Za mogućnost izbora

U današnje vrijeme, kada se skoro na svakom uglu može pronaći pekara, kiosk s brzom hranom, slastičarnica ili restoran, nije lako pokrenuti koncept koji donosi nešto novo na tržište. Za takav poduhvat, potrebno je "sanjati i imati mnogo hrabrosti". Tako barem kažu sestre Roxana i Vilarina Petre iz Rumunjske, koje su se u jesen 2015. osmelile te u Bukureštu otvorile Bistro Raw Vegan – bistro sirove i veganske hrane. U posao su, kako kažu, ušle s mnogo entuzijazma i punog srca, spremne za "učenje u hodu". Što su postigle do sada, a što vide kao adut za budućnost, reći će nam Roxana Petre.
Što vas je potaknulo prihvatiti sirovu i vegansku prehranu?
Život je za nas dvije, sestre i prijateljice, protjecao predvidljivim, uobičajenim ritmom. Obje smo godinama radile u korporacijama, nismo imale vremena ni za što drugo, i poput većine, hranile se "u hodu", ne misleći mnogo o tome što jedemo. Sve dok se nisu javili određeni zdravstveni problemi... Tada smo odlučile promijeniti prehranu, počele smo istraživati i, eto, otkrile sirovu i vegansku hranu. Shvatile smo da ljepota ovakve prehrane nije samo u novim okusima, već i u dobrom osjećaju koji se, na naše iznenađenje, javio vrlo brzo.
Odmah smo pomislile da ovo iskustvo ne treba zadržati samo za sebe – i otvorile smo gastronomski kutak za sve ljubitelje sirove hrane. Nije bilo lako, ali nas je, izgleda, ta žarka želja dovela i do nekoliko pravih ljudi, te danas imamo mali, odabrani tim koji vjeruje u to što radimo...
Koje proizvode i usluge nudi Bistro Raw Vegan?
Neprestano radimo na poboljšanju ponude – svakodnevno razmjenjujemo ideje, isprobavamo nove kombinacije svježih namirnica, ali i unapređujemo recepte za koje mislimo da su već savršeni (smijeh). S nama zajedno rade i dvije "šefice" Roxana Solovastru i Viorica Sufragiu, dvije žene s najviše iskustva u pripremi prijesne i veganske hrane u Rumunjskoj. Joie de vivre, strast za novim okusima te kreativnost, to su sastojci koji idu u svaki naš obrok. I samo ono što nam se bezuvjetno svidi, izlazi pred naše mušterije.
Dakle, nudimo najširi mogući izbor sirovih veganskih jela – juhe, salate, pite, hladna predjela, tjestenine, peciva, sokove, kolače, a sve se to može naručiti online ili putem telefona. Obroci se pripremaju po narudžbi, kako bi bilo svježe i toplo kad se dostavi mušteriji. Uvijek imamo i "specijalitet dana", koji se nudi po povoljnoj cijeni. Drago nam je što naše specijalitete i kolače sve češće naručuju za rođendane i druge proslave, a hrana se može naručiti najmanje 24 sata prije događaja.
Pored toga što nudimo prijesne i veganske obroke, nudimo i varijante bez glutena, i po tome smo jedini na tržištu. Shvatili smo da je sve više ljudi s intolerancijom na gluten, te im znači ako mogu brzo i bez muke doći do zdravog obroka. Jela se mogu naručiti za najmanje pet dana, a imamo mušterije koje svakodnevno, već čitavu godinu, naručuju hranu kod nas.
Bistro Raw Vegan – fotograf Andrei Stama
Kako će se dalje razvijati koncept?
Za sada imamo online bistro te mali lokal u centru Bukurešta. Mušterije uglavnom obroke kupuju i nose sa sobom, jer je ovo prije svega take away koncept, ali, kao što sam spomenula, hranu dostavljamo i na kućnu adresu. Radimo sada na tome da se preselimo u veći prostor, koji bi imao i restoranski dio, s mjestima za sjedenje, jer bi na taj način stvorili "zaokružen" i inspirativan kutak za naše kupce.
Počeli ste razmišljati i o franšizi. Zašto ste se odlučili za ovaj model suradnje i razvoja?
Pošli smo od toga da, kada se odlučite hraniti zdravo, nemate previše izbora. Vjerujemo da ovakva vrsta odluke nije prolazan trend koji ćete prihvatiti danas, a odbaciti sutra, već način života koji usvajate za sebe, zbog sebe. Mi, stoga, želimo ponuditi izbor, pokazati da hrana može biti i ukusna i zdrava, ali ne samo stanovnicima Bukurešta, već ljudima diljem Rumunjske. Zato smo se i odlučili za davanje franšize. U prvoj bismo fazi željeli pronaći franšizne partnere u većim gradovima, poput Temišvara, Cluja, Brašova, Arada... No, ako bude zainteresiranih za Bukurešt, ne isključujemo ni tu mogućnost.
pročitajte članke

Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Tko ima želju obogatiti lokalno gastro tržište i pokrenuti uspješan brand ribljeg street food restorana – od sada može uzeti franšizu koncepta Fish Delish. Kakva se prilika nudi franšiznim partnerima?
Najčitanije

Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.