Dobitna kombinacija
Kada je odlučio otvoriti lokal u centru Novog Sada i postati primatelj MiniPani franšize, Mirko Curaković već je sve znao o ovom sustavu prodaje mini-peciva. Naime, prethodne četiri godine radio je kao menadžer u tvrtki koja je također bila primatelj ove franšize. Shvativši da je, kako kaže, riječ o dobrom poslu s izvrsnom organizacijom i ne tako velikim ulaganjima, odlučio je ući u poduzetništvo. Sada već radi 12 godina.
– Uspješno smo prošli sve etape suradnje. MiniPani je jako dobro ustrojen sustav s jasnim pravilima poslovanja i dobrim timom koji je uvijek na usluzi primatelju franšize, bilo da je riječ o potpori savjetom, marketingom, obuci –kaže Curakovic.
Na temelju prethodnog iskustva, Curaković kaže da franšizing doista olakšava poslovanje. Kao primatelj franšize, uvijek može zatražiti savjet, dobiti dobru marketinšku potporu, a usto raditi pod prepoznatljivim brandom, što je iznimno važno u ugostiteljstvu. – Većina ljudi ne voli eksperimentirati, osobito s hranom. Kada kupuju MiniPani proizvode, uvijek znaju što mogu očekivati, nema neugodnih iznenađenja – kaže Curaković.
Pored MiniPani peciva u njegovom Fruštuk baru u centru Novog Sada prodaju se i palačinke, sendviči i napici. MiniPani je, praktički, franšizni korner, ali s prodajom iz izloga. – Oko 60 posto prometa ostvaruje se prodajom MiniPani peciva, tako da je ovaj segment poslovanja izuzetno važan za nas. Međutim, da bismo mogli ostvariti još bolje rezultate, nudimo još nekoliko proizvoda – palačinke i sendviče, što se pokazalo odličnim rješenjem. U lokalu, koji radi od sedam do 22 sata u dvije smjene, zapošljavamo četiri radnice, a kada je gužva, i sam uskačem kao ispomoć – kaže Mirko Curakovic.
Mirko, međutim, ne očekuje da će mu kupci doći „na noge“, već se aktivno bavi prodajom. – Često kažem svojim radnicama da one samo trebaju raditi, a na meni je da im osiguram posao. To je moj stav. S druge strane, MiniPani franšiza ima pravila koja se moraju poštivati, a odnose se prije svega na način pečenja proizvoda, plaćanja naknada i slično. Što se tiče prodaje, imamo slobodu biti kreativni. Koristeći tu priliku, uspio sam razviti i uslugu cateringa te sada mnogo radimo i za dječje rođendane, tvrtke, razne manifestacije... Trudim se održati posao profitabilnim, te da prodaje raste – kaže Curaković.
MiniPani u tome uvelike pomaže tako što razvija nove proizvode, poboljšava kvalitetu i širi ponudu, ali i provodi marketinške kampanje. – Tržište je dinamično, zahtijeva stalnu promjenu. Dobro je da MiniPani prati trendove. Znamo da danas sve više ljudi govori o zdravoj prehrani, te tako MiniPani nudi voćne proizvode, gdje je voćni nadjev u prosjeku 70 posto. Potrošači to prepoznaju i cijene, a ovakva poslovna filozofija donosi korist i davatelju i primateljima franšize. Znog toga ovaj franšizni sustav i traje ovako dugo – kaže on.
Curaković ističe da je važno i što je davatelj franšize svoje proizvode učinio dostupnim velikom broju potrošača.
– MiniPani proizvode možete kupiti za onoliko novca koliko imate u džepu, bilo to pet ili deset kuna. Takva je cijenovna politika omogućila i nama, primateljima franšize, imati stalne kupce unatoč niskom standardu građana u Srbiji – kaže te dodaje: – Novac se možda ne može zaraditi preko noći, ali je zato ovo dugoročan i stabilan posao – zaključuje Curaković.
pročitajte članke
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Tko ima želju obogatiti lokalno gastro tržište i pokrenuti uspješan brand ribljeg street food restorana – od sada može uzeti franšizu koncepta Fish Delish. Kakva se prilika nudi franšiznim partnerima?
Najčitanije
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!