Tko je u franšiznom vrhu?
 
                                                                        Prema sad već ustaljenoj praksi, portal FranchiseDirect.com svake godine analizira podatke i rangira najuspješnije franšizne sustave u svijetu. Za rangiranje koristi se složena formula, koja je nedavno i dodatno modificirana – od sada se u obzir uzima prodaja umjesto ukupnog prihoda, dok se rast broja poslovnica mjeri u postocima. Međutim, koliko god da su faktori poput rast poslovnih jedinica, prodaja, broj godina u franšizingu, stupanj stabilnosti, stupanj rasta mreže i međunarodne ekspanzije, ključni za rangiranje, u formulu ulaze i kriteriji koji prevazilaze proste brojke – u obzir se uzima i koliko davatelj franšize pomaže svojim budućim primateljima te koliko sustavi ulažu u razvoj lokalne zajednice putem dobrotvornih programa i donacija.
Ovogodišnja lista pokazuje da daleko najveći broj rangiranih franšiznih sustava dolazi iz Sjedinjenih Američkih Država, čak 85, a najzastupljeniji su brandovi iz područja gastronomije i ugostiteljstva (35 sustava). Ovaj omjer snaga najbolje pokazuje i poredak prvih deset najuspješnijih franšiza.
Deset najuspješnijih 2020:
- 
	McDonald’s (restoran brze usluge; burgeri)
- 
	KFC (restoran brze usluge; piletina)
- 
	Marriott International (hotelijerstvo)
- 
	Pizza Hut (restoran brze usluge; pizza)
- 
	Burger King (restoran brze usluge; burgeri)
- 
	Domino's (restoran brze usluge; pizza)
- 
	Dunkin’ (restoran brze usluge; kava, krafne, burgeri)
- 
	Subway (restoran brze usluge; sendviči)
- 
	Circle K (lanac supermarketa)
- 
	InterContinental Hotels (hotelijerstvo)
Najbolje rangirani franšizni sustav koji ne potječe iz SAD-a jeste britanski InterContinental, koji se probio u sam vrh (10. mesto), a rangirani su sustavi iz Francuske – Casino (21), Auchan (23), Europcar (25), Carrefour (27); Kanade – Tim Hortons (38), H&R Block (48) i Yogen Fruz (74); Japana – Kumon (20); Švedske – Husse (43); Španjolske – Dia (52), Pressto (94); Filipina – Jollibee (36); Južne Koreje – Paris Baquette (61); Australije – Pirtek (75).
Cjelokupnu listu TOP 100 Global Franchises 2020 možete pronaći ovdje.
pročitajte članke
 Novo ime u svijetu kave
                                                /26.08.2022
                                             
                                                Novo ime u svijetu kave
                                                /26.08.2022
                                            
                                            Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Dobro ustrojeni franšizni sustavi nastoje konstantno uvoditi inovacije koje će unaprijediti i olakšati poslovanje franšiznim partnerima. Što je aktualno u obrazovnom sustavu Maple Bear?
Kada davatelj franšize traži idealnog primatelja, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se kvalitete i vještine uzimaju u obzir?
Najčitanije
 My way: Subway
                                                /11.03.2014
                                             
                                                My way: Subway
                                                /11.03.2014
                                            
                                            Da je savjet prijatelja ponekad zlata vrijedan, reći će i Iztok Levac, mladi poduzetnik iz Slovenije koji je poslušao prijedlog prijatelja i počeo razmišljati o franšizi američkog fast-food lanca Subway.
KiDS Escape Room je u kratkom roku postao najtraženije mjesto za dječje proslave rođendana u Rijeci. Je li ovo dobra poslovna prilika i za poduzetne iz drugih gradova regiona i što je potrebno za uzimanje franšize?
Kako se postaje franšizni menadžer te koliko je komunikacija s primateljima franšize važna, priča Danijela Kraljević, franšizni menadžer tvrtke Direct Booker
Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
New York bagel sa sarajevskom dušom: kako je jedan bračni par pokrenuo hit biznis i sada nudi franšizu svima koji žele autentičan brend u svom gradu.
