S ćevabdžinicama u Europu
„Pink ćevabdžinice“ već duži niz godina razvijaju veleprodaju i distribuciji mesa i proizvoda od mesa, ali i franšizni lanac brze prehrane pod istim brandom. Idejni tvorci ove poslovne priče Milanko Marašević i Slobodan Lukić kažu da nisu niti sanjali u kojoj će se mjeri razviti njihovo poslovanje niti da će upite za franšizu dobivati i iz zemalja izvan Srbije. Stoga su posljednjih nekoliko godina radili na rebrandiranju svih franšiznih poslovnica te promovirali novi koncept „Pink ćevabdžinice“.
– Kada su upiti počeli stizati iz inozemstva, a šanse za dobivanje dozvole za izvoz mesa u zemlje EU postale veće, pristupili smo rebrandiranju cijelog sustava kako bismo imali autentičan brand – objašnjavaju poslovni partneri Lukić i Marašević.
Izgledi za širenje mreže izvan Srbije porasli su kad su s poslovnim partnerom, dobavljačem mesa i mesnih prerađevina, tvrtkom Mek-Motta iz Užica, osigurali sve dozvole za izvoz sirovina. – Tvrtka „Pink ćevabdžinice“, sa sjedištem u Kragujevcu, već je deset godina ekskluzivni prodavač mesa i mesnih prerađevina tvrtke Mek-Motta. Mi smo ekskluzivni prodavač ne samo u Srbiji, gdje opskrbljujemo ugostiteljske objekte i hotele, već i u inozemstvu. U prethodnom razdoblju, uz mnogo investicija, vremena i truda dobivene su sve neophodne dozvole za izvoz mesa u zemlje Europske unije. Prema našim saznanjima, prvi smo u Srbiji dobili dozvolu za izvoz ćevapa i pljeskavica na što smo jako ponosni jer smo po roštiljskom mesu postali i prepoznatljivi. Izvoz na mađarsko tržište, u tamošnje trgovinske lance, već smo dogovorili. Pregovaramo i s poslovnim ljudima iz Rumunjske koji se bave ugostiteljstvom i imaju svoj lanac Balkan grill, a u ožujku započinjemo pregovore za tržište Austrije – objašnjava Milanko Marašević.
Ovo je, međutim, kako sam kaže, samo prvi korak koji ih vodi i do „izvoza“ franšiznog sustava na inozemna tržišta. – Naš je krajnji cilj da s franšiznim konceptom ćevabdžinica izađemo na ta tržišta. Mislim da najveću šansu imamo u zemljama regije, zatim u Austriji, gdje živi mnogo iseljenika s Balkana. To, međutim, ne mora biti presudno, već su to naša predviđanja, a videt ćemo gdje će nas put odvesti – objašnjava Marašević.
Najviše upita za franšizu, dakako, dobivaju od poduzetnika iz Srbije, gdje je brand nastao, narastao i postao prepoznatljiv. – Naša je ideja da potaknemo obiteljski biznis te da našu franšizu uzmu obitelji koje bi na taj način uposlile svoje članove i živjele od toga. Prema našim podacima, najveći smo domaći lanac brze prehrane, opstajemo godinama, objekte imamo širom Srbije u manjim i većim mjestima i vjerujemo da će se mreža i nadalje širiti – kažu Marašević i Lukić.

pročitajte članke

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Najčitanije

„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.