pizza Group, koja je vlasnik branda Caribic Pizza.
Kao i svaki drugi biznis koji drži do konkurentnosti i snažne pozicije na tržištu, tako se i u Caribicu tijekom godina ponuda širila, a poslovanje su neprestano pratile inovacije – u 2012. predstavili su svoj sladoled (Ice Point), 2014. uveli salate i počeli razvijati isporuku, u 2016. meni je proširen palačinkama i burgerima, a od te godine, sve se može naručiti i online, putem web-stranice i mobilne aplikacije. Sljedeće godine, dali su i prvu franšizu.
– Svi preduvjeti za ulazak u franšizing već su bili ispunjeni – imali smo bogato iskustvo i dokazani koncept koji se održao i dokazao u vrlo konkurentnoj branši – kažu u tvrtki. – Naravno, iz želje da proširimo mrežu restorana na nove gradove i zemlje, počeli smo razmišljati o davanju franšize. Pošli smo od činjenice da će primatelji franšize bolje razumjeti lokalno tržište te lakše organizirati svoje poslovanje – objašnjavaju što ih je navelo da svoj poslovni koncept ponude drugim poduzetnim ljudima.
Tako je 2017. godine u Beogradu počeo s radom prvi franšizni restoran Caribic. Danas, Caribic Pizza ima šest vlastitih i osam franšiznih jedinica, kao što smo već spomenuli, u Beogradu, Novom Sadu i Nišu.
– Zanimljivo je da imamo tri primatelja franšize koji vode po dva restorana. Takvi su slučajevi, u pravilu, najbolji dokaz da je riječ o dobro ustrojenom i isplativom biznisu – ističu u tvrtki.
Caribic Pizza je, kako kažu, idealna prilika za ljude koji razmišljaju o pokretanju vlastitog posla, a žele uložiti u dokazani poslovni koncept koji brzo donosi rezultate. Prije otvaranja restorana, primatelj franšize najprije plaća ulaznu naknadu, a potom, kad pokrene posao, izdvaja za mjesečnu naknadu (7% prometa) te marketinšku naknadu (2% prometa). Koliko, pak, novca treba uložiti u opremanje i uređenje restorana ovisit će o veličini i stanju lokala, a idealna pozicija za Caribic Pizzu jesu gradske lokacije s puno prolaznika. Primatelj ulaže i u opremanje i uređenje lokala, a kako se sve radi u skladu s vizualnim identitetom branda, tako će primatelj dobiti sve standarde i specifikacije potrebne za ovaj korak.
Međutim, da bi kupio franšizu, kandidat ne mora imati prethodno iskustvo iz ovog sektora, iako se to uzima kao prednost. – Poželjno je da zaposlenici imaju iskustva u ugostiteljstvu, ali to nije presudno, jer Caribic Pizza svakako organizira obuku u svojim restoranima za sve nove primatelje franšize i njihove zaposlenike – navode u tvrtki. Iz tog razloga, u početnu investiciju treba uključiti i troškove obuke.
S druge strane, davatelju franšize se primatelji uvijek mogu obratiti za pomoć i potporu, i to u svakoj fazi poslovanja. – Osim toga što dobiva pravo raditi pod našim brandom, primatelj Caribic franšize koristi sva naša poslovna znanja, jedinstveni know-how, koji sažima bogato poslovno iskustvo, stečeno u proteklih 27 godina. Za svakodnevno poslovanje, primatelji će pri ruci uvijek imati i franšizni operativni priručnik, ali im je u svakom trenutku dostupna i naša sigurna i pravovremena stručna i logistička potpora. Svakako, partneri mogu računati i na potporu u marketingu, jer svi poslujemo pod jednim brandom – navode u tvrtki što ulazi u standardni franšizni paket.
Kad razmišljaju o novim franšiznim partnerima, kažu da se ne ograničavaju samo na teritorij Srbije. – Voljeli bismo, svakako, otvoriti franšizne restorane širom Srbije, ali smo spremni za širenje i u druge države – potvrđuju iz tvrtke MMM Pizza Group.

pročitajte članke

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Najčitanije

„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.