U susret sajmu u Varšavi
Prema predviđanjima konzultantske tvrtke PROFIT system, u Poljskoj će do kraja 2019. biti dostupno oko 1.300 franšiznih brandova. Danas, na ovom tržištu više od 80.000 trgovina i podružnica djeluje – pod franšizom. Ovo je svojevrsni rekord. Izgleda da poduzetnici u Poljskoj u kupnji franšize traže siguran način za pokretanje vlastitog posla, kažu stručnjaci.
Istraživanje PROFIT systema pokazuje i da gotovo 86% kandidata za franšizu prvo posjeti neki od franšiznih sajmova prije nego što odluči koju će franšizu kupiti, a postupak odabira traje u prosjeku šest mjeseci. Iskustvo pokazuje da Poljaci biraju pažljivo i očekuju veliku podršku davatelja franšize. Jedan dio postupka provjere franšize uključuje upravo posjet tvrtkama koje na sajmu predstavljaju svoje poslovne koncepte. Prema riječima kandidata, tijekom ovih sastanaka proučavaju promotivni materijal tvrtki, uspoređuju kvalitetu i sadržaj štandova, raspituju se o najvažnijim odredbama ugovora i financijskim prognozama. S druge strane, za njih je važno ima li i „kemije“ u razgovoru s davateljima franšize.
Ove godine 200 franšiznih tvrtki ponovno će se pojaviti u Palači kulture i znanosti u Varšavi, nudeći svoje provjerene poslovne koncepte. Među njima će biti i jedna hrvatska tvrtka – Direct Booker, agencija za iznajmljivanje privatnog smještaja. Sajam će trajati od četvrtka do subote – od 17. do 19. listopada. Ako razmišljate o pokretanju poslovanja, trebali biste biti dobro pripremljeni za razgovore s davateljima franšiza. Odaberite desetak brandova i detaljno pripremite pitanja. Teško da možete posjetiti sve štandove, većinu možete samo ustup pogledati. Stoga je bolje da se fokusirate na tvrtke koje odaberete. Također je dobro sudjelovati na forumu i brojnim predavanjima o franšizingu, koji će biti organizirani u sklopu sajma.
Na poljskom tržištu dominiraju domaći koncepti – to znači da osam od deset franšiza jesu domaći brandovi. Pored toga, franšizni sektor je ujedno i najveći poslodavac. Uz prosječnu zaposlenost od 5-6 ljudi po franšiznom objektu, ukupan broj zaposlenih u franšiznim podružnicama prelazi 405.000 ljudi. Kada se uračunaju svi davatelji i primatelji franšize, dobija se da više od pola milijuna ljudi radi na poljskom tržištu franšiza. Franšizne tvrtke su obično mala obiteljska poduzeća koja zapošljavaju nekoliko ljudi. Davanje franšize jedan je od osnovnih modela za širenje i razvoj malih poduzeća.
Organizator sajma franšiza u Varšavi je tvrtka PROFIT system, a strateški partner – trgovački lanac Žabka.
Više informacija o sajmu potražite na: Franchiseexpo.pl.

pročitajte članke

Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Rumunjski lanac „5 to go“ ubrzava tempo otvaranja novih kafića i najavljuje ulazak na još jedno inozemno tržište.
Subway, lanac brze prehrane poznat po sendvičima, ima više od 1.600 prodajnih jedinica u Brazilu. Potpisivanjem ugovora s lokalnim partnerom planira proširiti mrežu na tom tržištu.
Dobro ustrojeni franšizni sustavi nastoje konstantno uvoditi inovacije koje će unaprijediti i olakšati poslovanje franšiznim partnerima. Što je aktualno u obrazovnom sustavu Maple Bear?
Kada davatelj franšize traži idealnog primatelja, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se kvalitete i vještine uzimaju u obzir?
Najčitanije

Da je savjet prijatelja ponekad zlata vrijedan, reći će i Iztok Levac, mladi poduzetnik iz Slovenije koji je poslušao prijedlog prijatelja i počeo razmišljati o franšizi američkog fast-food lanca Subway.
Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
Potpuni ili djelomični prekid rada uslijed pandemije koronavirusa naveo je mnoge biznise da razviju nove alate i modele poslovanja. Kako su edukativni sustavi iz ove regije odgovorili na krizu te kako su se prilagodili novim okolnostima?
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedna je od rijetkih domaćih franšiznih mreža koja već godinama uspješno odolijeva svim izazovima i stalno raste.
Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša