S ćevabdžinicama u Europu
„Pink ćevabdžinice“ već duži niz godina razvijaju veleprodaju i distribuciji mesa i proizvoda od mesa, ali i franšizni lanac brze prehrane pod istim brandom. Idejni tvorci ove poslovne priče Milanko Marašević i Slobodan Lukić kažu da nisu niti sanjali u kojoj će se mjeri razviti njihovo poslovanje niti da će upite za franšizu dobivati i iz zemalja izvan Srbije. Stoga su posljednjih nekoliko godina radili na rebrandiranju svih franšiznih poslovnica te promovirali novi koncept „Pink ćevabdžinice“.
– Kada su upiti počeli stizati iz inozemstva, a šanse za dobivanje dozvole za izvoz mesa u zemlje EU postale veće, pristupili smo rebrandiranju cijelog sustava kako bismo imali autentičan brand – objašnjavaju poslovni partneri Lukić i Marašević.
Izgledi za širenje mreže izvan Srbije porasli su kad su s poslovnim partnerom, dobavljačem mesa i mesnih prerađevina, tvrtkom Mek-Motta iz Užica, osigurali sve dozvole za izvoz sirovina. – Tvrtka „Pink ćevabdžinice“, sa sjedištem u Kragujevcu, već je deset godina ekskluzivni prodavač mesa i mesnih prerađevina tvrtke Mek-Motta. Mi smo ekskluzivni prodavač ne samo u Srbiji, gdje opskrbljujemo ugostiteljske objekte i hotele, već i u inozemstvu. U prethodnom razdoblju, uz mnogo investicija, vremena i truda dobivene su sve neophodne dozvole za izvoz mesa u zemlje Europske unije. Prema našim saznanjima, prvi smo u Srbiji dobili dozvolu za izvoz ćevapa i pljeskavica na što smo jako ponosni jer smo po roštiljskom mesu postali i prepoznatljivi. Izvoz na mađarsko tržište, u tamošnje trgovinske lance, već smo dogovorili. Pregovaramo i s poslovnim ljudima iz Rumunjske koji se bave ugostiteljstvom i imaju svoj lanac Balkan grill, a u ožujku započinjemo pregovore za tržište Austrije – objašnjava Milanko Marašević.
Ovo je, međutim, kako sam kaže, samo prvi korak koji ih vodi i do „izvoza“ franšiznog sustava na inozemna tržišta. – Naš je krajnji cilj da s franšiznim konceptom ćevabdžinica izađemo na ta tržišta. Mislim da najveću šansu imamo u zemljama regije, zatim u Austriji, gdje živi mnogo iseljenika s Balkana. To, međutim, ne mora biti presudno, već su to naša predviđanja, a videt ćemo gdje će nas put odvesti – objašnjava Marašević.
Najviše upita za franšizu, dakako, dobivaju od poduzetnika iz Srbije, gdje je brand nastao, narastao i postao prepoznatljiv. – Naša je ideja da potaknemo obiteljski biznis te da našu franšizu uzmu obitelji koje bi na taj način uposlile svoje članove i živjele od toga. Prema našim podacima, najveći smo domaći lanac brze prehrane, opstajemo godinama, objekte imamo širom Srbije u manjim i većim mjestima i vjerujemo da će se mreža i nadalje širiti – kažu Marašević i Lukić.

pročitajte članke

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Najčitanije

Da je savjet prijatelja ponekad zlata vrijedan, reći će i Iztok Levac, mladi poduzetnik iz Slovenije koji je poslušao prijedlog prijatelja i počeo razmišljati o franšizi američkog fast-food lanca Subway.
Franšizni paket je suština franšiznog sustava, jer sadrži sve - kompletan poslovni koncept koji nudi davatelj franšize.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Nova franšizna jedinica samoposlužnih praonica rublja LG Laundry Lounge otvorena je u Kastavu nadomak Rijeke.
Kako je nastao Tinker Labs, što je potrebno za otvaranje franšize te zašto se vođenje jedne ovakve škole smatra dobrom poslovnom prilikom, otkriva Alan Mate Orlić, tvorac i vlasnik koncepta