Strast važnija od iskustva
Prva i osnovna, a svakako najinovativnija značajka restorana Easy Beer i Easy Wine jest mogućnost samoposluživanja. Gost, naime, na ulazu dobiva magnetsku karticu s virtualnim novcem, što mu omogućuje da sam sipa piće s posebno dizajniranog zida s pićima. Osim što ne mora čekati na uslugu konobara, gost može birati količinu pića koju će natočiti, koristeći veoma precizan automatizirani sustav za točenje i doziranje – na taj način dobiva priliku probati i neka od najskupocjenijih vina ili birati između 200 različitih vrsta piva. Za svako piće, međutim, osoblje restorana će gostu preporučiti odgovarajući obrok. Kompatibilnost hrane i pića stalno se testira, a vještine kuhara ovjenčane su Michelinovim zvjezdicama. Oba su koncepta, kako tvrde njihovi tvorci, dokazano održiva i profitabilna, a kako su došli do željenog formata te što će privući ljude koji razmišljaju o kupnji franšize ovih restorana, otkriva Juris Roganovs, zadužen za razvoj franšizne mreže na međunarodnim tržištima.
Kako se došlo do ovakvog modela restorana?
Osnivači koncepta su zapravo uspješni poslovni ljudi s međunarodnim iskustvom iz različitih industrija. Mnogo su putovali diljem svijeta, a zadnjih nekoliko godina posvetili su se proučavanju najboljih svjetskih restorana i barova. S dubokim razumijevanjem onoga što leži u srcu svih uspješnih koncepata, okupili su tim stručnjaka svjetske klase i stvorili Easy Beer i Easy Wine. Njihova je ideja da sve "klasične" značajke najboljih restorana, poput atmosfere, dobre hrane, brze usluge, spoje s najnovijim inovacijama u ugostiteljstvu i time naprave "restoran budućnosti". Dvije su godine radili na razvoju koncepta prije otvorenja prvog restorana u Latviji.
Koliko je vremena, pak, bilo potrebno za razvoj franšize?
Na razvoju franšiznog paketa radili smo oko godinu dana. Svi poslovni procesi detaljno su opisani i uključeni u Operativni priručnik. Razvijeni su i testirani razni alati za potporu i programi obuke za franšize.
Što Easy Beer i Easy Wine razlikuje od drugih brandova na tržištu?
Može se reći da se od drugih gastronomskih brandova razlikujemo po inovacijama, efektnom marketingu koji privlači različite tipove lojalnih gostiju te učinkovitom upravljanju troškovima, što znači i veći profit. Međutim, najvažnija stvar koja nas izdvaja od ostalih je činjenica da je poslovanje po našim načelima vrlo jednostavno, uzbudljivo i zabavno.
Tko je, po vašem mišljenju, idealan primatelj ove franšize?
Doista vjerujemo da su predanost i strast za poslom važniji za uspješnu suradnju od prethodnog znanja i iskustva u ovom području. Iskustvo je, naravno, velika prednost, ali mi, kao davatelji franšize, možemo pružiti sve alate i materijale potrebne za pokretanje i vođenje uspješnog poslovanja.
Isprva smo razmišljali reklamirati te predstaviti franšizu kroz jednu ciljanu, intenzivnu marketinšku kampanju, međutim, ispostavilo se da je najveći broj zainteresiranih poduzetnika "dolazio" spontano, iz samih restorana – i to su uglavnom bili gosti iz inozemstva. Mnogi su od njih već u fazi pronalaženja odgovarajućih lokala, tako da bi naše restorane, u neko skorije vrijeme, mogli dobiti Prag, Varšava, Budimpešta, Rotterdam, Oslo, Moskva, Beograd, pa i Dubai.
Za koliko bi vremena primatelj franšize mogao očekivati dobit?
U prosjeku, naši restorani počinju raditi "u plusu" nakon dva mjeseca poslovanja. Olakotna okolnost je da su franšize u prva tri mjeseca izuzete od obveze plaćanja franšiznih naknada, stoga je ovo obično razdoblje za postizanje ciljane zarade. Razdoblje oporavka obično traje od 14 do 30 mjeseci.
Što točno preporučuje ove franšize, koje su njihove najveće prednosti?
Mislim da trenutačno nudimo jedan od najboljih franšiznih sustava dostupnih na tržištu. Naš poslovni model ima stopu profitabilnosti višu od prosjeka, a entuzijazam s kojim smo ušli u razvoj ovog posla je neizmjeran. Vrlo smo predani ovome što radimo, stalno ulažemo u inovacije, koje će, naravno, biti dostupne i našim primateljima franšize. Zapravo, naši partneri mogu biti sigurni da će dobiti odgovarajuću potporu stručnog tima u bilo kojoj fazi poslovanja, jer je potpora primateljima franšize jedan od najvažnijih faktora uspjeha u svakom sustavu.
pročitajte članke
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Kao što im je i u samo ime „upisano“, Easy Beer i Easy Wine predstavljaju inovativne ugostiteljske koncepte koji „s lakoćom“ privlače klijente. Vlasnici kažu – i primatelje franšize.
Kako je moguće voditi restoran a ne zaposliti mnogo ljudi? Otvorite Easy Beer ili Easy Wine – poručuje franšizni menadžer ovih gastro barova. U čemu je „tajna“?
Najčitanije
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!