„Brzo čitanje“ širom regije
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“, sustav koji svoju mrežu širi putem franšize, ulazi na četvrto tržište. Naime, s partnerima je iz Crne Gore potpisan ugovor o master franšizi, a prva će škola uskoro početi s radom u Podgorici. – Primatelji master franšize, Zekerija i Maja Fetić, obratili su nam se sa željom uzeti „single unit“ franšizu za Podgoricu. Međutim, tijekom razgovora s njima i nakon što smo održali promotivnu radionicu, koja je privukla više od 300 sudionika, i nakon iskazanog interesa iz drugih gradova za „Školom brzog čitanja i mudrog učenja“, zaključili smo i mi, kao davatelji i oni, kao primatelji, da je bolje potpisati ugovor o master franšizi – objašnjava Miroslav Samardžić, koji je uz Časlava Mančića idejni tvorac ovog koncepta.
Zekerija Fetić je, inače, iskusni poduzetnik, vlasnik tvrtke Montenegro Capital Investments, koja se bavi i poslovnom edukacijom, dok je njegova supruga Maja profesorica engleskog jezika. – Supruga je dugo radila u banci kao prevoditeljica i posljednjih je godina tražila alternativu. Kad mi je predložila da uzmemo franšizu „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“, bio sam čak i pomalo skeptičan, ali sam ipak odlučio otići na razgovor s Časlavom i Miroslavom prilikom jednog službenog posjeta Beogradu. Na tom sam sastanku shvatio da je riječ o veoma kvalitetnom konceptu te da postoji poslovni potencijal – priča Zekerija Fetić kako je došlo do suradnje sa davateljima franšize „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“.
Drugi je motiv, kako kaže, bio to što imaju četvoro djece te je organiziranje svih aktivnosti veoma složena, a sretna je okolnosti što se nastava u „Školi brzog čitanja i mudrog učenja“ održava vikendom. – Praktički se sve poklopilo, naše privatne potrebe, interes supruge koja se u potpunosti pronašla u ovom poslu i potencijal tržišta. Maja je ujedno postala i prvi licencirani predavač „Škole brzog čitanja i mudrog učenja“ u Crnoj Gori, a spremamo još dva trenera – kaže Fetić i dodaje da mu je posebno drago što su ušli u biznis edukacije djece jer takav posao sadrži društvenu i humanu crtu.
Sam franšizing mu nije stran budući da se bavi poslovnim konzaltingom i smatra da je dobar model za one koji žele proširiti svoje poslovanje te za ljude koji nemaju mnogo iskustva u poduzetništvu, ali i za one koji imaju kapital i žele ga uložiti u već dokazano uspješan biznis.
Primjećuje, međutim da financijske institucije, bankarski sektor posebno, nisu prepoznale specifičnost ovog modela poslovanja. – Bankarski sektor nije dovoljno izašao u susret franšizingu koji uliva daleko više povjerenja od drugih početničkih biznisa i zbog toga što postoji pozitivno iskustvo poslovanja tog sustava, prepoznatljivost branda, transfer znanja na primatelja franšize. Mislim da bi se trebao razviti taj sustav potpore, što bi potaklo i sam razvoj franšizinga u regiji – ističe Zekerija Fetić.

pročitajte članke

„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ jedan je od rijetkih regionalnih franšiznih sustava sa zavidnim brojem primatelja franšize koji vode dvije ili više poslovnica. Zašto je ovaj fenomen važan i što to govori o samom franšiznom sustavu?
U ožujku 2021. Timea Kiss potpisala je ugovor o master franšizi i obvezala se razviti mrežu „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ u Mađarskoj.
„Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ predstavila je svoj novi obrazovni program. Osim polaznika, koristi od ove novine trebali bi osjetiti i sami primatelji franšize.
Franšize iz oblasti edukacije djece nastavile su širiti svoje mreže i tokom pandemije. Nekoliko sistema je potpisalo franšizne ugovore i započelo poslovanje i u zemljama ove regije.
Osim što je ove godine uvela novi edukativni program za školarce, „Škola brzog čitanja i mudrog učenja“ planira proširiti franšiznu mrežu na još dva tržišta.
Najčitanije

Edukido u 3 godine otvara 15 centara u Hrvatskoj i širi se na regiju. Donosimo razgovor sa voditeljicom franšize, Ines Slunjski, o rastu, podršci i planovima za budućnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Raditi s djecom i uživati u poslu kojim se bavite bilo je ostvarenje snova, kaže Sandra Bilić-Kandić, primateljica master franšize koncepta Tinker Labs. Cilj joj je podijeliti iskustvo i proširiti franšiznu mrežu škola u Srbiji i Crnoj Gori.