Kad matematika postane zabavna
Profesorica matematike Sarah Vuković otvorila je međunarodnu školu za intelektualni razvoj djece „Malac Genijalac“ u Šibeniku, a potom zajedno s prijateljicom i škole u Zagrebu i Dubrovniku. Već tri godine uspješno posluje u ovim gradovima, a 2021. postala je i primatelj master franšize za cijelu Hrvatsku.
Profesorica ste matematike, a odustali ste od rada u državnim školama i odlučili otvoriti svoju vlastitu – zašto baš „Malac Genijalac“?
Nakon završenog studija matematike prirodno je i očekivano bilo zaposlenje u državnoj školi. Radila sam i u osnovnoj i u srednjoj školi, no vrlo brzo sam shvatila da to nije za mene. Uvijek sam imala svoja maštanja, ali i jasne vizualizacije onoga što želim za sebe, od toga kakvom se vrstom posla želim baviti, kakve poslovne odnose želim, za koje gradove želim biti poslovno vezana, kako mi izgleda radno vrijeme pa sve do toga kakav pogled želim iz ureda. Često mi moji najbliži kažu da puno maštam, ali danas tvrdim da me upravo to maštanje dovelo do toga da mogu reći da se zaista bavim onime čime želim i da volim svoj posao.
Kad sam otkrila školu „Malac Genijalac“, prepoznala sam kvalitetu onoga što nudi i u cijeloj toj priči moja je vizualizacija bila jasna kao dan. Onog trena kad sam odlučila otvoriti školu u Šibeniku, mnogo je ljudi bilo skeptično i nije vjerovalo da se takvi inovativni programi mogu razvijati i kod nas, no prevarili su se jer škola u Šibeniku, primjerice, danas broji 140 učenika.
U kojim sve gradovima postoji „Malac Genijalac“?
Postoji u 15 zemalja, na više od 200 lokacija, dok u Hrvatskoj trenutno postoji 13 škola u 12 gradova, no gotovo svaki upisni rok otvaraju se nove škole na novim lokacijama.
Vi ste master franšizer za Hrvatsku. Što to znači za Vas, a što za buduće kupce ove franšize?
Franšizno poslovanje uređeno je tako da vlasnik franšize za svaku državu ili regiju u kojoj je proširio svoje poslovanje imenuje master franšizera koji onda ima ulogu širiti mrežu na tom području. Budući kupci franšize kroz sve pregovore i daljnje radnje oko kupnje, otvaranje škole, ali i cjelokupnog poslovanja u budućnosti, realiziraju izravno sa mnom uz neposrednu konstantnu podršku centrale, odnosno, samog vlasnika franšize.
Kako izgleda proces kupnje franšize „Malac Genijalac“ i postoje li određeni uvjeti za realizaciju toga?
Sam proces je jednostavan, zainteresirani kupac nas kontaktira, a nakon odrađenih sastanaka, kupac dobije franšiznu ponudu. Ukoliko uvjeti odgovaraju i jednoj i drugoj strani, utoliko se potpisuje ugovor i kreće se u realizaciju otvaranja nove škole.
No, uvjeti koje kupac mora zadovoljiti kako bi bio zadovoljavajući kandidat za kupnju franšize su ipak nešto kompleksniji. U kontekstu samog budućeg poslovnog odnosa ipak se ne može zanemariti ni osobni dojam osobe, jer ulaskom u franšizni sustav kupac postaje partner, kolega i prijatelj – stoga pažljivo biramo naše buduće suradnike. Ono što je jasno i precizno što se uvjeta tiče jest da primatelj franšize mora biti više ili visoke stručne spreme, ne nužno iz područja obrazovanja, ali zaposlenici koji će biti predavači obavezno moraju imati zvanja iz područja obrazovanja, odnosno, to moraju biti odgojitelji, učitelji, nastavnici, profesori, pedagozi, psiholozi i slično.
Sad već postoji mnogo franšiza iz područja obrazovanja, čime se ističite od konkurencije?
Škola „Malac Genijalac“ nema konkurenciju! Programi koje mi provodimo u našoj školi jednostavno su najbolji na svijetu i to je sasvim dovoljno za naš iskorak iz mase ostalih sličnih programa koje nude neke druge škole.
Vi ste kao matematičar upoznati s tim koliko je matematika bitan predmet u školi, a ujedno je jedan od najomraženijih. Kako se vaši polaznici nose s matematikom?
Da, matematika je većini najomraženiji predmet u školi, a zaista je jedan od najbitnijih. Zašto je to tako? Odgovor je zapravo jednostavan – matematika je egzaktna i precizna znanost, gradivo se nastavlja i nadograđuje i nemoguće je preskočiti nešto pa onda učiti nešto novo, predznanje je upravo nužno. Kako gradivo matematike teče, tako se konstantno traži predznanje i u tom kontekstu nema mjesta za „rupe“. Problem nastaje u ranom periodu života, kad djeca još ne idu u školu. Često sami roditelji imaju averziju prema matematici pa zauzmu stav ili da je dijete mora učiti pošto-poto i kad za to razvojno možda nije spremno, ili pak zauzmu stav: „Šta će ti? Ni meni nije trebala.“
Međutim, jedna je stvar od krucijalne važnosti, a to ječinjenica da je matematika prirodna znanost i da kod djeteta razvija znatiželju i težnju da je razumije. To je taj ključni moment u poučavanju matematike, prilika da se djetetu matematika približi na što prirodniji način, a kako dijete raste i kako kasnije u školi uči već kompleksne matematičke lekcije, neophodno je da dijete ima razvijeno logičko razmišljanje, vizualizaciju, pažnju i koncentraciju. Programi u školi „Malac Genijalac“ namijenjeni su razvoju svih navedenih sposobnosti i vještina. Pokazalo se da djeca koja pohađaju „Malac Genijalac“ lakše usvajaju kako matematičko gradivo, tako i gradivo drugih predmeta, baš zbog toga što razvijaju svoje kognitivne sposobnosti na vrijeme, još kad je dječji mozak najpodložniji stvaranju neuronskih veza, a što ih je više, to se mozak bolje razvija.
Što biste savjetovali onima koji se žele upustiti u privatni posao ovakve vrste?
Savjetovala bih da razmisle o vrsti posla kojom se žele baviti, a onda da pronađu adekvatno franšizno poslovanje.
Franšizno poslovanje predstavlja mogućnost neovisnog privatnog posla, to je prilika za, kako naši ljudi kažu, „biti sam sebi šef“, no ujedno nudi do detalja razrađeno cijelo poslovanje, što daje sigurnost onima koji i nisu baš voljni ulaziti u velike rizike, a voljeli bi se okušati u privatnim vodama.
Zašto kupiti franšizu „Malac Genijalac“?– Ukoliko postajete primatelji franšize, utoliko postajete partneri i prijatelji, a financijski ste neovisni. Ideja je ove franšize da se zajedničkim snagama razvija velika i čvrsta mreža u kojoj nema mjesta za poslovne neuspjehe. Želimo da naši partneri budu odvažni i ambiciozni, a istovremeno dovoljno skromni da uživaju u čarima posla koje ova franšiza nudi. Kroz školu „Malac Genijalac“ omogućeno je uspješno graditi karijeru, kako u menadžmentu, tako i u obrazovnom dijelu poslovanja. Mi slušamo, uvažavamo i dozvoljavamo da naše kolege svojim inovacijama, sugestijama i idejama pridonesu razvoju i boljitku naše obitelji – poručuje Sarah Vuković. |
pročitajte članke
U franšiznom sustavu Edukido većina primatelja franšize su žene. Zašto je to tako?
Dobro ustrojeni franšizni sustavi nastoje konstantno uvoditi inovacije koje će unaprijediti i olakšati poslovanje franšiznim partnerima. Što je aktualno u obrazovnom sustavu Maple Bear?
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od rijetkih regionalnih franšiznih sustava sa zavidnim brojem primatelja franšize koji vode dvije ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i što to govori o samom franšiznom sustavu?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Najčitanije
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna prilično je uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele ostati konkurentni, traži se, prije svega, originalnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!