Uspješni u jakoj konkurenciji
Đura Šešlija
Suradnju sa srbijanskim modnim brandom Garinello Đura Šešlija započeo je prije svega zahvaljujući prijateljstvu s vlasnikom spomenutog branda. Presudnu je ulogu, kako ističe, odigralo pak to što je brand Garinello imao dugu tradiciju, budući da su imali proizvodnju već dvadesetak godina, a kvaliteta košulja – po čemu je ovaj brand najpoznatiji – nije bio upitan. – U to vrijeme, 2007. ja sam već bio u privatnom biznisu –trgovini – a tim Garinella je ujedno odlučio snažnije razvijati maloprodaju. Pošto smo se dugo poznavali, zaista sam vjerovao da zajedno možemo napraviti uspješnu priču – započinje priču o samim počecima Šešlija.
Njegova je tvrtka Pro Domo System postala prvi primatelj Garinello franšize. Na samom početku, trgovine su bile otvarane u raznim manjim trgovačkim centrima, no, nisu zabilježile veći uspjeh. Prva uspješna franšiza otvorena je u Ušće Shopping centru u Beogradu 2009. Osim te monobrand radnje, koja uspješno radi i danas, Šešlija je vlasnik i multibrand radnje pod nazivom Concept u tržnom centru Delta City i Robnoj kući Beograd u Zemunu u kojima se prodaje Garinello. – Brand se u međuvremenu jako razvio. Sa jačanjem i razvojem Ušće Shopping centra mogli bismo reći da je rasla i prepoznatljivost samog branda. Ilustrativan je podatak da su nakon godinu i pol dana od početka poslovanja tog trgovačkog centra svi maloprodajni objekti, te i mi, zabilježili snažan rast prodaje – kaže Šešlija.
Suradnjom s davateljem franšize jako je zadovoljan te već zajedno "kuju" planove za otvaranje franšize u inozemstvu. – Najvažnije je da je poslovni odnos pošten, a mogu reći i da su uvjeti suradnje odlični. Iznad svega, važno je što su Garinello košulje, koje su ipak najzastupljenije u asortimanu ovog branda, izuzetno kvalitetne i mislim da trenutno nemaju konkurenciju na tržištu u Srbiji. Postoje i drugi brandovi, međutim, ili su cjenovno dosta jeftiniji ili dosta skuplji, tako da je Garinello, na neki način, jedinstven – srednje cjenovne kategorije, a dobre kvalitete, budući da se materijal nabavlja od poznatog talijanskog proizvođača od kojeg kupuju svi ozbiljni "košuljari" – objašnjava Šešlija.
U međuvremenu, Pro Domo System postao je i ekskluzivni zastupnik za francuski brand Pierre Cardin za asortiman obuće i grčkog branda Verde, prepoznatljivog po torbicama. Šešlija ima mogućnost da i sam razvija franšiznu mrežu ova dva branda. Pored toga, pokrenuli su i razvoj vlastitog modnog branda Korifeo. – Postoje dobri brandovi, ali je tržište jako loše. Konkurencija je znatno jača, posebno s ulaskom velikih igrača poput tvrtke Inditex ili H&M. S druge strane, kupovna je moć potrošača jako niska, te je mogućnost širenja poslovanja ograničena na svega dva-tri grada u Srbiji. U takvim okolnostima svi su brandovi koncentrirani na jednom mjestun te je jako teško i pronaći dobru lokaciju, koja je važna za samo poslovanje. Bez obzira na to, namjeravamo dalje širiti poslovanje – kaže Šešlija.
pročitajte članke
Turski modni brand LOFT već 30 godina uspješno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Europi, a franšizne partnere traže i u ovoj regiji.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Švedski modni brand H&M već posluje na 74 tržišta, a do kraja ove godine planira ući i u regiju Centralne Amerike uz pomoć iskusnog franšiznog partnera.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirne šalove. Potražnja je i tijekom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da na javnim mestima usta i nos budu pokriveni.
Modnu je industriju također pogodila epidemiološka kriza, posebice od zatvaranja trgovačkih centara. Kako se franšizni sustavi snalaze u novim okolnostima?
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.