Širenje znanja bez granica
Protekla godina donijela je značajne uspjehe za edukativni sistem „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“. Produženi su ugovori o master franšizi, kao i saradnja sa pojedinačnim franšizerima u Sjevernoj Makedoniji, koji već više od pet godina ostvaruju uspješne rezultate. Ovaj kontinuirani uspjeh predstavlja potvrdu kvaliteta i održivosti franšiznog modela, smatra Miroslav Samardžić, jedan od osnivača i vlasnika koncepta „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“.
Pored toga, sistem se priprema za dalje širenje – u toku su pripreme za otvaranje šest novih franšiznih poslovnica koje će početi s radom u septembru, i to u: Sloveniji (Celje), Hrvatskoj (Rijeka), Srbiji (Negotin), Bosni i Hercegovini (Bijeljina) i Sjevernoj Makedoniji (Skoplje – Kisela Voda i Aerodrom). – To nas čini izuzetno ponosnim i predstavlja garanciju kvaliteta i održivosti našeg franšiznog sistema – ističe Samardžić.
Činjenica da postojeći primaoci franšize rado produžavaju ugovore govori o održivosti i stabilnosti poslovanja. – Vjerujemo da su naši franšizeri zadovoljni jer imaju stabilan i profitabilan posao u kojem uživaju, a koji istovremeno ima jasnu misiju i doprinosi zajednici u kojoj žive i rade – kaže Samardžić.
Novi franšizeri su sve više motivirani rastućom potrebom tržišta za tehnikama koje se primjenjuju u ovim školama.
– Sposobnost učenja i usvajanja novih znanja – learnability – postaje jedna od najvažnijih vještina na globalnom nivou – kaže naš sagovornik. – Danas je veoma teško dijete pripremiti za život konkretnim vještinama koje će moći da primjenjuje u budućnosti, jer se tržište rada i potrebe stalno i dinamično mijenjaju. Upravo zato, sposobnost učenja biće ključna vještina za savladavanje izazova budućnosti. Klasično obrazovanje sve teže uspijeva da odgovori na takve zahtjeve savremenog društva – objašnjava Samardžić.
Uprkos velikom broju franšiznih jedinica, ne dolazi do zasićenja tržišta jer se posebna pažnja posvećuje upravo tome. – Naš poslovni model zasnovan je na principu „jedna opština/grad – jedna franšizna jedinica“, osim u većim gradovima poput Beograda, Zagreba i Skoplja. Na taj način, svaki franšizer ima teritorijalnu ekskluzivu i postaje jedini ovlašteni predstavnik našeg sistema na teritoriji definisanoj franšiznim ugovorom. Gotovo da u svakoj opštini ili gradu gdje još nemamo poslovnicu postoji prostor za dalje širenje – ističe Samardžić.
Planovi za narednu godinu su ambiciozni, kako kada je riječ o daljem širenju franšizne mreže na području cijelog regiona, tako i u pogledu unapređenja sadržaja i ponude. – Bosna i Hercegovina nam je trenutno u fokusu, s obzirom na to da smo na tom tržištu dosad bili najmanje prisutni. Paralelno s tim, nastavljamo sa stalnim razvojem programskih sadržaja i prilagođavanjem tržišnim zahtjevima. Planirano je i uvođenje savremenih elektronskih učila, kao i organizacija takmičenja u brzini čitanja, stepenu razumijevanja i pamćenja pročitanog teksta – kaže Miroslav Samardžić.
Još uvijek može „još“
Na tržištu Sjeverne Makedonije, gdje je „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ prisutna od 2020. godine, trenutno djeluje devet centara. – Sada ulazimo u šestu godinu saradnje. Iza nas su sve poteškoće, izazovi, pandemija, kako bismo ove godine imali vjerne roditelje i djecu koji su naš najveći hodajući marketing i motivacija za JOŠ – kaže Canka Velkova, zadužena za razvoj ove franšize u Sjevernoj Makedoniji.
Shodno tome, „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ nastavlja sa širenjem na ovom tržištu. Planirano je otvaranje novih centara u većim gradovima širom zemlje, što predstavlja još jedan korak ka ostvarivanju misije – pomoći djeci nove generacije da steknu ključne vještine za budućnost. – Naši postojeći franšizeri su motivisani, humani, vizionari, i upravo takve ljude tražimo i primamo u svoju franšiznu porodicu – naglašava Velkova.
Iako je Sjeverna Makedonija malo tržište, interes za edukativne centre poput ovog i dalje je veliki. Uprkos brojnim franšiznim centrima, Velkova smatra da nijedan ne nudi jedinstven koncept kao što je to koncept „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“, što ih izdvaja i privlači sve veći broj polaznika i franšizera.
– Naš cilj nije samo lokalni uspjeh, već i povezivanje djece iz različitih zemalja kroz zajedničke aktivnosti. Nadamo se da ćemo uskoro organizovati festival takmičenja za djecu u Sjevernoj Makedoniji, gdje će se naši mališani družiti i motivisati sa vršnjacima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije i drugih zemalja u kojima je naš sistem prisutan. Taj događaj biće snažan podsticaj i inspiracija i za djecu i za buduće članove naših centara, jer zajedno gradimo zajednicu koja podržava razvoj i napredak djece nove generacije – kaže Velkova.

pročitajte članke

„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od rijetkih regionalnih franšiznih sustava sa zavidnim brojem primatelja franšize koji vode dvije ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i što to govori o samom franšiznom sustavu?
U ožujku 2021. Timea Kiss potpisala je ugovor o master franšizi i obvezala se razviti mrežu „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ u Mađarskoj.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ predstavila je svoj novi obrazovni program. Osim polaznika, koristi od ove novine trebali bi osjetiti i sami primatelji franšize.
Franšize iz oblasti edukacije djece nastavile su širiti svoje mreže i tokom pandemije. Nekoliko sistema je potpisalo franšizne ugovore i započelo poslovanje i u zemljama ove regije.
Osim što je ove godine uvela novi edukativni program za školarce, „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ planira proširiti franšiznu mrežu na još dva tržišta.
Najčitanije

New York bagel sa sarajevskom dušom: kako je jedan bračni par pokrenuo hit biznis i sada nudi franšizu svima koji žele autentičan brend u svom gradu.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Minela Bašić je oduvijek voljela raditi s djecom, a kako je nedavno postala dio Jumping Clay franšizne obitelji – ta joj se želja i ispunila.
Zainteresirani ste za pokretanje novog posla? Razmišljate o kupnji franšize? No, mnogo toga je nepoznato, te vas ta pomisao pomalo i plaši? Pokušajte ovako: popunite poznati australski test ispod – možda vam pomogne doći do odgovora je li franšizing za vas!