Biznis na zdravoj dijeti

Aleksandra Rybak, direktorica franšiznog koncepta "Na Zdrowie"
Priprema zdravih, dijetalnih obroka i dostava na kućnu adresu pokazala se kao dobra poslovna ideja. Aleksandra Rybak je 2008. s malim, probranim timom, pokrenula pilot-projekt – dijetalni catering "Na Zdrowie", pružajući uslugu samo na teritoriju Gdanjska. Danas, "Na Zdrowie" ima podružnice u još dva grada, a nadaju se da će u budućnosti pokriti teritorij cijele Poljske. Zapravo, broj onih koji bi se zdravo hranili, te onih koji usljed zdravstvenih problema moraju paziti na prehranu – neprestano raste. Ovom je biznisu to otvorilo mnoga vrata. S porastom potražnje, pak, rodila se i potreba za razvojem franšize.
Čini se da trend povratka zdravom načinu života utječe i na sektor gastronomije...
Da, i mislim da je to val koji će nas tek zapljusnuti. Prvo je sa Zapada do nas došla moda brze prehrane. Sada, tas na vagi preteže na drugu stranu i do nas dopiru trendovi koji propagiraju zdrav način života i svijest o važnosti zdrave prehrane. Uostalom, ljudi se danas trude, i u privatnom i u profesionalnom životu, ostaviti što bolji dojam i svojim izgledom. Stoga, mi pripremamo obroke i za ljude koji žele izgubiti na težini, ali i za one koji nemaju takvu potrebu, no, koji se žele hraniti zdravo. Ponudu zato prilagođavamo potrebama klijenata, uzimajući u obzir i cilj koji žele postići, zdravstveno stanje ili ono što vole jesti. Na temelju razgovora i savjetovanja s našim nutricionistom, za klijenta se priprema dnevni meni od pet obroka koji se svakodnevno dostavlja na rečenu adresu, kod kuće ili na poslu.
Koliko franšiznih podružnica za sada imate?
U ovome trenutku imamo četiri franšize: dvije u Varšavi, jednu u Gdanjsku i jednu u Katowicama. Ova posljednja otvorena je ove godine. Nijedna od naših lokacija nije zatvorena. Moramo, međutim, priznati da potencijalni primatelji franšize vrlo oprezno ulaze u nove investicije. To je izravna posljedica ekonomske krize. Danas, ljudi koji žele ulagati u posao, mnogo duže razmišljaju prije nego odaberu koncept na koji će potrošiti novac. Ipak, nadamo se da ćemo sljedeće godine otvoriti najmanje pet novih franšiznih prodajnih mjesta.
U kojim je mjestima najisplativije otvoriti franšize?
Najatraktivniji su veliki gradovi s više od 100 tisuća stanovnika. Šansa za razvoj profitabilnog posla u takvim je mjestima vrlo velika. To, naravno, ne znači da smo isključili manje gradove. Centrala pomaže i sugerira što sve primatelj franšize može napraviti kako bi privukao klijente. A kako će zadovoljiti potrebe pojedinačnog kupca, to je, međutim, u rukama primatelja franšize.
Koliko je novca potrebno za pokretanje ovog franšiznog koncepta?
Ukupan iznos investicije za uređenje i opremanje prostora kreće se oko 11.600 eura, što je 50.000 zlota. Za ulaznu naknadu treba izdvojiti još oko 2.500 eura, a primatelj franšize ima i obvezu mjesečno plaćati redovitu naknadu, što iznosi 4% prihoda, i fiksne administrativne troškove u iznosu od 230 eura. Povrat investicije može se očekivati nakon 6 do 12 mjeseci poslovanja.
Izvor: Franchising.pl
pročitajte članke

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Najčitanije

Da je savjet prijatelja ponekad zlata vrijedan, reći će i Iztok Levac, mladi poduzetnik iz Slovenije koji je poslušao prijedlog prijatelja i počeo razmišljati o franšizi američkog fast-food lanca Subway.
Franšizni paket je suština franšiznog sustava, jer sadrži sve - kompletan poslovni koncept koji nudi davatelj franšize.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Nova franšizna jedinica samoposlužnih praonica rublja LG Laundry Lounge otvorena je u Kastavu nadomak Rijeke.
Kako je nastao Tinker Labs, što je potrebno za otvaranje franšize te zašto se vođenje jedne ovakve škole smatra dobrom poslovnom prilikom, otkriva Alan Mate Orlić, tvorac i vlasnik koncepta