Biznis na zdravoj dijeti

Aleksandra Rybak, direktorica franšiznog koncepta "Na Zdrowie"
Priprema zdravih, dijetalnih obroka i dostava na kućnu adresu pokazala se kao dobra poslovna ideja. Aleksandra Rybak je 2008. s malim, probranim timom, pokrenula pilot-projekt – dijetalni catering "Na Zdrowie", pružajući uslugu samo na teritoriju Gdanjska. Danas, "Na Zdrowie" ima podružnice u još dva grada, a nadaju se da će u budućnosti pokriti teritorij cijele Poljske. Zapravo, broj onih koji bi se zdravo hranili, te onih koji usljed zdravstvenih problema moraju paziti na prehranu – neprestano raste. Ovom je biznisu to otvorilo mnoga vrata. S porastom potražnje, pak, rodila se i potreba za razvojem franšize.
Čini se da trend povratka zdravom načinu života utječe i na sektor gastronomije...
Da, i mislim da je to val koji će nas tek zapljusnuti. Prvo je sa Zapada do nas došla moda brze prehrane. Sada, tas na vagi preteže na drugu stranu i do nas dopiru trendovi koji propagiraju zdrav način života i svijest o važnosti zdrave prehrane. Uostalom, ljudi se danas trude, i u privatnom i u profesionalnom životu, ostaviti što bolji dojam i svojim izgledom. Stoga, mi pripremamo obroke i za ljude koji žele izgubiti na težini, ali i za one koji nemaju takvu potrebu, no, koji se žele hraniti zdravo. Ponudu zato prilagođavamo potrebama klijenata, uzimajući u obzir i cilj koji žele postići, zdravstveno stanje ili ono što vole jesti. Na temelju razgovora i savjetovanja s našim nutricionistom, za klijenta se priprema dnevni meni od pet obroka koji se svakodnevno dostavlja na rečenu adresu, kod kuće ili na poslu.
Koliko franšiznih podružnica za sada imate?
U ovome trenutku imamo četiri franšize: dvije u Varšavi, jednu u Gdanjsku i jednu u Katowicama. Ova posljednja otvorena je ove godine. Nijedna od naših lokacija nije zatvorena. Moramo, međutim, priznati da potencijalni primatelji franšize vrlo oprezno ulaze u nove investicije. To je izravna posljedica ekonomske krize. Danas, ljudi koji žele ulagati u posao, mnogo duže razmišljaju prije nego odaberu koncept na koji će potrošiti novac. Ipak, nadamo se da ćemo sljedeće godine otvoriti najmanje pet novih franšiznih prodajnih mjesta.
U kojim je mjestima najisplativije otvoriti franšize?
Najatraktivniji su veliki gradovi s više od 100 tisuća stanovnika. Šansa za razvoj profitabilnog posla u takvim je mjestima vrlo velika. To, naravno, ne znači da smo isključili manje gradove. Centrala pomaže i sugerira što sve primatelj franšize može napraviti kako bi privukao klijente. A kako će zadovoljiti potrebe pojedinačnog kupca, to je, međutim, u rukama primatelja franšize.
Koliko je novca potrebno za pokretanje ovog franšiznog koncepta?
Ukupan iznos investicije za uređenje i opremanje prostora kreće se oko 11.600 eura, što je 50.000 zlota. Za ulaznu naknadu treba izdvojiti još oko 2.500 eura, a primatelj franšize ima i obvezu mjesečno plaćati redovitu naknadu, što iznosi 4% prihoda, i fiksne administrativne troškove u iznosu od 230 eura. Povrat investicije može se očekivati nakon 6 do 12 mjeseci poslovanja.
Izvor: Franchising.pl
pročitajte članke

Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Tko ima želju obogatiti lokalno gastro tržište i pokrenuti uspješan brand ribljeg street food restorana – od sada može uzeti franšizu koncepta Fish Delish. Kakva se prilika nudi franšiznim partnerima?
Najčitanije

Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.