Što se sprema u „Školi brzog čitanja“?

Otvoreni za nove partnere
Otvoreni za nove partnere / „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ namjerava razviti franšiznu mrežu i na tržištima Rumunjske i Mađarske
Srijeda
28.10.2020
Osim što je ove godine uvela novi edukativni program za školarce, „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ planira proširiti franšiznu mrežu na još dva tržišta.
 

Franšizna mreža „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ posljednjih se godina intenzivno razvija u Srbiji, Crnoj Gori, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Sloveniji i Sjevernoj Makedoniji. Trenutno na 50 lokacija više od 2.000 djece pohađa programe ove „Škole“, svladavajući jedinstvene tehnike brzog čitanja, učenja i pamćenja. Iz sjedišta ovog franšiznog sustava, pak, potvrđuju da se širenje mreže nastavlja te da planiraju ući na dva nova tržišta.

Prema planu i ciljevima koje smo si postavili, sljedeći nam je korak pronaći adekvatne suradnike u preostalim zemljama Balkana, prije svega u Rumunjskoj i Mađarskoj – kaže Miroslav Samardžić, jedan od tvoraca i vlasnika koncepta „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“.

To su tržišta s velikim potencijalom i zato vjerujemo da će poslovni model „Škole brzog čitanja“, kao i njezini edukativni programi, brzo privući i nove franšizne partnere i nove polaznike – kaže Samardžić.

Prema već provjerenom modelu proširenja, „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ također će za tržišta Rumunjske i Mađarske tražiti primatelje master franšize. – Kao i do sada, primatelj master franšize preuzet će sve obveze povezane s razvojem i upravljanjem franšiznom mrežom na teritoriju definiranom ugovorom. Naravno, ne bez naše podrške. Novim ćemo partnerima pružiti kompletan pravni, edukativni i marketinški materijal potreban za izvođenje nastave i promociju „Škole“, dok će oni imati obvezu prevesti te materijale, odnosno, prilagoditi ih lokalnom govornom području – objašnjava Samardžić što će biti neke od osnovnih dužnosti budućih „mastera“.

Novi program za najmlađe školarce

Programi „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ do sada su bili namijenjeni uglavnom odraslima i djeci školske dobi. Točnije, da bi se dijete moglo upisati u ovu „Školu“, moralo je ići barem u 3. razred osnovne škole te znati tečno čitati kako bi uopće moglo savladati napredne tehnike čitanja. – Međutim, sve češće susrećemo roditelje koji s dozom zabrinutosti govore o poteškoćama s kojima se njihovo dijete susreće u prvim razredima osnovne škole – ističe Samardžić. – Zbog toga smo razvili i od siječnja 2020. u naše škole uveli potpuno novi program „Mudro učenje – od prvog koraka“, namijenjen isključivo učenicima prvog i drugog razreda osnovne škole – kaže on.

Glavni je cilj ovog programa, objašnjava Samardžić, poticanje razvojnih sposobnosti djece u dobi od šest do devet godina, kao i lakše svladavanje školskih vještina na početku osnovne škole poput: čitanja, pisanja, računanja, organizacije i izdvajanja važnih elemenata iz gradiva. – Kroz pozitivne interakcije i zanimljive igrolike aktivnosti, djeca na ovom tečaju aktiviraju svoje potencijale i podižu samopouzdanje – kaže Samardžić.

Dobrobit i za partnere

Svaka novina koja dolazi iz centrale franšiznog sustava, u pravilu je „dizajnirana“ tako da poboljša i pozitivno utječe na poslovanje svih postojećih primatelja franšize. Tako je i u ovom slučaju, potvrđuje Samardžić. – Novim programom ciljna skupina potencijalnih polaznika bit će neusporedivo šira, stoga će naši primatelji franšize moći računati i na povećanje broja učenika u svojim „Školama brzog čitanja“ – ukazuje Samardžić na dodatni potencijal.

A da će potražnja za ovakvim edukativnim programima rasti, možda najbolje svjedoči iskustvo s početka pandemije koronavirusa. – Kriza je pokazala koliko je znanje, zapravo, važno. Naime, kada su tijekom prvog vala epidemije uvedene mjere karantene te škole ostale bez učenika, nastava se gotovo preko noći preselila na TV i internetske platforme. Ovaj prijelaz nije bio lak ni djeci ni učiteljima. Ispostavilo se, međutim, da su naši učenici, djeca koja su pohađala naše programe i koja poznaju tehnike brzog čitanja, tehnike učenja i tehnike pamćenja, imala veći kapacitet za učenje, pa su lako prevladali ove probleme, dok drugima, nažalost, možda i nije bilo tako – podsjeća Samardžić.

Vrijeme u kojem živimo donosi sve više izazova, a to rađa potrebu za prilagodbom. Samo oni pojedinci koji budu imali visok kapacitet za učenje moći će odgovoriti na vrijeme koje je pred nama. A to su, zapravo, naši polaznici – ističe Samardžić i dodaje da bi, između ostalog, i ova činjenica mogla biti dobar pokazatelj atraktivnosti koncepta te jedan od razloga zašto bi neki budući partneri trebali razmisliti o uzimanju franšize i otvaranju „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.

Prvi koraci do mudrog učenja

U fokusu programa „Mudro učenje – od prvog koraka“ su učenici u dobi od 6 do 9 godina – kod kojih se potiče psihomotorni razvoj kroz aktivnosti koje, osim razvoja intelektualnih kapaciteta, za cilj imaju i harmonizaciju općeg razvoja kroz pokret.

Budući da sposobnost realizacije psihomotornih aktivnosti izrazito korelira s intelektualnom zrelošću, psihomotorne aktivnosti imaju za cilj da, na jednoj strani, stabiliziraju vezu između oka i ruke, razmišljanja i govora, pažnje i ritma te osvjeste doživljaj tjelesne cjelovitosti, a na drugoj – ubrzaju savladavanje vještine izražavanja, čitanja, pisanja, računanja...

Program uključuje vježbe za razvoj preciznog hvata, koordinacije oko-ruka, pravilnog držanja olovke te aktivnosti za uvježbavanje samog čina pisanja.

Audio–vizualna diskriminacija razvija kapacitete potrebne u školi – na razini selekcije bitnog od nebitnog, sortiranja i rangiranja informacija, organiziranja zadataka i zahtjeva na polju onoga što se vidi i čuje. Razvoj audio–vizualnog pamćenja djeci pomaže u boljem praćenju edukativnih zahtjeva te djelotvornijem i usmjerenijem razmišljanju i zaključivanju. Za čitko pisanje i crtanje djeci je potrebna i dobra vizualna percepcija uz preciznu kontrolu malih mišićnih skupina (fina motorika), sposobnost prostorne organizacije i mogućnost praćenja sekvenci i struktura.

Zbog slabljenja jezičnog fonda među mlađim generacijama, program je usmjeren i na razvoj jezika i govora. Jedan dio aktivnosti tijekom tečaja proširuje vokabular kod djece, razvija sposobnost organiziranja gradiva i, općenito, podiže razinu izražavanja vlastitog razmišljanja i stečenog znanja.

Kroz pričanje priča uz pomoć slika, djeca se uvode u svijet mašte, razvijajući – osim jezika i govora – i empatiju, i opću sposobnost pozitivnog emocionalnog reagiranja.

Naklonost matematici i brojevima gradi se kroz igrolike aktivnosti ispunjene natjecateljskim duhom i pozitivnom atmosferom. Izgradnja „matematičkog samopouzdanja“ kod djece dovest će do smanjivanja treme, do boljeg logičko-matematičkog mišljenja, funkcionalnijeg zaključivanja, lakšeg, bržeg, odnosno – refleksnog računanja.

Potičući općenito – na raznim razinama – njihovo školsko postignuće, ovaj program ima visok potencijal da kod djece podigne vjerovatnoću karijerne uspješnosti u kasnijem životu – tako što ih priprema da ranije i lakše savladavaju vještine ektremno brzog čitanja, djelotvornog pamćenja i lakšeg prezentiranja gradiva uopće, a potom da sve te sposobnosti, koje su sve važnije u svijetu poslovanja – kasnije samostalno razvijaju.


Popularno na forumu