Širenje znanja bez granica
Protekla godina donijela je značajne uspjehe za edukativni sistem „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“. Produženi su ugovori o master franšizi, kao i saradnja sa pojedinačnim franšizerima u Sjevernoj Makedoniji, koji već više od pet godina ostvaruju uspješne rezultate. Ovaj kontinuirani uspjeh predstavlja potvrdu kvaliteta i održivosti franšiznog modela, smatra Miroslav Samardžić, jedan od osnivača i vlasnika koncepta „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“.
Pored toga, sistem se priprema za dalje širenje – u toku su pripreme za otvaranje šest novih franšiznih poslovnica koje će početi s radom u septembru, i to u: Sloveniji (Celje), Hrvatskoj (Rijeka), Srbiji (Negotin), Bosni i Hercegovini (Bijeljina) i Sjevernoj Makedoniji (Skoplje – Kisela Voda i Aerodrom). – To nas čini izuzetno ponosnim i predstavlja garanciju kvaliteta i održivosti našeg franšiznog sistema – ističe Samardžić.
Činjenica da postojeći primaoci franšize rado produžavaju ugovore govori o održivosti i stabilnosti poslovanja. – Vjerujemo da su naši franšizeri zadovoljni jer imaju stabilan i profitabilan posao u kojem uživaju, a koji istovremeno ima jasnu misiju i doprinosi zajednici u kojoj žive i rade – kaže Samardžić.
Novi franšizeri su sve više motivirani rastućom potrebom tržišta za tehnikama koje se primjenjuju u ovim školama.
– Sposobnost učenja i usvajanja novih znanja – learnability – postaje jedna od najvažnijih vještina na globalnom nivou – kaže naš sagovornik. – Danas je veoma teško dijete pripremiti za život konkretnim vještinama koje će moći da primjenjuje u budućnosti, jer se tržište rada i potrebe stalno i dinamično mijenjaju. Upravo zato, sposobnost učenja biće ključna vještina za savladavanje izazova budućnosti. Klasično obrazovanje sve teže uspijeva da odgovori na takve zahtjeve savremenog društva – objašnjava Samardžić.
Uprkos velikom broju franšiznih jedinica, ne dolazi do zasićenja tržišta jer se posebna pažnja posvećuje upravo tome. – Naš poslovni model zasnovan je na principu „jedna opština/grad – jedna franšizna jedinica“, osim u većim gradovima poput Beograda, Zagreba i Skoplja. Na taj način, svaki franšizer ima teritorijalnu ekskluzivu i postaje jedini ovlašteni predstavnik našeg sistema na teritoriji definisanoj franšiznim ugovorom. Gotovo da u svakoj opštini ili gradu gdje još nemamo poslovnicu postoji prostor za dalje širenje – ističe Samardžić.
Planovi za narednu godinu su ambiciozni, kako kada je riječ o daljem širenju franšizne mreže na području cijelog regiona, tako i u pogledu unapređenja sadržaja i ponude. – Bosna i Hercegovina nam je trenutno u fokusu, s obzirom na to da smo na tom tržištu dosad bili najmanje prisutni. Paralelno s tim, nastavljamo sa stalnim razvojem programskih sadržaja i prilagođavanjem tržišnim zahtjevima. Planirano je i uvođenje savremenih elektronskih učila, kao i organizacija takmičenja u brzini čitanja, stepenu razumijevanja i pamćenja pročitanog teksta – kaže Miroslav Samardžić.
Još uvijek može „još“
Na tržištu Sjeverne Makedonije, gdje je „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ prisutna od 2020. godine, trenutno djeluje devet centara. – Sada ulazimo u šestu godinu saradnje. Iza nas su sve poteškoće, izazovi, pandemija, kako bismo ove godine imali vjerne roditelje i djecu koji su naš najveći hodajući marketing i motivacija za JOŠ – kaže Canka Velkova, zadužena za razvoj ove franšize u Sjevernoj Makedoniji.
Shodno tome, „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ nastavlja sa širenjem na ovom tržištu. Planirano je otvaranje novih centara u većim gradovima širom zemlje, što predstavlja još jedan korak ka ostvarivanju misije – pomoći djeci nove generacije da steknu ključne vještine za budućnost. – Naši postojeći franšizeri su motivisani, humani, vizionari, i upravo takve ljude tražimo i primamo u svoju franšiznu porodicu – naglašava Velkova.
Iako je Sjeverna Makedonija malo tržište, interes za edukativne centre poput ovog i dalje je veliki. Uprkos brojnim franšiznim centrima, Velkova smatra da nijedan ne nudi jedinstven koncept kao što je to koncept „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“, što ih izdvaja i privlači sve veći broj polaznika i franšizera.
– Naš cilj nije samo lokalni uspjeh, već i povezivanje djece iz različitih zemalja kroz zajedničke aktivnosti. Nadamo se da ćemo uskoro organizovati festival takmičenja za djecu u Sjevernoj Makedoniji, gdje će se naši mališani družiti i motivisati sa vršnjacima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije i drugih zemalja u kojima je naš sistem prisutan. Taj događaj biće snažan podsticaj i inspiracija i za djecu i za buduće članove naših centara, jer zajedno gradimo zajednicu koja podržava razvoj i napredak djece nove generacije – kaže Velkova.

pročitajte članke

„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od rijetkih regionalnih franšiznih sustava sa zavidnim brojem primatelja franšize koji vode dvije ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i što to govori o samom franšiznom sustavu?
U ožujku 2021. Timea Kiss potpisala je ugovor o master franšizi i obvezala se razviti mrežu „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ u Mađarskoj.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ predstavila je svoj novi obrazovni program. Osim polaznika, koristi od ove novine trebali bi osjetiti i sami primatelji franšize.
Franšize iz oblasti edukacije djece nastavile su širiti svoje mreže i tokom pandemije. Nekoliko sistema je potpisalo franšizne ugovore i započelo poslovanje i u zemljama ove regije.
Osim što je ove godine uvela novi edukativni program za školarce, „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ planira proširiti franšiznu mrežu na još dva tržišta.
Najčitanije

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
New York bagel sa sarajevskom dušom: kako je jedan bračni par pokrenuo hit biznis i sada nudi franšizu svima koji žele autentičan brend u svom gradu.
Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab.
Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?