Sajam u Varšavi – po planu
Sa ublažavanjem epidemioloških mera i normalizacijom poslovanja, otvorio se i prostor za održavanje sajmova. Vlada Poljske je, tako, krajem maja donela uredbu po kojoj se od 6. juna dozvoljava organizovanje sajmova, velikih izložbi i konferencija. Ovo je, kako prenosi portal Franchising.pl, dobra vest i za tržište franšiza, budući da su pripreme za najvažniji franšizni događaj u Srednjoj Evropi već u toku – osamnaesto izdanje Sajma franšiza u Varšavi održaće se, za sada, po planu – od 15. do 17. oktobra u Palati kulture i nauke.
Tokom tri dana sajma, u glavnom gradu Poljske nekoliko hiljada postojećih i budućih preduzetnika moći će da se upozna sa ponudom, uporedi različite koncepte i razmisli o uzimanju neke od predstavljenih franšiza. Biće ovo prilika da se, zapravo, neposredno sretnu i upoznaju „dve stane“ franšiznog biznisa – davaoci franšiza i budući primaoci franšiza.
Pronađite biznis po svojoj meri
Uprkos nepredviđenim i teškim okolnostima koje su obeležile početak ove godine, više od 50 izlagača, sa gotovo 70 brendova, već je potvrdilo učešće, a otkako je ukinuta zabrana velikih okupljanja u zatvorenom prostoru, broj zainteresovanih izlagača se svakodnevno povećava. Organizatori kažu da su prvi štandovi rezervisani još tokom prošlogodišnjeg izdanja sajma.
Gastronomija je tradicionalno jedna od najzastupljenijih industrija – na ovogodišnjem sajmu predstaviće se desetak gastronomskih brendova. Među njima su i svetski poznati brendovi kao McDonald's, Pizza Hut, Subway, ali i lokalni koncepti – Bafra Kebab, Biesiadowo, Lodolandia, New York Pizza Department, Kurcze Pieczone, Sushi Royal, Sushi Wok, Western Chicken i Western Tortilla. Među trgovačkim franšizama naći će se brendovi: Auchan, Biedronka, Carrefour, Żabka, Sorvella, 5-10-15, Vistula, Wólczanka, W. Kruk, Intermarche, Bricomarche. Predstaviće se i koncepti iz sektora finansija, nekretnina i edukacije (PKO BP, Nest Bank, Santander, Metrohouse, Edukido).
Iskustvo i znanje za bolje poslovanje
U okviru sajma se svake godine održava i Forum o franšizingu. Ovo je mesto gde se budući primaoci franšiza mogu susresti s iskusnim preduzetnicima, poslovnim ljudima i vlasnicima uspešnih franšiznih biznisa – davaocima franšiza. Ove godine, međutim, prvi put će o svojim iskustvima govoriti i – primaoci franšiza. Na svojim primerima, objasniće kako izgleda voditi sopstveni biznis pod tuđim brendom, kakva je saradnja s davaocima franšiza, na kakvu podršku mogu računati, itd. – Ovo je sjajna prilika da budući primaoci i preduzetnici iz prve ruke čuju šta podrazumeva i kako teče svakodnevno poslovanje, postave pitanja i, na osnovu toga, možda i donesu odluku o kupovini franšize – kaže Mihal Višnjevski, jedan od osnivača međunarodne konsultantske kompanije za franšizing PROFIT system.
Specijalni gost Forma biće i poznati poljski novinar i predavač Maćej Orloš (Maciej Orłoś), koji će pričati kako izgleda voditi svoj YouTube kanal. – Kad sam se pre dve godine zauvek oprostio od televizije, naravno da sam se zapitao – šta dalje – kaže Orloš. – Odlučio sam da pokrenem sopstveni biznis. Međutim, znao sam da neću otvoriti fabriku čokolade niti fabriku eksera, već da ću raditi samo ono što znam, osećam i volim. To će, u najkraćem, biti i okosnica mog predavanja i osnovna poruka učesnicima predstojećeg Foruma – kaže on.
Oslonite se na franšizu
Franšizing je i dalje jedan od najsigurnijih oblika poslovne saradnje. U ovom trenutku u Poljskoj posluje oko 1.300 franšiznih brendova – 80% pripada poljskim kompanijama, 20% su stranog porekla. Na ovom tržištu deluje i 83.000 primalaca franšize (malih i mikro kompanija koje rade pod licencom/franšizom), a najčešće se radi o porodičnim biznisima. U franšiznom sektoru radi gotovo milion ljudi (vlasnika biznisa i zaposlenih).
– Franšizing igra važnu ulogu u jačanju ekonomije, jer ovaj model saradnje zaista deluje. Princip poslovanja pod dobro poznatim brendom usvojili su i preduzetnici-početnici, ali i ljudi s iskustvom koji žele da diversifikuju svoj investioni portfelj – primećuje Monika Dombrovska (Dąbrowska), predsednica Poljske franšizne organizacije i direktorka McDonald's-a u Poljskoj.
Organizator Sajma franšiza u Varšavi je kompanija PROFIT system, najveća konsultantska kuća u oblasti franšizinga u Srednjoj i Istočnoj Evropi, izdavač nekoliko franšiznih časopisa i 16 portala, među kojima je i Franchising.ba.

pročitajte članke

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Dobro ustrojeni franšizni sustavi nastoje konstantno uvoditi inovacije koje će unaprijediti i olakšati poslovanje franšiznim partnerima. Što je aktualno u obrazovnom sustavu Maple Bear?
Kada davatelj franšize traži idealnog primatelja, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se kvalitete i vještine uzimaju u obzir?
Najčitanije

Fitbar, jedinstveni koncept restorana zdrave hrane, ove godine slavi desetljeće poslovanja. Nakon otvaranja tri restorana u Beogradu i sticanja dragocjenog iskustva, odlučili su ponuditi franšizu. Prva je otvorena u Mostaru.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Sarajevski CHIPAS otvorio je novi, reprezentativni objekt koji će pod još jednim krovom ponuditi sve po čemu je poznat – slani i slatki meni, specifičan interijer, domaćinsku atmosferu. Nova centralna kuhinja, pak, bit će ključna potpora primateljima CHIPAS franšize.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.