Zaradi na jeftinoj kavi
– Sve je počelo na jednom od mojih putovanja po Izraelu – prisjeća se Avi Katz, osnivač Cofixa. – Svratili smo na bezinsku postaju kako bismo u trgovini kupili osvježenje. U džepu sam imao 50 šekela (oko 100 kuna). Naručio sam kavu i sendvič, a moj prijatelj ledenu kavu i pakiranje žvakaćih guma. No, kad smo dobili račun, morao sam se vratiti u auto po još novca... – priča Katz.
– U tom sam se trenutku zapitao zašto bi kava i sendvič morali toliko koštati! Netko tko je stalno na putu i ima želju popiti više od jedne šalice kave dnevno i, usto, pojesti mali obrok, morao bi potrošiti 2.500 šekela mjesečno (5.000 kuna) – kaže Katz.
Tako je 2013. godine osmislio i pokrenuo Cofix – lanac kafića koji će posluživati kvalitetnu kavu po vrlo povoljnim cijenama. Na domaćem su tržištu bili gotovo bez konkurencije te ne čudi što Cofix dnevno proda više od 150.000 šalica kave, i to kroz 350 kafića u Izraelu, Rusiji, Bjelorusiji i Poljskoj.
Šalica kave prvotno je koštala oko jedan dolar (oko 6,5 kuna), što je izazvalo pravu pometnju na tržištu, ali je tvrtki osiguralo vjerne kupce. Međutim, zbog rastućih troškova, tvrtka je 2017. morala povećati cijene kako bi ostala u igri. – Tijekom tih nekoliko godina, najamnine i plaće u Izraelu porasle su za 15%. Iznos minimalne plaće dva puta je mijenjan. Osim toga, porasle su i cijene osnovnih sirovina, pa je povećanje cijene proizvoda bio više nego opravdan potez. Napravili smo revoluciju i pritom nismo puno podigli cijene. One su i dalje ispod realne cijene proizvoda – objašnjava Katz.
U Cofixu je kava više nego dvostruko jeftinija od cijena glavnih konkurenata. Osim toga, lanac prodaje i druge proizvode – cijeđene sokove, shakeove, peciva, kolače, sendviče, salate, pastu... – također po cijenama koje su niže od prosjeka na tržištu.
I franšiza po pristupačnoj cijeni
Vođeni načelom „kvaliteta po pristupačnoj cijeni“, lanac se brzo proširio u Izraelu i Rusiju. Tvrtka je sada fokusirana na tržišta Istočne Europe te traži partnere koji dijele iste vrijednosti kada su kafići u pitanju – od cijene i kvalitete proizvoda do izgleda i uređenja prostora.
Ime, ponuda i jednostavna crno-bijela estetika pomogli su Cofixu postati vrlo prepoznatljiv brand. U tvrtki ističu da su razvili poslovni model otporan na krizu, a koji se temelji na osnovnom načelu – kvalitetna ponuda po pristupačnim cijenama. Za investitore i primatelje franšize, dostupan je širok izbor fleksibilnih formata, kao i model fiksnih cijena koji dolazi sa sveobuhvatnom poslovnom podrškom tvrtke Cofix Group. Poznato je da tvrtka nudi popust novim franšiznim partnerima.
Podrška primateljima franšize
- Stalna stručna podrška i pomoć „na terenu“
- Sustav nadzora
- Suvremena IT rješenja
- Marketing na društvenim mrežama
- Izrada programa lojalnosti i aplikacije za mobitele (Apple, Android)
Osnovni zahtjevi sustava
Kriteriji za kandidata:
- Nije potrebno iskustvo u ugostiteljskoj djelatnosti
- Kandidat treba njegovati međusobno poštovanje, disciplinu te razumjeti osnovna pravila poslovanja
Kriteriji za otvaranje kafića:
- Istaknuta lokacija u centralnim gradskim zonama
- Prednja strana lokala okrenuta prema ulici ili na uglu
- Površina lokala od 30 do 250 m2
- Minimalna širina lokala 3,7m
Očekivani iznos investicija
Za otvaranje kafića pod franšizom Cofixa potrebno je između 35.000 i 65.000 eura. Točan iznos ovisi o veličini prostora te koliko je potrebno rada kako bi se prilagodio pružanju ugostiteljskih usluga. Obično je to oko 45.000 eura.
- Investicija – od 35.000 eura
- Ulazna franšizna naknada – 6.500 eura
- Marketing – 2% prometa
- Mjesečna franšizna naknada – 6% prometa
pročitajte članke
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
„Ako želite biti najbolji, potrebna vam je najviša razina znanja i prakse“, kaže Crina Ciocian, partnerka i direktorica poslovnog razvoja u lancu kafeterija Meron
Tko ima želju obogatiti lokalno gastro tržište i pokrenuti uspješan brand ribljeg street food restorana – od sada može uzeti franšizu koncepta Fish Delish. Kakva se prilika nudi franšiznim partnerima?
Najčitanije
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!