Njega ljepote u doba pandemije
U ovom je trenutku teško procijeniti koliku će štetu epidemija koronavirusa nanijeti gospodarstvu. Situacija se neprestano mijenja, ali već sada su posljedice vidljive i ozbiljne i nitko ne može sa sigurnošću reći koliko će dugo trajati izvanredno stanje. Primjećuje se pad prometa, ulaganja i izvoz drastično su smanjeni. Stanje na tržištu rada se pogoršava. Kako biznisi opstaju u ovim uvjetima? Što je sa sektorom za njegu ljepote? Iako situacija nije optimistična, davatelji franšize pokušavaju novoj situaciji pristupiti što smirenije. Iskustva franšiznih sustava iz Poljske, gdje su, kao i u većini europskih zemalja, na snazi stroga ograničenja kretanja i okupljanja, govore da biznisi ne mogu tek tako „stati“. Jesu li mjere opreza, besprijekorna higijena i zaštita zaposlenika dovoljni ili će poduzetnici za bolje rezultate morati pričekati „ljepše vrijeme“?
– Situacija nije laka, ali mislim da će najjači preživjeti. Mi smo utrostručili svoj angažman, a poseban smo naglasak stavili na marketinške kampanje. Nisu sve poslovnice zatvorene. Nastojimo smiriti svoje primatelje franšize. S njima smo u stalnom kontaktu, organiziramo i telekonferencije. Pokušavamo osmisliti zanimljive kampanje kako bismo preživjeli ovu situaciju – kaže Natalia Janiak, marketing menadžerica franšiznog sustava za oblikovanje tijela Studio Figura.
Spremnosti ne manjka
Vlasnica klinike za njegu ljepote Perfect Look Clinic, ističe da se, unatoč situaciji, interes za pokretanjem posla u ovoj branši ne smanjuje. – Dobra je vijest da zahtjevi za franšiznom suradnjom još uvijek pristižu. Ljudi sada imaju više vremena za razmišljaje o biznisu i važnim odlukama. Za sada ne organiziramo nikakve sastanke, svi čekamo da se situacija smiri. Savjetovali smo klijentima da sada naše kozmetičke proizvode kupuju online. Usredotočeni smo uglavnom na marketinške aktivnosti – kaže Aleksandra Wojciechowska-Staszczyk.
Mjere opreza
Radnici u sektoru njege ljepote pripadaju skupini zaposlenika koji ne mogu raditi od kuće. – Poslodavac odlučuje da li i pod kojim uvjetima zaposlenik može nastaviti raditi. Zaposlenik, međutim, preuzima veliki rizik. Radnik ima pravo prekinuti posao ako situacija ugrozi njegov život ili život njegovih kolega. Također, može odlučiti da ne dođe na posao, ali je i to rizično – zaposlenik može biti kažnjen i, u konačnici, dobiti otkaz – objašnjava Monika Gładoch, voditeljica Odjela za radno pravo na Pravnom fakultetu Sveučilišta Stefana Wyszyńskog u Varšavi.
Michał Dworniczuk, menadžer branda Depilacja.pl, naglašava da ovaj lanac salona za depilaciju nastoji poslovati kao i prije. – Ne krijemo da računamo na mjere Vlade. Nadamo se da će poduzetnici dobiti pomoć s te strane. Trenutno radimo koliko god možemo, samo s vlastitim resursima. Nisu svi saloni zatvoreni, ali zbog izvanredne situacije imamo 80% manje tretmana. To je razumljivo. Naše klijente provjeravamo prije svake posjete. Naš kozmetičar pita klijenta kako se osjeća, je li imao kontakt s nekim tko se vratio iz inozemstva i slično. Cjelokupnoj situaciji pristupamo odgovorno i s krajnjim oprezom. Ako su neki saloni ljepote odlučili zatvoriti svoje urede, i ta je odluka razumljiva – kaže Michał Dworniczuk.
Industrija ljepote u Poljskoj:
- U Poljskoj postoji više od 100.000 kozmetičkih salona;
- Statistički gledano, ovisno o veličini grada, jedan salon „pokriva“ oko 500-1.000 ljudi;
- Ukupna vrijednost tržišta kozmetičkih usluga u Poljskoj trenutno se procjenjuje na više od 300 milijuna eura;
- Prosječni dohodak kozmetičkog salona je oko 17.000 eura godišnje
Izvor: gabi.net.pl
Autor teksta: Maryla Pałasz
Originalni tekst: Branża beauty w czasach zarazy
Prilagodila i priredila: Nataša Bogojević
pročitajte članke
Lanac centara za rukovođenje i održavanje tjelesne težine Body Creator ove godine obilježava 18 godina poslovanja i najavljuje jače širenje u regiji. Zašto je ova franšiza idealna za žene poduzetnice?
Centar za njegu ljepote Cacao otvorio je franšiznu poslovnicu u Banjaluci. Tko su primatelji franšize za ovo područje te kako su u njezi ljepote prepoznali dobru priliku za obiteljski biznis?
Zašto se rekreacija i obiteljska zabava klasificiraju kao perspektivni poslovni sektori? Trampolinski park WOOP! pruža i dobar primjer i šansu za poduzetnike zainteresirane za franšizu.
Početak godine je, u pravilu, vrijeme za analizu prethodnog poslovanja. Što je obelježilo portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, govori vlasnik branda Alexandre Lourenço
Franšizni centri iz područja njege ljepote i fitnessa također su pogođeni krizom. Kako davatelji mogu pomoći svojim primateljima franšize te koja su rješenja primijenili za nastavak poslovanja?
Najčitanije
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Ugovor o franšizingu temelj je na kojem se gradi odnos između davatelja i primatelja franšizinga.
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.