Lako do restorana
Spomenutu „privlačnost“ ova dva izvorno latvijska franšizna koncepta duguju sretnoj kombinaciji inovativnosti i isplativosti. Za goste, ona se ogleda u načinu naručivanja, plaćanja i široj mogućnosti izbora, za vlasnike biznisa – u mogućnosti preciznog praćenja zaliha i naplate potrošenog.
Naime, kada uđe u jedan od Easy restorana, gost dobiva magnetsku karticu s virtualnim novcem, što mu omogućuje da sam toči piće s posebno dizajniranog zida s pićima. To znači da ne mora čekati na uslugu konobara, a za precizno odmjeravanje natočenog pića koristi se automatizirani sustav za doziranje i točenje. Gost, stoga, dobiva priliku natočiti pića onoliko koliko želi, pa bilo da je riječ o minimalnim količinama, tek za kušanje. – Natočena količina određuje cijenu, a gost plaća tek na kraju večeri – kaže direktor grupacije Peteris Ozols ističući da je samoposlužni zid s pićima i jedna od atrakcija Easy restorana.
U Easy Wine-u nudi se 60 različitih vina, u Easy Beer-u oko 200 vrsta piva. – Ovo je odlična prilika za goste koji žele, na primjer, kušati čašu nekog dobrog i skupog vina koje inače ne bi kupili, jer boca vina u prodavaonici može koštati i do 30 eura. S druge strane, s pozicije biznisa, teško je postići uspjeh ako prodajete isključivo skupa vina, jer većina ljudi pije vina iz srednje cjenovne kategorije. Mi smo napravili optimalnu ponudu – kaže Ozols.
Proces automatizacije ne ide na ruku samo potrošačima, nego i vlasnicima restorana – u ovom slučaju, budućim primateljima franšize. Osim što je neusporedivo brža, samoposluga smanjuje i potrebu za dodatnim osobljem, a podjednako je važno i to što se svaki mililitar natočenog pića precizno bilježi. Na taj način, kako smo već spomenuli, prate se količine zaliha i naplata potrošenog.
– Oba su koncepta dokazano održiva i profitabilna, nevezano za doba godine ili sezone najveće posjećenosti – kaže Ozols, dodajući da nije iznenađen što svakodnevno dobivaju mnogo upita za franšizu. Za poduzetnike koji se odluče za kupnju franšize, prednost je što su svi poslovni procesi pri vođenja restorana detaljno opisani i unijeti u operativni priručnik, pored toga što su razvijeni i testirani razni alati za potporu, kao i programi obuke za primatelje franšize.
U pokretanje Easy Wine ili Easy Beer restorana treba investirati oko 150.000 eura. Polovica tog iznosa odlazi na poslovni softver i svu potrebnu opremu za bar i kuhinju, a davatelj franšize kaže da partnerima nude i povoljniju opciju – davanje opreme na leasing. – U prosjeku, naši restorani počinju raditi "u plusu" nakon dva mjeseca poslovanja. Olakšavajuća je okolnost i to što su primatelji franšize u prva tri mjeseca oslobođeni obveze plaćanja franšizne naknade, tako da je ovo obično period za koji dostignu ciljanu zaradu – podsjeća Juris Roganovs, zadužen za razvoj franšizne mreže na međunarodnim tržištima.
Zbog atraktivnog koncepta te velikog interesa za franšizu, Roganovs očekuje da bi se u skorije vrijeme Easy Wine ili Easy Beer restorani mogli otvoriti u Pragu, Varšavi, Budimpešti, Rotterdamu, Oslu, Moskvi, Dubai, ali i Beogradu.

pročitajte članke

Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Kako je moguće voditi restoran a ne zaposliti mnogo ljudi? Otvorite Easy Beer ili Easy Wine – poručuje franšizni menadžer ovih gastro barova. U čemu je „tajna“?
Easy Beer i Easy Wine su jednostavni, inovativni i profitabilni koncepti - kaže Juris Roganovs, franšizni menadžer ovih ugostiteljskih franšiza iz Latvije. S kime bi podijelili tajnu uspjeha?
Najčitanije

Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.