Obilje u jednom zalogaju
Sve je počelo kao mali obiteljski biznis kada je, sada već daleke, 1992. godine u Novom Sadu otvorena prva Caribic Pizza. Danas, gotovo tri desetljeća kasnije, pod ovim brandom posluje 14 pizzerija, u Beogradu, Novom Sadu i Nišu. U Srbiji, kao i bilo gdje u svijetu, pizzerija ima gotovo na svakom koraku, ali ono što je Caribic izdvojilo iz, kako kažu, „mora osrednjih ponuda“ bili su kvaliteta i inovacije. – Stekli smo povjerenje potrošača jer su sastojci za naše pizze uvijek bili kvalitetni i svježi – kažu u tvrtki MMM Pizza Group, koja je vlasnik branda Caribic Pizza.
Kao i svaki drugi biznis koji drži do konkurentnosti i snažne pozicije na tržištu, tako se i u Caribicu tijekom godina ponuda širila, a poslovanje su neprestano pratile inovacije – u 2012. predstavili su svoj sladoled (Ice Point), 2014. uveli salate i počeli razvijati isporuku, u 2016. meni je proširen palačinkama i burgerima, a od te godine, sve se može naručiti i online, putem web-stranice i mobilne aplikacije. Sljedeće godine, dali su i prvu franšizu.
– Svi preduvjeti za ulazak u franšizing već su bili ispunjeni – imali smo bogato iskustvo i dokazani koncept koji se održao i dokazao u vrlo konkurentnoj branši – kažu u tvrtki. – Naravno, iz želje da proširimo mrežu restorana na nove gradove i zemlje, počeli smo razmišljati o davanju franšize. Pošli smo od činjenice da će primatelji franšize bolje razumjeti lokalno tržište te lakše organizirati svoje poslovanje – objašnjavaju što ih je navelo da svoj poslovni koncept ponude drugim poduzetnim ljudima.
Tako je 2017. godine u Beogradu počeo s radom prvi franšizni restoran Caribic. Danas, Caribic Pizza ima šest vlastitih i osam franšiznih jedinica, kao što smo već spomenuli, u Beogradu, Novom Sadu i Nišu.
– Zanimljivo je da imamo tri primatelja franšize koji vode po dva restorana. Takvi su slučajevi, u pravilu, najbolji dokaz da je riječ o dobro ustrojenom i isplativom biznisu – ističu u tvrtki.
Caribic Pizza je, kako kažu, idealna prilika za ljude koji razmišljaju o pokretanju vlastitog posla, a žele uložiti u dokazani poslovni koncept koji brzo donosi rezultate. Prije otvaranja restorana, primatelj franšize najprije plaća ulaznu naknadu, a potom, kad pokrene posao, izdvaja za mjesečnu naknadu (7% prometa) te marketinšku naknadu (2% prometa). Koliko, pak, novca treba uložiti u opremanje i uređenje restorana ovisit će o veličini i stanju lokala, a idealna pozicija za Caribic Pizzu jesu gradske lokacije s puno prolaznika. Primatelj ulaže i u opremanje i uređenje lokala, a kako se sve radi u skladu s vizualnim identitetom branda, tako će primatelj dobiti sve standarde i specifikacije potrebne za ovaj korak.
Međutim, da bi kupio franšizu, kandidat ne mora imati prethodno iskustvo iz ovog sektora, iako se to uzima kao prednost. – Poželjno je da zaposlenici imaju iskustva u ugostiteljstvu, ali to nije presudno, jer Caribic Pizza svakako organizira obuku u svojim restoranima za sve nove primatelje franšize i njihove zaposlenike – navode u tvrtki. Iz tog razloga, u početnu investiciju treba uključiti i troškove obuke.
S druge strane, davatelju franšize se primatelji uvijek mogu obratiti za pomoć i potporu, i to u svakoj fazi poslovanja. – Osim toga što dobiva pravo raditi pod našim brandom, primatelj Caribic franšize koristi sva naša poslovna znanja, jedinstveni know-how, koji sažima bogato poslovno iskustvo, stečeno u proteklih 27 godina. Za svakodnevno poslovanje, primatelji će pri ruci uvijek imati i franšizni operativni priručnik, ali im je u svakom trenutku dostupna i naša sigurna i pravovremena stručna i logistička potpora. Svakako, partneri mogu računati i na potporu u marketingu, jer svi poslujemo pod jednim brandom – navode u tvrtki što ulazi u standardni franšizni paket.
Kad razmišljaju o novim franšiznim partnerima, kažu da se ne ograničavaju samo na teritorij Srbije. – Voljeli bismo, svakako, otvoriti franšizne restorane širom Srbije, ali smo spremni za širenje i u druge države – potvrđuju iz tvrtke MMM Pizza Group.

pročitajte članke

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Najčitanije

Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Raditi s djecom i uživati u poslu kojim se bavite bilo je ostvarenje snova, kaže Sandra Bilić-Kandić, primateljica master franšize koncepta Tinker Labs. Cilj joj je podijeliti iskustvo i proširiti franšiznu mrežu škola u Srbiji i Crnoj Gori.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.