Ljepota i fitness pred izazovima epidemije

Petak
10.04.2020
Franšizni centri iz područja njege ljepote i fitnessa također su pogođeni krizom. Kako davatelji mogu pomoći svojim primateljima franšize te koja su rješenja primijenili za nastavak poslovanja?
 

Nemanja Čalija, vlasnik franšiznog koncepta za njegu ljepote CACAO, kaže da su svi centri tog franšiznog sustava privremeno zatvoreni, i to u svim zemljama u kojima posluju – Srbiji, Hrvatskoj, Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini. – Smatrali smo da je suviše velika tenzija među ljudima i da je najbolje da u ovom trenutku centri ne rade, što će svakako biti veliki udar na prihode. Naime, svima ostaju fiksni troškovi – prije svega, treba zadržati zaposlenike, a tu je i plaćanje zakupa prostora, komunalnih usluga, različitih aplikacija ili softverskih rješenja koje koristimo. U tom smislu, svaka pomoć i potpora Vlade bit će dobra i pomoći će poduzetnicima u prevazilaženju krize. S druge strane, smatram i da svaka ozbiljna firma mora imati kapacitet izdržati barem tri mjeseca bez prihoda. Puno novca gubimo, ali ćemo neko vrijeme izdržati – kaže Čalija.

Estetski centri za trajnu depilaciju DepilConcept također su zatvorili svoje klinike u Srbiji nakon uvođenja izvanrednog stanja, što nam potvrđuje primatelj master franšize ovog branda za Srbiju Nemanja Nikodijević. – Pratimo situaciju, a u razdoblju koje slijedi razmotrit ćemo i mogućnost rada po zahtjevu klijenata. Ovo je doba godine kada imamo puno posla i definitivno je najgori trenutak za obustavu rada. No, mi smo čvrst, stabilan i dobro organiziran sustav koji će imati gubitke, ali ćemo prevladati krizu i nastaviti s dobrim rezultatima – kaže on.

Manje franšizne naknade

Nemanja Čalija kaže da su svoje primatelje franšize u potpunosti oslobodili plaćanja fiksnih franšiznih naknada tijekom trajanja vanredne situacije. – Vjerujemo da će to pomoći našim primateljima da prevladaju ovu krizu skupa s nama. S druge strane, mi ćemo biti aktivni na društvenim mrežama i raditi na promidžbi samog branda – kaže on.

Na početku izbijanja pandemije izazvane virusom SARS-CoV-2, Nemanja Nikodijević, kao primatelj master franšize DepilConcept, dobio je preporuke iz Lisabona, gdje je centrala davatelja ove franšize.
– Te mjere i preporuke primjenjive su i na lokalnom tržištu. Naš prvi zadatak bio je prilagoditi se trenutnoj situaciji i umanjiti štetu. Kao primatelji master franšize, odnosno, davatelji pojedinačnih franšiza u Srbiji, željeli smo ponijeti najveći teret i promjeniti fiksne mjesečne naknade, kao i naknade za marketing. Naime, obje smo naknade umanjili za 50 posto. I dalje ćemo biti aktivni u marketingu i održavanju komunikacije s klijentima tijekom pandemije – pojašnjava Nikodijević.

Poput vlasnika branda CACAO, i Nemanja Nikodijević potvrđuje da će zadržati sve zaposlenike.
Naši su radnici ključni i moramo im pomoći. Održavamo s njima komunikaciju, savjetujemo kako mogu iskoristiti ovo vrijeme za utvrđivanje gradiva iz naših priručnika i na taj način dodatno usavršiti svoja znanja kako bismo bili još bolji kad izađemo iz ove krize – kaže Nikodijević.

Dogovor s vlasnicima poslovnih prostora

Svojim su primateljima savjetovali da razgovaraju s vlasnicima poslovnih prostora u kojima se nalaze DepilConcept klinike oko korekcije cijena zakupa. – Budući da imamo dugoročne ugovore s njima, reakcije su bile pozitivne i svako je izišao u susret ovisno o mogućnostima – priča Nikodijević što su preduzeli kao mjere.

I u CACAO centru za njegu ljepote vjeruju da će se dogovoriti s vlasnicima prostora. – Polovica naših zakupa plaćena je već unaprijed, dok drugu polovicu plaćamo iz mjeseca u mjesec. Svakako ćemo održati konsultacije po tom pitanju – napominje Čalija.

I Nikodijević i Čalija vjeruju da ova kriza neće negativno utjecati na daljnje širenje franšizne mreže po izlasku iz krize. Nemanja Čalija kaže da ljudi sada imaju vremena za istraživanje te napominje da su čak i u ovom razdoblju dobivali pozive zainteresiranih kandidata za franšizu. – Kriza će neizbježno utjecati na financije i potrošnju ljudi, jer će se pojaviti i strah od trošenja novca, a ne samo od virusa. Međutim, imamo dobre klijente i čim se vratimo u proces rada, nadam se dobrom poslovanju. Ovo vrijeme koristimo, između ostalog, za konsolidaciju poslovanja, čak smo raspisali i konkurs za radnike, jer razmišljamo o vremenu koje će uslijediti nakon ovog razdoblja – ističe Čalija.

Za franšizu DepilConcepta također postoji interes, i Nikodijević napominje da su oni i prije krize započeli pregovore. – Održavamo te kontakte iako sada ne možemo uživo organizirati sastanke, pokazati klinike ili održati obuku. Formalne stvari moraju pričekati, ali svakako smo na vezi sa zainteresiranima kako bismo pripremili sve za period nakon pandemije – kaže Nikodijević.

Kad se snaga franšize pokaže „na terenu“

Fitness centri franšiznog sustava Les Mills također su zatvoreni od izbijanja pandemije. Kako svjedoči Milan Ivetić, primatelj master franšize za sve zemlje ove regije, vrlo je zadovoljan reakcijom matične tvrtke.
Odmah po izbijanju krize formiran je „krizni stožer“ s davateljem franšize i svim primateljima master franšize koji razvijaju mreže ovih fitness centara na lokalnim tržištima. Dva puta tjedno održavamo online sastanke kako bismo razmjenjivali iskustva iz cijelog svijeta, jer sustav djeluje u 90 zemalja. Te informacije zatim proslijeđujemo našim pojedinačnim primateljima franšiza, koji djeluju u našoj regiji. Veliki su koraci već napravljeni u kratkom periodu – kaže Ivetić.

Online platforma, koju su razvijali četiri godine, brzo je puštena u rad u svim zemljama u kojima Les Mills posluje i dostupna je svim primateljima franšize 60 dana besplatno. – Još prije nekoliko godina, Les Mills je shvatio u kojem smjeru ide biznis. Naime, istraživanje iz 2019. pokazalo je da 25 posto članova fitness centra plaća dodatne aplikacije kako bi trenirali doma. Les Mills platforma je do sada bila dostupna samo u SAD-u i Velikoj Britaniji, a sada je dostupna u svim zemljama. Otvorio sam profile svim našim partnerima u regiji kako bi mogli nastaviti s radom – objašnjava Ivetić.

Druga stvar koja odražava snagu franšizinga je, kako on kaže, rješavanje problema autorskih prava za glazbu. Budući da su mnogi treneri i vlasnici fitness centara prešli na online treninge, došlo je do brojnih kršenja autorskih prava glazbenika. – U fitnessu je glazba sastavni dio treninga. Autorska se prava plaćaju za korištenje u centrima, međutim, ne važe za online. U svijetu je pokrenuto puno tužbi protiv onih koji su neovlašteno koristili glazbu. Tvrtka Les Mills Media, koja je dio naše grupe, kreirala je glazbu za naše treninge i ona nam je već dostupna. Svima je sada više nego jasno što znači biti dio jednog dobro organiziranog franšiznog sustava, posebno na našem području, gdje ljudi nisu skloni cijeniti i, prema tome, plaćati znanje – naglašava Ivetić.

Dobar primjer prepoznavanja snage franšizinga je i slučaj jednog velikog fitness lanca iz Francuske koji je, upravo tijekom krize izazvane koronavirusom, kupio franšizu Les Millsa.

Kako je matična tvrtka nastavila pružati svoje usluge kao davatelj franšize i dodatno uložila u ubrzavanje pokretanja online platforme, smatrali su da bi franšizne naknade trebale ostati. – Ipak, ja sam odlučio dodatno pomoći svojim primateljima te sam franšiznu naknadu za travanj pokrio sam. Dakle, mi naknadu plaćamo davatelju po centru i ja ću te pojedinačne naknade pokriti sam, a primatelje osloboditi plaćanja naknade u travnju – kaže Ivetić.

Kada je riječ o zakupu prostora, preporučio je svojim primateljima franšize da pregovaraju s vlasnicima. – Naši centri obično imaju oko 500 četvornih metara, a najam nije mali. U tom smislu, mislim da zakupodavci trebaju imati razumijevanja, jer se obično radi o dugoročnim ugovorima. S druge strane, ako sada iz prostora izađe fitness centar, siguran sam da ni vlasnik prostora neće unajmiti prostor prije jeseni, s tim da će ga novi zakupac morati i da ga adaptira. Obje strane imaju interes postići dogovor – zaključuje Ivetić te dodaje da će se pojedini fitness centri, koji nisu imali ispravnu poslovnu filozofiju, nesumnjivo zatvoriti, dok će drugi, poput onog iz Francuske, potražiti pomoć sustava koji su adekvatno odgovorili na krizu.


Najčitanije

Plivati na duge staze /07.01.2019

– U biznisu, kao i u sportu, liderstvo i smjelost u prihvaćanju određenih izazova jednako su važni. No, važna je i istrajnost i umijeće prihvaćanja poraza, pogrešaka, kao i želja da se ide dalje – kaže Igor Erhartič, srbijanski plivač, olimpijac, vlasnik City hostela iz Novog Sada

Franšiza kao sigurna luka /21.04.2020

„Kriza neće izbrisati franšize s lica zemlje. Kada pandemija prođe, davatelje franšiza čeka dobar period za razvoj mreže“, kaže Grzegorz Morawski, franšizni menadžer IT škola Coders Lab iz Poljske

Netipična cvjećarnica Maje Bohosiewicz /08.01.2019

– Mislili smo da ćemo u ovaj posao barem jedno vrijeme morati dodatno ulagati novac. Srećom, to se dosad nije dogodilo! – kaže Maja Bohosiewicz, poznata poljska glumica, koja je prije nekoliko godina sa zaručnikom u Varšavi otvorila luksuznu cvjećarnicu Flower Store

Od hokeja do Subwaya /09.01.2019

– Na početku, javila se i bojazan – kako ćemo ući u posao kojim se nikad nismo bavili! No, shvatili smo da kupnja Subway franšize znači da ćemo imati stalnu pomoć i potporu regionalnog agenta za razvoj. Za nekoga tko tek ulazi u posao, ovo je bila ključna prednost i olakšica – kaže Peter Frühauf, poznati slovački hokejaš koji je nedavno postao i primatelj Subway franšize

Uči se i u kriznim situacijama /13.04.2020

Potpuni ili djelomični prekid rada uslijed pandemije koronavirusa naveo je mnoge biznise da razviju nove alate i modele poslovanja. Kako su edukativni sustavi iz ove regije odgovorili na krizu te kako su se prilagodili novim okolnostima?

Popularno na forumu