S ćevabdžinicama u Europu
„Pink ćevabdžinice“ već duži niz godina razvijaju veleprodaju i distribuciji mesa i proizvoda od mesa, ali i franšizni lanac brze prehrane pod istim brandom. Idejni tvorci ove poslovne priče Milanko Marašević i Slobodan Lukić kažu da nisu niti sanjali u kojoj će se mjeri razviti njihovo poslovanje niti da će upite za franšizu dobivati i iz zemalja izvan Srbije. Stoga su posljednjih nekoliko godina radili na rebrandiranju svih franšiznih poslovnica te promovirali novi koncept „Pink ćevabdžinice“.
– Kada su upiti počeli stizati iz inozemstva, a šanse za dobivanje dozvole za izvoz mesa u zemlje EU postale veće, pristupili smo rebrandiranju cijelog sustava kako bismo imali autentičan brand – objašnjavaju poslovni partneri Lukić i Marašević.
Izgledi za širenje mreže izvan Srbije porasli su kad su s poslovnim partnerom, dobavljačem mesa i mesnih prerađevina, tvrtkom Mek-Motta iz Užica, osigurali sve dozvole za izvoz sirovina. – Tvrtka „Pink ćevabdžinice“, sa sjedištem u Kragujevcu, već je deset godina ekskluzivni prodavač mesa i mesnih prerađevina tvrtke Mek-Motta. Mi smo ekskluzivni prodavač ne samo u Srbiji, gdje opskrbljujemo ugostiteljske objekte i hotele, već i u inozemstvu. U prethodnom razdoblju, uz mnogo investicija, vremena i truda dobivene su sve neophodne dozvole za izvoz mesa u zemlje Europske unije. Prema našim saznanjima, prvi smo u Srbiji dobili dozvolu za izvoz ćevapa i pljeskavica na što smo jako ponosni jer smo po roštiljskom mesu postali i prepoznatljivi. Izvoz na mađarsko tržište, u tamošnje trgovinske lance, već smo dogovorili. Pregovaramo i s poslovnim ljudima iz Rumunjske koji se bave ugostiteljstvom i imaju svoj lanac Balkan grill, a u ožujku započinjemo pregovore za tržište Austrije – objašnjava Milanko Marašević.
Ovo je, međutim, kako sam kaže, samo prvi korak koji ih vodi i do „izvoza“ franšiznog sustava na inozemna tržišta. – Naš je krajnji cilj da s franšiznim konceptom ćevabdžinica izađemo na ta tržišta. Mislim da najveću šansu imamo u zemljama regije, zatim u Austriji, gdje živi mnogo iseljenika s Balkana. To, međutim, ne mora biti presudno, već su to naša predviđanja, a videt ćemo gdje će nas put odvesti – objašnjava Marašević.
Najviše upita za franšizu, dakako, dobivaju od poduzetnika iz Srbije, gdje je brand nastao, narastao i postao prepoznatljiv. – Naša je ideja da potaknemo obiteljski biznis te da našu franšizu uzmu obitelji koje bi na taj način uposlile svoje članove i živjele od toga. Prema našim podacima, najveći smo domaći lanac brze prehrane, opstajemo godinama, objekte imamo širom Srbije u manjim i većim mjestima i vjerujemo da će se mreža i nadalje širiti – kažu Marašević i Lukić.

pročitajte članke

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Najčitanije

Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Raditi s djecom i uživati u poslu kojim se bavite bilo je ostvarenje snova, kaže Sandra Bilić-Kandić, primateljica master franšize koncepta Tinker Labs. Cilj joj je podijeliti iskustvo i proširiti franšiznu mrežu škola u Srbiji i Crnoj Gori.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.