Tko je u franšiznom vrhu?

Prema sad već ustaljenoj praksi, portal FranchiseDirect.com svake godine analizira podatke i rangira najuspješnije franšizne sustave u svijetu. Za rangiranje koristi se složena formula, koja je nedavno i dodatno modificirana – od sada se u obzir uzima prodaja umjesto ukupnog prihoda, dok se rast broja poslovnica mjeri u postocima. Međutim, koliko god da su faktori poput rast poslovnih jedinica, prodaja, broj godina u franšizingu, stupanj stabilnosti, stupanj rasta mreže i međunarodne ekspanzije, ključni za rangiranje, u formulu ulaze i kriteriji koji prevazilaze proste brojke – u obzir se uzima i koliko davatelj franšize pomaže svojim budućim primateljima te koliko sustavi ulažu u razvoj lokalne zajednice putem dobrotvornih programa i donacija.
Ovogodišnja lista pokazuje da daleko najveći broj rangiranih franšiznih sustava dolazi iz Sjedinjenih Američkih Država, čak 85, a najzastupljeniji su brandovi iz područja gastronomije i ugostiteljstva (35 sustava). Ovaj omjer snaga najbolje pokazuje i poredak prvih deset najuspješnijih franšiza.
Deset najuspješnijih 2020:
-
McDonald’s (restoran brze usluge; burgeri)
-
KFC (restoran brze usluge; piletina)
-
Marriott International (hotelijerstvo)
-
Pizza Hut (restoran brze usluge; pizza)
-
Burger King (restoran brze usluge; burgeri)
-
Domino's (restoran brze usluge; pizza)
-
Dunkin’ (restoran brze usluge; kava, krafne, burgeri)
-
Subway (restoran brze usluge; sendviči)
-
Circle K (lanac supermarketa)
-
InterContinental Hotels (hotelijerstvo)
Najbolje rangirani franšizni sustav koji ne potječe iz SAD-a jeste britanski InterContinental, koji se probio u sam vrh (10. mesto), a rangirani su sustavi iz Francuske – Casino (21), Auchan (23), Europcar (25), Carrefour (27); Kanade – Tim Hortons (38), H&R Block (48) i Yogen Fruz (74); Japana – Kumon (20); Švedske – Husse (43); Španjolske – Dia (52), Pressto (94); Filipina – Jollibee (36); Južne Koreje – Paris Baquette (61); Australije – Pirtek (75).
Cjelokupnu listu TOP 100 Global Franchises 2020 možete pronaći ovdje.
pročitajte članke

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Dobro ustrojeni franšizni sustavi nastoje konstantno uvoditi inovacije koje će unaprijediti i olakšati poslovanje franšiznim partnerima. Što je aktualno u obrazovnom sustavu Maple Bear?
Kada davatelj franšize traži idealnog primatelja, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se kvalitete i vještine uzimaju u obzir?
Najčitanije

New York bagel sa sarajevskom dušom: kako je jedan bračni par pokrenuo hit biznis i sada nudi franšizu svima koji žele autentičan brend u svom gradu.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Minela Bašić je oduvijek voljela raditi s djecom, a kako je nedavno postala dio Jumping Clay franšizne obitelji – ta joj se želja i ispunila.
Zainteresirani ste za pokretanje novog posla? Razmišljate o kupnji franšize? No, mnogo toga je nepoznato, te vas ta pomisao pomalo i plaši? Pokušajte ovako: popunite poznati australski test ispod – možda vam pomogne doći do odgovora je li franšizing za vas!
LG Laundry Lounge, lanac samoposlužnih praonica rublja, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davatelj franšize savjetuje svoje primatelje da se u vrijeme COVIDa-19 obvezno pridržavaju i određenih pravila.