Tko je u franšiznom vrhu?

Prema sad već ustaljenoj praksi, portal FranchiseDirect.com svake godine analizira podatke i rangira najuspješnije franšizne sustave u svijetu. Za rangiranje koristi se složena formula, koja je nedavno i dodatno modificirana – od sada se u obzir uzima prodaja umjesto ukupnog prihoda, dok se rast broja poslovnica mjeri u postocima. Međutim, koliko god da su faktori poput rast poslovnih jedinica, prodaja, broj godina u franšizingu, stupanj stabilnosti, stupanj rasta mreže i međunarodne ekspanzije, ključni za rangiranje, u formulu ulaze i kriteriji koji prevazilaze proste brojke – u obzir se uzima i koliko davatelj franšize pomaže svojim budućim primateljima te koliko sustavi ulažu u razvoj lokalne zajednice putem dobrotvornih programa i donacija.
Ovogodišnja lista pokazuje da daleko najveći broj rangiranih franšiznih sustava dolazi iz Sjedinjenih Američkih Država, čak 85, a najzastupljeniji su brandovi iz područja gastronomije i ugostiteljstva (35 sustava). Ovaj omjer snaga najbolje pokazuje i poredak prvih deset najuspješnijih franšiza.
Deset najuspješnijih 2020:
-
McDonald’s (restoran brze usluge; burgeri)
-
KFC (restoran brze usluge; piletina)
-
Marriott International (hotelijerstvo)
-
Pizza Hut (restoran brze usluge; pizza)
-
Burger King (restoran brze usluge; burgeri)
-
Domino's (restoran brze usluge; pizza)
-
Dunkin’ (restoran brze usluge; kava, krafne, burgeri)
-
Subway (restoran brze usluge; sendviči)
-
Circle K (lanac supermarketa)
-
InterContinental Hotels (hotelijerstvo)
Najbolje rangirani franšizni sustav koji ne potječe iz SAD-a jeste britanski InterContinental, koji se probio u sam vrh (10. mesto), a rangirani su sustavi iz Francuske – Casino (21), Auchan (23), Europcar (25), Carrefour (27); Kanade – Tim Hortons (38), H&R Block (48) i Yogen Fruz (74); Japana – Kumon (20); Švedske – Husse (43); Španjolske – Dia (52), Pressto (94); Filipina – Jollibee (36); Južne Koreje – Paris Baquette (61); Australije – Pirtek (75).
Cjelokupnu listu TOP 100 Global Franchises 2020 možete pronaći ovdje.
pročitajte članke

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Dobro ustrojeni franšizni sustavi nastoje konstantno uvoditi inovacije koje će unaprijediti i olakšati poslovanje franšiznim partnerima. Što je aktualno u obrazovnom sustavu Maple Bear?
Kada davatelj franšize traži idealnog primatelja, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se kvalitete i vještine uzimaju u obzir?
Najčitanije

Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Raditi s djecom i uživati u poslu kojim se bavite bilo je ostvarenje snova, kaže Sandra Bilić-Kandić, primateljica master franšize koncepta Tinker Labs. Cilj joj je podijeliti iskustvo i proširiti franšiznu mrežu škola u Srbiji i Crnoj Gori.