Snaga je u sustavu
Milan Ivetić
Fitness koncept Les Mills u Srbiji i Bosni i Hercegovini primjenjuje se u 22 franšizna centra. Samo za prvih šest mjeseci 2014. otvoreno je pet franšiza, a zahvaljujući dobrim rezultatima, tvrtka iFit, primatelj master franšize za spomenute zemlje, dobila je povjerenje principala razviti sustav i na tržištu Makedonije. Od rujna će se i u toj zemlji vježbati po Les Mills programu, kada će biti otvoren i prvi franšizni centar na novom tržištu. S druge strane, tvrtka će i ove godine biti usmjerena prije svega na potporu primateljima franšize. Milan Ivetić, generalni menadžer i vlasnik tvrtke iFit, govori o odnosu prema poslu u ovoj regiji, zašto je "mentalitet" često kočničar razvoja franšizinga, koji problemi ugrožavaju industriju fitnesa, te tko sve može koristiti program Les Mills.
Sa kakvim pitanjima, problemima ili sugestijama Vam se najčešće obraćaju primatelji franšize? Ima li razlike u primateljima iz Srbije i BiH - u odnosu prema poslu, problemima s kojima se susreću, razini potpore koja im je potrebna?
Hajde prije svega da napravimo komparaciju između tržišta u Srbiji i BiH kada je u pitanju grupni fitness! Činjenica je da je srpsko tržište dosta razvijenije, da postoji veći broj fitness klubova, kao i veći broj Les Mills klubova. Veća konkurencija automatski znači bolju ponudu u odnosu na krajnjeg korisnika. Međutim, gledajući na duže staze, BiH ima veću šansu za razvoj.
Kako to objašnjavate?
Krećem od činjenice da Les Mills nudi najbolji menagement sustav grupnog fitnesa na svijetu i da, kao takav, predstavlja tajnu najuspješnijih fitness centara, diljem svijeta. U Srbiji je tržište donekle razvijeno, ali jedini sustav koji se u poslovanju primjenjuje jest "komšijski sustav", odnosno - pogledaj što radi tvoj susjed, ponudi to jeftinije i stvar je riješena! Stvar možda jeste trenutno riješena, ali dugoročno dovodi do kraha tržišta, jer beskonačno spuštanje cijena mora dovesti do pada kvalitete usluge, a to znači gubitak članova, i u mnogim slučajevima, zatvaranje fitness centra, što je danas nerijetko situacija na tržištu.
Dakle, suština je u promjenama, a kako nam je znano da i u mnogo razvijenijim industrijama menadžeri teško prihvaćaju promjene, onda vam je lako zamisliti kako to teško ide u našoj tj. fitness industriji.
S druge strane, tržište Bosne i Hercegovine je poprilično nerazvijeno i vlasnici tj. menadžeri su svjesni da im je potrebna pomoć da uspostave bilo kakav sustav poslovanja koji bi ih poveo ka uspjehu. Slikovito rečeno - u Srbiji, recimo, prvo morate ljudima dokazati da postoji nešto bolje od onoga što trenutno rade, a zatim mijenjati pristup poslu - od menadžera do instruktora, dok u BiH odmah ulazite u proces implemetacije i građenja uspješnog sustava poslovanja.
Najčešći problem zbog kojeg mi se obraćaju klubovi koji žele ostvariti partnerstvo sa nama jeste problem s instruktorima. Naime, jasno je da naš posao ovisi isključivo od ljudi. Vi možete imati najopremljeniji i najljepši studio, međutim, rezultati zbog kojih vježbači dolaze ne postižu se uz pomoć lijepih zidova, već kroz programe za koje su zaduženi instruktori. Kako veći broj vlasnika fitness centara ne potiče iz fitness industrije, već su prisutni kao investitori, teže im je kontrolirati kvalitetu i rad instruktora, što se izravno odražava na posjećenost treninga. Dakle, najveći problem svakog biznisa su bili i ostali ljudski resursi.
Ko su najpogodniji primatelji Vaše franšize - u smislu godina, profesije? Što je najvažnije da bi netko postao uspješan primatelj Les Mills franšize?
Ne postoje određeni preduvjeti za onoga tko bi htio postati primatelj franšize. Jedini parameter koji koristimo kada se odlučujemo da li ćemo s nekim sklopiti partnerstvo, jesu uvjeti koje sam fitness centar nudi. Ne želimo i nećemo sklapati parnerstva s fitness centrima koji nemaju osnovne tehničke uvjete za provođenje aktivnosti - adekvatnu veličinu studija, prirodnu ventilaciju ili dobar ventilacijski sustav i slično. Za uspjeh Les Mills franšize potrebno je da čovjek bude otvoren za stjecanje novih znanja, i spreman za sustavan i kontinuiran rad i predanost.
Sa kojim se Vi problemima najčešće suočavate u procesu traženja primatelja franšize i kako uopće dolazite do njih? Ili oni češće dolaze do Vas? Koliki je stupanj razumijevanja franšizinga u Srbiji?
S obzirom da smo se dosta brzo razvijali, nismo imali potrebu tražiti primatelje franšiza - u većini slučajeva oni su dolazili do nas. Svako naše javno pojavljivanje i prezentiranje programa animiralo je određeni broj vlasnika fitness centara koji su željeli informacije. Ako pričamo o stupnju razvijenosti franšizinga, moram reći da je, po mom mišljenju, on izuzetno nizak. Naš biznis mentalitet je poprilično čudan i većina poduzetnika ima stav da su dovoljni sami sebi i da su najbolji u tome što rade. Kada bi svatko od nas kao pojedinac bio toliko dobar u onome što radi, danas vjerojatno ne bismo imali McDonald'a, Starbucks, i naravno Les Mills.
Upravo to i jeste najveći problem kada pregovaramo o uvođenju franšize, jer ljudi misle: Zašto bismo plaćali nešto što možemo sami? Moj odgovor je uvijek isti - postoji samo jedan svjetski lider u području grupnog fitnessa, a to je Les Mills, a 5.000.000 vježbača tjedno diljem planete neosporno svjedoče o kvaliteti. Ukoliko u obzir uzmemo samo činjenicu da Les Mills International na godišnjoj razini uloži nekoliko milijuna dolara samo u znanstvena istraživanja, koja stoje iza svakog našeg programa, jasno je da ja, kao pojedinac, nemam tu snagu. A da ne govorimo o vrhunskim stručnjacima koji rade na razvoju kompletnog sustava koji pokriva i područje marketinga i prodaje i upravljanja, i to sve usmjereno ka klubovima.
Da li program Les Mills ima ciljnu skupinu ili su svi dobrodošli? Ko su najčešće korisnici Vaših programa?
Za Les Mills je tipična jedna izreka koju vrlo često koristimo kada opisujemo tko i zašto može posjećivati naše programe: Easy to follow and everybody can do it - Lako se prati i svatko to može učiniti.
pročitajte članke
Lanac centara za rukovođenje i održavanje tjelesne težine Body Creator ove godine obilježava 18 godina poslovanja i najavljuje jače širenje u regiji. Zašto je ova franšiza idealna za žene poduzetnice?
Centar za njegu ljepote Cacao otvorio je franšiznu poslovnicu u Banjaluci. Tko su primatelji franšize za ovo područje te kako su u njezi ljepote prepoznali dobru priliku za obiteljski biznis?
Epidemija koronavirusa sigurno utječe i na biznise iz sektora njege ljepote. Kako se franšizni sustavi nose s novom situacijom? Dijelimo neka iskustva iz Poljske.
Početak godine je, u pravilu, vrijeme za analizu prethodnog poslovanja. Što je obelježilo portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, govori vlasnik branda Alexandre Lourenço
Franšizni centri iz područja njege ljepote i fitnessa također su pogođeni krizom. Kako davatelji mogu pomoći svojim primateljima franšize te koja su rješenja primijenili za nastavak poslovanja?
Najčitanije
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna prilično je uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele ostati konkurentni, traži se, prije svega, originalnost.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Franšizni koncept Edukido proširio je mrežu u Hrvatskoj. Novi edukativni centri bit će otvoreni u Zadru i Rijeci.
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Što mogu očekivati poduzetnici iz ove regije koji se odluče za franšizu poljske škole programiranja Coding Giants? Priča Ize Poradowske iz Poljske može biti zgodan primjer.