Kvaliteta je ključ uspjeha
Jovan Blažić
Brand Extreme Intimo je nastao u malom mjestu na zapadu Srbije - Arilju. Osim što je poznato po malinama, Arilje znaju i po brojnim proizvođačima pamučne konfekcije. Među njima se, međutim, izdvojila tvrtka Jasmil, koja je za desetak godina poslovanja uspjela svoj brand intimnog rublja predstavila na nekoliko tržišta Europe. Kakvi su daljnji planovi za širenje franšizne mreže, na kojim tržištima bilježe najbolje rezultate poslovanja i postoje li prepreke za širenje prodajne mreže - teme su o kojima razgovaramo s Jovanom Blažić, izvršnim direktorom tvrtke.
Brand Extreme Intimo iz Arilja uspjeo je osvojiti mnoga tržišta. Da li je to što tvrtka potječe iz malog mjesta bilo ograničavajući faktor?
Zapravo, ne. Ključ uspjeha je u atraktivnom i prepoznatljivom dizajnu naših proizvoda i ono što je najvažnije - u konstantnoj kvaliteti. Dostići određen kvalitet proizvoda je teško, ali još teže je održati tu razinu kvalitete uz povećanje obima proizvodnje. Mislim da nema razlike da li je tvrtka iz malog ili velikog mjesta, razlika je samo u tome da li je vaš proizvod konkurentan po kvaliteti i cijeni ili ne.
Imate vrlo razvijenu franšiznu mrežu prodavaonica u nekoliko zemalja. Zašto franšizni model smatrate pogodnim za širenje maloprodajne mreže?
Model franšize koji mi nudimo našim partnerima je tako napravljen da daje optimalan odnos između prava i obveza i rizika i profita, kako za nas, kao davatelja franšize, tako i za naše franšizne partnere. Rezultat je da franšizne trgovine na tržištima Srbije, Crne Gore, Hrvatske, Bosne i Hercegovine i Makedonije čine više od 50 posto svih prodavaonica koje posluju pod brandom Extreme Intimo.
Kakvi su planovi za ovu godinu po pitanju franšiznog širenja, a kako je protekla prošla? Ima li nagovještaja da biste se mogli pojaviti na još nekom tržištu?< p>
Naš prioritet je i dalje širenje putem franšiznih trgovina, tako da smo i u protekloj godini otvorili više franšiznih nego naših radnji. Trend u ovoj godini se nastavlja. U pregovorima smo za otvaranje trgovina u Bugarskoj, Italiji, Slovačkoj.
Kakvo je trenutno tržište za širenje franšiza? Koji su najveći problemi?
Ljudi sve više uviđaju prednosti franšiznog sustava i odlučuju se podijeliti rizik s nekim tko ima know-how i tko je uspješan. Tako da svakog mjeseca imamo desetak upita za suradnju iz Europe, ali i iz Australije, Amerike, Argentine. Trenutno, najveća prepreka za daljnje širenje franšizne mreže su kapaciteti naše proizvodnje. Kako sam i rekao na početku, održati kvalitetu je za nas imperativ, tako da proizvodnju širimo postupno.
Na kojem tržištu za sada bilježite najbolje rezultate poslovanja?
Na domaćem tržištu u Srbiji smo lideri i tu bilježimo najbolje rezultate. Crna Gora je izuzetno važno tržište za nas, a veliki potencijal za širenje mreže vidimo na tržištu Rusije.
pročitajte članke
Turski modni brand LOFT već 30 godina uspješno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Europi, a franšizne partnere traže i u ovoj regiji.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Švedski modni brand H&M već posluje na 74 tržišta, a do kraja ove godine planira ući i u regiju Centralne Amerike uz pomoć iskusnog franšiznog partnera.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirne šalove. Potražnja je i tijekom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da na javnim mestima usta i nos budu pokriveni.
Modnu je industriju također pogodila epidemiološka kriza, posebice od zatvaranja trgovačkih centara. Kako se franšizni sustavi snalaze u novim okolnostima?
Najčitanije
Proces traženja (regrutiranja) primatelja franšize nije nimalo lak. Kako bi se tvrtke trebale pripremiti za ovaj proces i što je potrebno za dobru promociju franšiznog koncepta?
Pod imenom Verbatoria u više od 20 zemalja posluju centri za neurometrijsko testiranje i analizu urođenih talenata pojedinca. Ovaj sistem prisutan je i na ovim prostorima i nudi franšizu. Ko su poželjni primaoci ove franšize?
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Franšizing je način na koji vlastiti posao možete voditi pod dobro poznatim brendom! Koristi se i od strane nekih od najvećih svijetskih brendova. Stoga - pokušajmo objasniti što je to franšizno poslovanje!
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dvije mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizirane lutke.