Uz DepilConcept do vlastitog biznisa
Nemanja i Irma Nikodijević pravnici su po obrazovanju, no, kad su počeli razmišljati o pokretanju vlastitog biznisa, tražili su priliku u posve drugom području. Željeli su pokrenuti perspektivan biznis, koji će se tek razvijati u Srbiji. Nisu odmah znali što bi to moglo biti, ali su uvidjeli da je najbolje uzeti franšizu. Istražili su tržište i franšizne ponude da bi se odlučili za područje njege i ljepote, i to za franšizu koja se bavi epilacijom.
– Mi smo, zapravo, tri godine bili u jednom sličnom franšiznom sustavu. Nismo se prevarili kada je riječ o procjeni same djelatnosti, ali smo se suočili s neodgovornim pristupom poslu davatelja franšize. Željeli smo otići korak dalje, ali nismo imali priliku za to. Kada smo shvatili da ne možemo napredovati, odlučili smo potražiti drugo jrešenje – objašnjava Nemanja Nikodijević.
Unatoč nelagodnom iskustvu, nisu odustali od franšizinga te su krajem prošle godine postali primatelji master franšize portugalskog branda DepilConcept, specijaliziranih estetskih centara za epilaciju i tretmane dlaka. – Shvatili smo da je franšizing dobar poslovni model. Bili smo svjesni da nije problem u samom modelu poslovanja i franšizingu kao takvom, nego u ljudima. No, na stranu to, u djelatnosti njege tijela, franšizing je budućnost, posebno u Srbiji. Njegova ljepota je u tome što ne morati imati znanja o poslu u koji ulazite, niti o samom poduzetništvu, kao što je to bio slučaj s nama. Važno je, barem mi tako mislimo, što iza nas stoji stabilan, profesionalan sustav koji nam je pomogao ući u posao na pravi način, a u dosadašnjoj suradnji, uvjerili smo se da smo sada napravili pravi izbor uzevši master franšizu DepilConcepta – kaže Nemanja.
Prvi DepilConcept centar otvoren u Beogradu
Nakon potpisivanja ugovora o master franšizi, Nemanja i Irma su tri tjedna bili na obuci u Lisabonu. Uz detaljne pripreme, prvi DepilConcept počeo je s radom u Beogradu 1. travnja. – Dovesti novi brand na tržište je veoma složen posao i zato su pripreme bile ozbiljne i trajale su nekoliko mjeseci – ističe Nemanja.
Iako se savjetuje da DepilConcept bude u uličnom lokalu, prvi je centar otvoren u stanu. I to uopće nije slučajnost. – Detaljno smo analizirali mikrolokaciju kako bismo upoznali želje naših klijenata. Davatelji franšize sudjelovali su s nama u odabiru lokacije. Iako ne poznaju naše tržište, imali su dosta iskustva te su nas mogli posavjetovati po tom pitanju. No, oni su prihvaliti naše prijedloge i specifičnost Beograda kada je riječ o ovoj i sličnim djelatnostima. Naime, klinike, poliklinike, ekskluzivni saloni u ovom se gradu otvaraju uglavnom u stanovima. Rijetko ih možete vidjeti u uličnom lokalu, jer Beograđani zahtijevaju privatnost. Već je u Novom Sadu, gdje smo prethodno radili, potpuno drukčije – objašnjava Irma.
Davatelj franšize, kako kaže ovaj mladi bračni par, vodio je računa o svakom detalju, tako da je lokacija morala biti najbolja moguća, morala je imati od 40 do 70 m2 i određen broj prostorija, dok je interijer uređen po unaprijed pripremljenom projektu. – Prostor mora biti ugodan, kako za zaposlenike tako i za naše klijente – kaže Nemanja.
DepilConcept pruža sve usluge u području njege dlake: epilaciju, depilaciju, nadogradnju trepavica, korekciju obrva i trajnu šminku obrva, s tim što je epilacija primarna djelatnost. – Ne bavimo se ničim drugim, fokusirani smo na jedno područje. Zaposlenici moraju imati barem srednju medicinsku školu jer klijenti ne žele „predati svoju kožu“ tek bilo kome. Izuzetno je važno da se naši klijenti osjećaju sigurno, zato smo zaposlili i dermatologa koji će biti potpora našem brandu, primateljima franšize i klijentima. Osim formalnog obrazovanja, zaposlenici moraju proći kroz našu obuku kako bi postali terapeuti DepilConcepta – objašnjava Nemanja.
Ciljana skupina DepilConcepta uglavnom su ljudi od 18 do 45 godina, a zanimljivo je da uslugu epilacije sve više koriste i muškarci – najviše sportaši.
Prvi dojmovi o beogradskom tržištu su jako pozitivni, kaže ovaj bračni par. – Klijentima se posebno dopada uređenje prostora i profesionalnost. DepilConcept, zapravo, i želi da centri podsjećaju na klinike te se time i izdvajaju na tržištu. Sustav, naime, neprestano radi na poboljšanju branda i cjelokupnog poslovanja. Prilagođavaju se 21. stoljeću, shvaćaju da se standardi mijenjaju te prate nove trendove. To je bio dobar pokazatelj kako sustav razmišlja o razvoju poslovanja u budućnosti – kaže Irma, koja je ujedno i trening menadžerica branda DepilConcept za Srbiju.
Mreža se već širi
Kao primatelji master franšize, Nikodijevci imaju pravo prodavati pojedinačne franšize drugim poduzetnicima na teritoriju Srbije. Prvi franšizni ugovori ove vrste već su potpisani te je i franšizni centar polovicom srpnja otvoren u Mladenovcu.
Koliko primatelji pojedinačne franšize moraju uložiti u pokretanje posla, ovisi o opremi i tehnologiji za koju se odluče. Međutim, ističu Nikodijevići, važno je da su tehnologije tretmana i svi proizvodi prilagođeni protokolima rada branda DepilConcept, a svi strojevi koji se koriste u pružanju usluga – isti za sva tržišta.
Franšizu je moguće otvoriti u mjestu s najmanje 30.000 stanovnika. – Cijene naših usluga prihvatljive su za svaki dio zemlje, što je iznimno važno za širenje poslovanja. Ipak, gradovi u Srbiji su različiti, zato treba uraditi detaljnu analizu svakog mjesta. Mi to već i radimo kako bismo onima koji su zainterisirani mogli dati podatke o potencijalima određenog mjesta i lokacija. Nije nam u interesu brzo otvoriti pa zatvoriti centar – naglašava Irma.
Pravi primatelj franšize, kako kažu, mora biti odgovorna osoba koja razumije koliko je angažmana potrebno za pokretanje i razvoj poslovanja te koja je svjestan da je najvažnija stvar u franšizingu profesionalan i marljiv pristup poslu. – Kupnja franšize je tek početak potencijalno uspješne priče, a koliko će to biti, ovisiti o primatelju franšize i njegovoj predanosti. Važno je shvatiti da nikada nije dovoljno znanja, učenja te moraju biti spremni uvoditi inovacije, nove trendove. Naravno, prednost je ako se netko već bavi privatnim poslom, jer može razumjeti samu filozofiju poduzetništva, ali franšiza je idealan model za početnike, odnosno, one koji nemaju iskustva – kaže Nemanja.
Irma smatra da je idealna situacija kad bračni par uzme franšizu jer muškarci mogu preuzeti menadžerske poslove, a žena se može fokusirati na pružanje usluga. Teško je, kako kažu, kad jedan čovjek radi sve, iako to nije nemoguće. – Ovo je biznis od kojeg obitelj može dobro živjeti – ističe ona.
Što ih izdvaja na tržištu
Osim pristupačne cijene i uređenja centara po ugledu na klinike, jedna od stvari koja ih razlikuje od drugih jeste i „pisano jemstvo“. DepilConcept, naime, svakom klijentu jamči rezultat za određeni broj tretmana. U Portugalu, odakle potječe koncept, dogodilo se samo tri puta u 12 godina da je certifikat bio aktiviran i to se, prema Irminim riječima, radilo o ekstremnim slučajevima maljavosti. – To je dovoljan pokazatelj kako sustav pristupa poslovanju. Zbog toga brand ima više od 200.000 zadovoljnih klijenata u nekoliko zemalja. Takva je obveza dobra i za terapeute jer svakom pojedinačnom klijentu i tretmanu moraju pristupiti krajnje ozbiljno – kaže Nemanja.
Mrežu žele širiti korak po korak, stoga ne planiraju dugoročno. Kada im to rezultati dopuste, razmotrit će mogućnost otvaranja više jedinica, a spremni su i za partnerstva. – Naša je želja imati i jednu vlastitu jedinicu u manjem mjestu jer želimo pokazati da ova franšiza može raditi i u manjem mjestu, u nekima čak i bolje nego u velikom gradu – naglašava Irma.
DepilConcept nastao je prije 12 godina u Portugalu, a danas ima franšizne poslovnice i u Poljskoj, Brazilu i Srbiji.
pročitajte članke
Uspjeh koji je DepilConcept, portugalski franšizni sustav za epilaciju, postigao u Poljskoj može poslužiti kao odličan primjer plodonosne franšizne suradnje – posebno što DepilConcept uskoro stiže i u ovu regiju.
Saloni ljepote koji nude „sve“, zapravo se ničim posebnim ne izdvajaju na tržištu. Uz DepilConcept smo uspjeli biti drukčiji, kaže Mariusz Włoczkowski, direktor razvoja franšize DepilConcept u Poljskoj
Epidemija koronavirusa sigurno utječe i na biznise iz sektora njege ljepote. Kako se franšizni sustavi nose s novom situacijom? Dijelimo neka iskustva iz Poljske.
Početak godine je, u pravilu, vrijeme za analizu prethodnog poslovanja. Što je obelježilo portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, govori vlasnik branda Alexandre Lourenço
Franšizni centri iz područja njege ljepote i fitnessa također su pogođeni krizom. Kako davatelji mogu pomoći svojim primateljima franšize te koja su rješenja primijenili za nastavak poslovanja?
Najčitanije
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Ugovor o franšizingu temelj je na kojem se gradi odnos između davatelja i primatelja franšizinga.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.