Zdrava, a brza hrana

Franšizni sustav Hot' Horse jedini je slovenski lanac brze hrane, specifičan po tome što je njen osnovni sastojak konjsko meso. Počeli su poslovati prije dva desetljeća, a trenutno imaju tri svoja prodajna mjesta. Moglo bi se reći da su sve ovo vrijeme upoznavali slovenske potrošače s prednostima prehrane od konjskog mesa koje slovi za jedno od najzdravijih – zbog čega je, na primjer, postalo i glavna namirnica sportaša. Hot' Horse je sada odlučio kroz franšizu svoje iskustvo podijeliti i s drugima. Koliko je konjsko meso zdravo i popularno u prehrani u zemljama regije, te gdje bi željeli ponuditi franšize, odgovara Matej Pogačnik, rukovoditelj franšiznog poslovanja u tvrtki Hot-Horse.
Koliko je konjsko meso zastupljeno u prehrani Slovenaca i što su Vaše procjene za zemlje regije u svezi s potrošnjom?
U Sloveniji je konjsko meso već dugo na tržištu i u početku prodaja nije išla sjajno. Prvi ozbiljan proizvođač konjskog mesa u Sloveniji bio je Matej Krušič, a počeo je raditi još 1977. godine. Danas u Sloveniji, međutim, postoje samo dva specijalizirana prerađivača konjskog mesa. U Srbiji i Hrvatskoj ova je vrsta mesa također već prisutna u određenoj mjeri.
Konjsko su meso ranije uglavnom koristili stariji potrošači, a mnogima nije bilo ni dostupno. Međutim, od kada se Hot' Horse pojavio na tržištu, burgeri od konjskog mesa postali su popularni među širom populacijom, posebno među mlađima. Naš način rada, radno vrijeme – 21 čas dnevno, sedam dana u tjednu, 364 dana godišnje – svježi obroci te specifičan okus, pridobili su mnoge, čak i skeptike. Potrošnja konjskog mesa danas nije više tabu tema. Takav je rezultat zahtijevao mnogo vremena, marketinga i pravilno uloženog novca. Najteže je promijeniti kulturu i običaje naroda, pod tim mislim i na prehranu. S druge strane, neki narodi radije prihvaćaju novine, dok su neki poput, na primjer, Engleza, veoma konzervativni kada je hrana u pitanju. Vjeruje se, međutim, da je ova regija dovoljno otvorena i da nema većih prepreka za popularizaciju korištenja ovog mesa.
Na tržištu, međutim, nema dovoljno konjskog mesa jer je uzgajanje izuzetno skupo, komplicirano i nije organizirano poput odgajanja ostale stoke. Također, obrada konjskog mesa poseban je izazov, te ga mnogi samo seku, dok su za obradu neophodni posebni uvjeti. Kod konjskog mesa, također, ima mnogo više otpada i razlika između žive mase i korisnog mesa mnogo je manja nego kod, primjerice, govedine, peradi, svinja. Sve navedeno utječe na to da konjsko meso nije široko rasprostranjeno te je i krajnja cijena viša.
Koliko je prehrana od konjskog mesa zdrava? Jesu li Hot' Horse proizvodi jednako zdravi, pošto je ipak riječ o lancu brze prehrane?
Hot' Horse se trudi ukazati na prednosti hrane od konjskog mesa te zagovara raznolikost u prehrani. Istina je da se naši klijenti brzo uslužuju, ali nikako na uštrb kvalitete. Uvijek se trudimo pratiti suvremene trendove pripreme hrane te se i na taj način prilagođavamo zdravoj prehrani. Danas se iz prehrane sve više izbaciju ugljikohidrati, šećer, gluten, a svi se naši proizvodi temelje na mesu i povrću, odnosno, proteinima i vlaknima.
Konjsko se meso u ljudskoj prehrani koristilo još u prapovijesno doba. Određeni podaci pokazuju da je prva mesara konjskog mesa otvorena krajem XIX stoljeća u Francuskoj. Stručnjaci navode da konjsko meso ima kvalitetnije proteine od ostalog mesa te da se u 100g mesa nalazi čak 20g proteina. Osim toga, posjeduje manje masti te je njegova konzumacija na neki način prevencija od kardiovaskularnih bolesti. Ujedno, konjsko je meso važan izvor vitamina i minerala i poznato je po visokom stupnju željeza i vitamina B12, ali i B3 i B6 koji su važni za metabolizam. Najveći proizvođači konjskog mesa danas su Kina, Kazahstan, Meksiko i Rusija.
Trenutačno radite na širenju lanca tako što ste ponudili franšizu. Gdje biste željeli pronaći primatelje franšize i hoće li franšiza biti dostupna samo u Sloveniji ili i u drugim zemljama regije?
Prve bismo franšize željeli otvoriti u Sloveniji zbog logistike i pravno-formalnih zahtjeva, a to bi bilo najjednostavnije i zbog potpore. Međutim, sustav je dobro osmišljen, stoga bismo franšizu mogli dati i u regiji.
pročitajte članke

Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Tko ima želju obogatiti lokalno gastro tržište i pokrenuti uspješan brand ribljeg street food restorana – od sada može uzeti franšizu koncepta Fish Delish. Kakva se prilika nudi franšiznim partnerima?
Najčitanije

Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.